מבחני רכב

DS 3 – אופנה על גלגלים

חלמתי לנהוג על ה-DS3 WRC (שהיא גרסת הראלי של כוכבת הכתבה) על שבילי עפר רחבים במיוחד, בכדי שיהיה לי מספיק מקום להחליק אותה לרוחב המסלול, אבל לא. אמנם קיבלתי למבחן את הגרסה הספורטיבית, 1600 טורבו ידנית עם שישה הילוכים אבל נהגתי בה כמו בנאדם. בנאדם תרבותי. DS3 נראית ספורטיבית, ובמיוחד …

Read More »

אופל אדם S – סוכריה חמוצה

החוויה שלי עם Opel Adam S החזירה אותי 30 שנה לאחור, לתקופה שהייתה בבעלותי מיני מינור קלאבמן. זו עם ההתנהגות התזזיתית של קרטינג, התפעול הנוקשה של מערכות הרכב – נהיגה פיזית, אך מתגמלת לחובב נהיגה כמוני. יכולתי לעשות בה כרצוני בכל מצב וללא חשש, למרות צמיגי האליאנס ובולמי התוף הזעירים. …

Read More »

וולבו XC90 T8 – חשמלית ושמה תשוקה

ארבע מאות ושבע כוחות סוס ו- 2.3 טון שמאיצים ממצב עמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות בלבד, הם רק חלק מהסיפור. הוולבו המפוארת היא היברידית פלאג-אין והיא גם מאוד חסכונית בדלק. בתנאי מעבדה, הם אומרים, היא עושה 47.6 ק"מ  על כל ליטר בנזין! ברוכים הבאים לעולמה של הוולוו XC90 T8 Inscription. …

Read More »

סובארו לבורג – עניין של פרספקטיבה.

הדלת החמישית נפתחת ותא מטען ארוך ויעיל נפער ומשתרע לפניכם. הסובארו הזו היא סטיישן – סטיישן מעוצבת שכזו, לבושה בטרנינג. מבט לעבר חלקה הקדמי של ה-LEVORG חושף חזית קדמית קרבית – כונס ענק בסגנון רפליקת הראלי האגדית. כשפרצוף כזה מופיע לך במראת התשקיף הפנימית, אתה מיד מפנה את הנתיב. סובארו לבורג …

Read More »

מרצדס E קלאס – היא פשוט מצוינת

שתי מכוניות מרצדס E קלאס

אם עד לפני כשני עשורים, המרצדס E  קלאס וחברותיה לסגמנט קבעו אמות מידה לרכב הפאר האולטימטיבי, הרי שחייה של המרצדס הזו ויריבותיה הפכו לקשים יותר ויותר במרוצת השנים. ואסביר. ההגדרות לרכב פאר בעבר היו די ברורות. היתה הגוורדיה מגרמניה, בדמות מרצדס E, ב.מ.וו סדרה 5, ואאודי 100\A6,  שהיו אולי רכבי …

Read More »

פיאט פולבק – טרנד הטנדרים.

לא, אתם לא מדמיינים. זהו טנדר עבודה של פיאט. לא, אתם בכלל לא מדמיינים. הוא ממש דומה למיצובישי טרייטון. לא ממש דומה.  כמעט זהה. אפילו מיוצר לצידו במפעל התאיילנדי. ההבדלים קוסמטים. פולבק עלה לארץ להתחרות במלך הקטגוריה – האיסוזו די-מקס. שוק הטנדרים הקומפקטיים גועש. איסוזו, טויוטה, מיצובישי, פולקסווגן, מאזדה, ניסאן, …

Read More »

קיה נירו – משנה את המוסכמות.

קשה להתעלם מהנוכחות ההולכת וגוברת של רכבי הקרוסאובר, על כבישי הארץ. נראה שגם הצרכן הישראלי מתחיל להעדיף את השימושיות והנוכחות של רכבי הפנאי, על פני רכב משפחתי שבלוני. תעשיית הרכב כמובן זיהתה את הצורך וכיום אין כמעט יצרן שלא יהיה באמתחתו דגם קרוסאובר לקהל הרחב. חברת קיה, הממשיכה לצבור פופולאריות …

Read More »

השקה: סוזוקי איגניס 2 – קומיקס עם מערכות בטיחות

איני יכול שלא להסתכל על האיגניס הזו ולדמיין: דמות מצוירת, קטנה, שאפתנית, עם ביטחון עצמי. הקטנה הזו תילחם בענק הרשע, תוכיח שהגודל לא קובע. יש לה פרצוף מעט כועס. מראה קובייתי, ואלמנטים מדגמי סוזוקי אחרים. מכסה המנוע מזכיר את הויטארה הראשונה, קורה C נלקחה מסוזוקי CERVO – קופה קטנה משנות …

Read More »

סוזוקי סלריו – במסגרת התקציב.

בראשית היא הגיעה אלינו מהודו, האלטו – קטנה פשוטה ובסיסית, אבל זולה ובהישג יד. סוזוקי אלטו עשתה בישראל מהפכה. אני זוכר. אני גם זוכר שלקחתי אותה לנסיעת מבחן. מנוע 1000 סמ"ק שלושה צילנדרים. הייתי צריך להגיע באותו היום לעכו. רעננה- עכו בצעצוע הזה. לא ממש התלהבתי. התבדיתי. האלטו הזולה והידנית, …

Read More »

פיג'ו 2008 – מה זה GRIP CONTROL?

נניח שהתקציב שלכם יכול להימתח עד ל-120,000 ש"ח. אתם רוצים לשבת מעט גבוה יותר ממשפחתית רגילה, וקורץ לכם פה ושם לרדת קצת לשטח.  אתם מעוניינים רק ברכב חדש, וקדימה – מתחילים לחפש. בתקציב שכזה, מלך השטח יהיה ללא ספק, הסוזוקי ג'ימני. הגמד הזה הוא רכב שטח אמיתי, לכל דבר. את המס על …

Read More »