'וספה' – אמצעי תחבורה אישי, זול, ובעל מכללים מכניים פשוטים וקלים ליצור ולתחזוקה, הוא אנטיתזה למכונית המבחן שלנו – S קלאס, "ספינת הדגל" של מרצדס. ה-S נחשבה תמיד כמובילת דרך בפיתוחים טכנולוגיים ובטיחותיים בעולם הרכב ובעיני רבים, כ"מכונית הטובה בעולם". "S-קלאס" הוא כינויה הרשמי של מכונית הפאר, החל משנת הדגם …
Read More »N כמו GTI – יונדאי פוגשת את פיג'ו בסיבוב
בעוד כשלושים שנה אני, כנראה, כבר לא אנהג. אבל מה אכפת לי? אז, אכנס לי באיטיות ל"מוביל הנוסעים האוטונומי" ואתרווח לי במושב הרחב מול המסך הענק. אבל כרגע, אני נוהג בהוט האץ' חמה. מסובב את ההגה, בורר את ההילוך המתאים, מפזז לי בין דוושת ההאצה והבלימה. עסוק בלמצות את מעטפת …
Read More »מרצדס E300e – בטריות פרימיום
מחוג מד סיבובי המנוע מורה על הסיפרה -0 בעוד אני משייט במהירות החוקית על כביש 6. כפות רגליי מונחות על השטיח ורק אצבע ידי השמאלית מזיזה את ידית האיתות. המכונית סוטה קלות ועוברת לנתיב הסמוך, לבדה. היא לא צריכה אותי. אני ספון במושב מכונית הסאלון שכנראה נחשבת לטובה מכולן – …
Read More »פולקסווגן קראפטר – דור שני ועצמאי
ממרומי הקבינה של הפולקסווגן המסחרי, אני משקיף מעל גגות המכוניות. גם מעל אלה האפנתיות המוגבהות. לא מדובר במשאית. מסחרית המבחן שלנו היא במשקל כולל של 3.5 טון, משמע – גם בעלי רשיון B מורשים לנהוג עליה. זו הגרסה בעלת המרכב הקצר מוגבהת גג שבאמצעותה נלמד על קראפטר החדשה, נכדתה של …
Read More »סיטרואן C4 ספייסטורר – משפחה שכזאת
'איירקרוס', הוא הכינוי לדגמי הקרוסאובר SUV של סיטרואן. על C3 איירקרוס תוכלו לקרוא כאן ואילו סקירה ראשונית על העולה החדשה – C5 איירקרוס, פירסמנו ממש לאחרונה. 'ספייסטורר' הוא כבר כינוי המודבק לדגמי מובילות הנוסעים של החברה הצרפתית שעד ממש לא מזמן, השתמשה בשם 'פיקאסו' לאותם דגמים. מבולבלים? גם אנחנו. אז …
Read More »פיז'ו 208 ג'י טי איי – אימפרטו אקספרס
מכירים את אדון אימפרטו? נעים מאוד, תכירו. ז'אן פיליפ אימפרטו, מנכ"ל פיז'ו, בתחילת שנות החמישים לחייו ונציג נאמן לדור המנהלים הנוכחי של תעשיית הרכב. איש חביב, כך אומרות השמועות – או לפחות אותו ראיון מקומם ב'אוטוקאר' שנערך עימו. אימפרטו כבר נמצא בעתיד, אותו עתיד שהוא ודומיו חוזים לתעשיית הרכב. העתיד …
Read More »ג'יפ + סוזוקי – כשרובי פגש את ג'ימי
לרגע היה נדמה לנו, שהתעלה הרחבה והעמוקה החורצת את השביל תהווה את נקודת סיום המסלול שלנו. עצרנו, ירדנו, בדקנו. אפילו הורדנו מכוון קרקעי. מספר דקות לאחר מכן, אותה תעלה מאיימת, נשארה מאחור. מעבר טכני שכזה דורש יכולת נהיגה גבוהה, מכוון קרקעי מנוסה ורכב שטח אמיתי. רכב שטח אמיתי, בעל יכולות, …
Read More »טויוטה ראב 4 – משפחתית ירוקה וקשוחה
עוד בתחילת שנות ה-90, הבחינו מהנדסי טויוטה בביקוש הרב לרכבי השטח הגדולים והקשוחים. אלה האחרונים הפכו מאוד פופולארים בקרב משפחות, על-אף גודלם, משקלם, צריכת הדלק המוגזמת שלהם ומחירם הגבוה יחסית. בטויוטה הבינו את הצורך ברכב שטח קל יותר, קטן יותר, ובעל יכולות מסוימות גם מעבר לאספלט המהודק. ראב 4 שהושק …
Read More »פולקסווגן גולף GTI 'פרפורמנס' – Upgrade
ירידה מתונה מובילה לעיקול חד שמאלה, ומיד אחריו עליה קצרה ותלולה, פסגה, ולאחריה שוב ירידה. הפעם מתעקל האספלט בהגזמה ימינה. לא מדובר במסלול הנורבורגרינג שבגרמניה, אלא בכביש שנמצא אי שם, פה בסביבה, ממש אצלנו. שינויי גובה שכאלה, השזורים בעיקולים חדים, דורשים מהנהג עבודה נכונה עם ההגה וניהול נכון של העברות …
Read More »מרצדס ספרינטר 519 – דור שלישי לאצן החרוץ
עם אורך כולל של כשבעה מטרים ורוחב של מעל שני מטרים, הספרינטר החדש של מרצדס לא מאיים על אף אחד, מלבד על מתחריו. משקל כולל של 5 טון – היא הגרסה שקיבלנו למבחן, דורשת מנהגה רשיון C1, אבל תתפלאו, למרות הגודל – הספרינטר החדש הוא רכב נעים וקליל לנהיגה, וגם …
Read More »