כלל לא בטוח שמי מכם הקוראים, זוכר כיצד לנהוג על רכב בעל תיבת הילוכים ידנית. זו, כידוע, דורשת מהנהג לתזמן בין לחיצה על המצמד/ קלאטצ', הרפייה מדוושת התאוצה והסטת בורר ההילוכים. בשביל מה לכם את כל זה? שלבו ל-D ופשוט סעו לשלום. איביזה 1.5 EVO היא לא מכונית עם "גיר …
Read More »אאודי A3 E-tron – על חשמל או על בנזין?
ממש כמו עם הטלפון הסלולרי, גם כאן – מול לוח המחוונים של האאודי הלבנה שאני נוהג בה עכשיו – נשואות עיני לאחוזי הסוללה הנותרים; כמה קילומטרים נותרו לי לנהוג על חשמל בלבד? אאודי A3 אי-טרון, לא נעצרת כשנגמר לה החשמל – היא היברידית. כ-24 שעות בלבד לאחר שהושק יגואר I-pace …
Read More »טויוטה קאמרי Hybrid – יפנית עם מבטא אמריקאי
מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב, ב-20 שנה האחרונות, היא המשפחתית הגדולה של טויוטה – הקאמרי. אצלנו, הקאמרי הרבה פחות נפוצה. בעזרת דגם חדש שהושק ב-2017 ומיובא רק בגרסה ההיברידית, תנסה יוניון מוטורס – יבואנית טויוטה לישראל, להתחרות בלהיט מכירות המאופיין בתכונות כמעט זהות לאלו של הקאמרי – הנעה היברידית וממדים …
Read More »קיה סטינגר – בירמן מוטור וורקס
בוא לחיפה, הצעתי לאייזיק. נחנה את המכונית בואדי, נראה כיצד מגיב אליה הרחוב ועל הדרך נאכל משהו. המכונית, כפי שכבר הבנתם, היא קיה סטינגר V6 באדום בוהק – והואדי, הוא ואדי ניסנאס. מקום בו צעירים מגיבים למכוניות בשניות, מקום בו שלישיית הגרמניות תופסת אצל הדור הצעיר מקום של כבוד לצד …
Read More »קאדילק CT6 – אלף מאתיים קילומטר לסופ"ש
ספינת הדגל של היצרן האמריקאי הותיק, מפליגה לה בשקט חרישי בין ההרים הרמים בדרך לאילת. שם, בעיר הדרומית והמבודדת היא מבצעת פניית פרסה וחוזרת על עקבותיה למרכז הארץ. למחרת, נשקפים מבעד לחלונות הכפולים של הקאדילק השחורה, הרי הבזלת של רמת הגולן. חצינו עם ה-CT6 את המדינה דרך גבולה הדרומי והגענו …
Read More »יגואר – PACE TO PACE
שורשיה של 'יגואר' נעוצים בשנת 1922 בבלקפול בבריטניה אז נקראה החברה – Swallow Sidecar Cars Ltd. ב-1945 שונה שמה ל"יגואר". מייסד החברה – סר וויליאם ליונס עמד על כך שכל מכונית שהחברה תייצר תשלב ביצועים ויופי כמו שאין בשום מכונית אחרת. על אחת מהן, אולי היפה ביותר, יגואר E טייפ – …
Read More »וולבו XC40 – אח צעיר ומוצלח
כבר לפני 20 שנה, השיקה וולבו את ה-V70XC – מין גרסת שטח מוגבהת בתצורת סטיישן. בהמשך,הופיעו הדגמים המוגבהים דמויי רכב שטח, כמו ה-XC90 וה-XC60 ובשנה שעברה הושק גם ה-XC40. זה האחרון משתייך לקטגוריית ה-C-SUV פלח שוק שמכירותיו עולות בהתמדה. מה-XC90 ומה-XC60 התרשמנו כבר לטובה במבחנים שערכנו כאן וכעת הגיע תורו של האח …
Read More »אופל קרוסלנד X – גרמניה עם ניחוח צרפתי
לא מזמן, בחנו כאן ב-DRIVETIME את הקרוסאובר הגדול יותר של אופל ה-גרנדלנד X. הנ"ל, בדיוק כמו הקרוסלנד X מבוסס על פרי שיתוף פעולה עם קבוצת PSA הצרפתית, שיתוף פעולה שהחל עוד בטרם נרכשה אופל ע"י הקונצרן הצרפתי. בשני הדגמים בלטו לטובה נוחות נסיעה נינוחה ונעימה ויחידת כוח יעילה, המשלבת מנוע …
Read More »יונדאי I30 – דור שלישי עם מנוע טורבו
עם תקציב של כ-140 אלף ש"ח, יעמדו לפניכם, באולם התצוגה של יונדאי, לא מעט אפשרויות; זו יכולה להיות יונדאי טוסון מוגבהת ומסוקסת, יונדאי קונה אופנתית, או אולי משפחתית בגודל מלא שעונה לשם אלנטרה. ואם אתם שוחרי איכות הסביבה ומעוניינים לחסוך בהוצאות הדלק – יונדאי איוניק גם היא ברשימה. הקומפקטית שבחבורה- …
Read More »DS7 קרוסבק – ברוכים הבאים לשאנז אליזה
DS, למי שלא בקיא קצת בהסטוריה המוטורית, הייתה דגם מהפכני של סיטרואן משנת 55. מכונית מתוחכמת, מסובכת, נפלאה ובמיוחד מעוצבת. בשנת 1999 היא זכתה לתואר "מוצר המאה" ובפברואר 2009 קבעה ועדה של 20 מעצבי הרכב הגדולים בעולם – כי הסיטרואן DS הינה "המכונית היפה ביותר שיוצרה אי-פעם" ה-DS זכתה גם במקום השלישי בתחרות מכונית …
Read More »