מבחני רכב

פיג'ו 3008 – תחרותית מתמיד

הידעתם שפיג'ו 3008 זכתה במירוץ הדאקאר 2017 ? לא סתם זכתה. לקחה את שלושת המקומות הראשונים! הכוונה ליתר דיוק היא ל-3008 DKR שגם היא, ממש כמו ה-3008 שלפניכם, נטולת הנעה כפולה. אתם קוראים נכון – פיג'ו ניצחו בתחרות נהיגה בשטח בעזרת הנעה ל-2 גלגלים בלבד. הנעה אחורית. אבל תשכחו מכל הקדימון הזה. מלבד השם …

Read More »

רנו טווינגו – שוקרוט על גלגלים

מכירים שוקרוט? אותו מאכל צרפתי נודע שמקורו באלזס, המבוסס על כרוב כבוש עם תוספות כאלו ואחרות? צרפתי או לא, השוקרוט נולד בכלל בגרמניה – ויש הטוענים שאף מזרחה משם – ונקרא במקור זאוור קראוט. סיפוחו של חבל אלזס הגרמני לצרפת במאה ה-17 הביא להפיכתו של המאכל הפשוט והמשביע הזה לחלק …

Read More »

סוזוקי ג'ימני – יש לו אופי

עבור חובבי השטח קיימים לא מעט אייקונים שהפכו לאגדות עם השנים. לרוב מדובר ברכבים קשוחים, עם מראה מאיים, צמאי דלק, נחותים מבחינת ביצועי כביש וחסרי כל עידון עבור הנהג והנוסעים. מול כמה שמות מיתולוגיים כגון הלנד רובר דיפנדר, ג'יפ צ'רוקי, ניסאן פטרול ועוד כמה אקזמפלרים שחצו יבשות בתנאי הישרדות קשים, …

Read More »

יונדאי איוניק – מכונית טובה מבית טוב

סוף השבוע הגיע. הגשם כמעט ולא הפסיק לרדת במשך חודש שלם. יונדאי איוניק שחורה נחתה בחניה שלנו. מאחר ואנחנו בישראל, מעניין כמה אנשים יאהבו אותה ויקראו לה יונדאי עיוני. השמש הציצה החוצה. נראה לכם שאשתי תיתן לי לישון עד מאוחר ביום כזה? קדימה, לקום ! את מבחנה הראשון – מבחן …

Read More »

DS 3 – אופנה על גלגלים

חלמתי לנהוג על ה-DS3 WRC (שהיא גרסת הראלי של כוכבת הכתבה) על שבילי עפר רחבים במיוחד, בכדי שיהיה לי מספיק מקום להחליק אותה לרוחב המסלול, אבל לא. אמנם קיבלתי למבחן את הגרסה הספורטיבית, 1600 טורבו ידנית עם שישה הילוכים אבל נהגתי בה כמו בנאדם. בנאדם תרבותי. DS3 נראית ספורטיבית, ובמיוחד …

Read More »

אופל אדם S – סוכריה חמוצה

החוויה שלי עם Opel Adam S החזירה אותי 30 שנה לאחור, לתקופה שהייתה בבעלותי מיני מינור קלאבמן. זו עם ההתנהגות התזזיתית של קרטינג, התפעול הנוקשה של מערכות הרכב – נהיגה פיזית, אך מתגמלת לחובב נהיגה כמוני. יכולתי לעשות בה כרצוני בכל מצב וללא חשש, למרות צמיגי האליאנס ובולמי התוף הזעירים. …

Read More »

וולבו XC90 T8 – חשמלית ושמה תשוקה

ארבע מאות ושבע כוחות סוס ו- 2.3 טון שמאיצים ממצב עמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות בלבד, הם רק חלק מהסיפור. הוולבו המפוארת היא היברידית פלאג-אין והיא גם מאוד חסכונית בדלק. בתנאי מעבדה, הם אומרים, היא עושה 47.6 ק"מ  על כל ליטר בנזין! ברוכים הבאים לעולמה של הוולוו XC90 T8 Inscription. …

Read More »

סובארו לבורג – עניין של פרספקטיבה.

הדלת החמישית נפתחת ותא מטען ארוך ויעיל נפער ומשתרע לפניכם. הסובארו הזו היא סטיישן – סטיישן מעוצבת שכזו, לבושה בטרנינג. מבט לעבר חלקה הקדמי של ה-LEVORG חושף חזית קדמית קרבית – כונס ענק בסגנון רפליקת הראלי האגדית. כשפרצוף כזה מופיע לך במראת התשקיף הפנימית, אתה מיד מפנה את הנתיב. סובארו לבורג …

Read More »

מרצדס E קלאס – היא פשוט מצוינת

שתי מכוניות מרצדס E קלאס

אם עד לפני כשני עשורים, המרצדס E  קלאס וחברותיה לסגמנט קבעו אמות מידה לרכב הפאר האולטימטיבי, הרי שחייה של המרצדס הזו ויריבותיה הפכו לקשים יותר ויותר במרוצת השנים. ואסביר. ההגדרות לרכב פאר בעבר היו די ברורות. היתה הגוורדיה מגרמניה, בדמות מרצדס E, ב.מ.וו סדרה 5, ואאודי 100\A6,  שהיו אולי רכבי …

Read More »

פיאט פולבק – טרנד הטנדרים.

לא, אתם לא מדמיינים. זהו טנדר עבודה של פיאט. לא, אתם בכלל לא מדמיינים. הוא ממש דומה למיצובישי טרייטון. לא ממש דומה.  כמעט זהה. אפילו מיוצר לצידו במפעל התאיילנדי. ההבדלים קוסמטים. פולבק עלה לארץ להתחרות במלך הקטגוריה – האיסוזו די-מקס. שוק הטנדרים הקומפקטיים גועש. איסוזו, טויוטה, מיצובישי, פולקסווגן, מאזדה, ניסאן, …

Read More »