התגובה חייבת להיות מידית. השתהות – משמעותה פספוס. ואסור לפספס.במטווח "טריגר" שבאיילת השחר נדרשים ריכוז, קור רוח ומשמעת ברזל. הוראות הבטיחות שם מחמירות, וכל ירייה מלווה באדרנלין שמטפס במעלה עמוד השדרה. העניין איננו רק הפגיעה בחרס המעופף – אלא הדיוק, השלמות, השאיפה לביצוע מושלם.בדיוק אותו עיקרון שמנחה גם את יונדאי …
Read More »ידנית עם אגזוזים, פוגשת חשמלית גדושה בוואטים
החשמלית החזקה לעסה את הספורטיבית הידנית וירקה אותה לאחר מספר מטרים. אין הרבה סיכוי למשפחתית ספורטיבית ועוד ידנית מול SUV חשמלי רב-און. זיקר 7X קריפטון לא הייתה צריכה להתאמץ בזינוק מול יונדאי אלנטרה N , כל עוד מדובר בהאצה. .לא הופתענו….היה ברור מאליו שהזיקר כפולת ההנעה, תתרגם את המומנט האדיר …
Read More »צמצום מספר שיעורי הנהיגה – השתגעתם?
מסתבר, כי, לאחרונה, השאיפה להקלה ביוקר המחיה מאפילה, לעיתים, על יוקר חיי אדם. מתברר כי הדרישות להכשרת נהגים חדשים, עומדות לקבל הקלות, דווקא בזמן שמספר הנפגעים בתאונות דרכים מזנק בהתמדה כלפי מעלה. האם 9 שעות אימון נהיגה בלבד, מספיקות בכדי להפוך בני נוער צעירים לנהגים? אני חושב שזה אפילו מסוכן.השינוי …
Read More »פיג'ו 208 GT מתגעגעת ל-GTI האגדית
לא סתם GTI, אלא זו עם מנוע 1.9 ליטרים, שהאפילה אף על אחותה ה-1.6."הוט – האץ'" כינו אותן, והן היו חלומם הרטוב של חובבי נהיגה רבים. 205 GTI נולדה ומתה עם מרכב בעל שלוש דלתות בלבד, בעיצוב שעד היום לא מפסיק לסובב ראשים; במיוחד בצבע האדום הבוהק…גם מכונית המבחן – …
Read More »מנוע מרכזי – שמים את הנהיגה במרכז
האם יצא לכם אי פעם, לנהוג מכונית בעלת מנוע מרכזי? במכונית שרובכם נוהגים, ממוקם המנוע מלפנים ומחובר לגלגלים הקדמיים. אצל חלק קטן מכם, המנוע מלפנים מניע את האחוריים או את כל ארבעת הגלגלים. וכן, יש גם מנוע שממוקם ממש מאחור. אבל אם אתם כרגע על מדים צבאים, ישנו סיכוי טוב …
Read More »אלפין A110S – לו הייתי רוטשילד
במעלה הכביש המפותל, מטפסים להם סיבובי המנוע ואיתם גם רעם המנוע שמאחרי. ממש מאחרי. מכונית ספורט צרפתית טהורה, ששמה נגזר מאותו "מגרש משחקים" שאהב ז'אן רדלה, מייסד המותג – כבישי הנהיגה בהרי האלפים. רק שכאן לא מחכה לנו שלג בהמשך הדרך. לפות במושב המירוצים בתנוחת נהיגה מושלמת מבחינתי. כשחום המנוע …
Read More »אבארט' 595 נובולארי – זעיר, מהיר, נדיר ועצבני
אומרים שמי שישרוד ויישאר אחרי מלחמה גרעינית עולמית יהיו הג'וק והעקרב. לגבי הניסאן – אני לא בטוח, אבל העקרב הכתום והידני שכאן, הוא בהחלט מהשרידים האחרונים למכונת נהיגה אמיתית וטהורה. הנובולארי הוא הזול מבין דגמי אבארט' המשווקים בישראל והוא בהחלט לא מתאים לכולם.טאצ'יו נובולארי היה נהג מרוצים איטלקי מפורסם, ולרגע, …
Read More »זה קל כמו 1, 2, 3… 504
מי שעוקב אחרינו מעט, מודע לאהבה הבלתי מתפשרת ולהערצה שאנחנו רוכשים לרכבים הצרפתיים. למעשה, בואו נהיה מעט יותר מדויקים כאן – לרכבים הצרפתיים הקלאסיים, הישנים יותר, אלה שיוצרו לפני התקופה שהכל הפך לחשמלי, חסר רעש, חסר ריח, פלסטי לגמרי…בתקופה ההיא, כשאנשים היו אנשים, גם הרכבים (לפחות לדעתנו) היו רכבים אמיתיים, …
Read More »געגועי לשברולט קמארו
אף פעם לא נהגתי בשברולט קמארו.בשום גרסה שלה..בעצם, זה לא נכון. בשנת 2011 עשיתי טיול בחוף המערבי בארה״ב, ובחברת ההשכרה הציעו לי דודג׳ צ׳לנג׳ר. חדשה. מכונית שרירית בעיצוב רטרו שניגנה על כל המיתרים הנכונים..כגודל הציפיה, כך גודל האכזבה. מהמימדים העצומים, היגוי פושר, הילוכים ארוכים וחוסר הנאה מוחלט מנהיגה בה. נכון, …
Read More »ב.מ.וו. F750 GS – פלופונס יוון
הדרך מלאונידס למונמבסיה, בחבל פלופונס, יוון מתפתלת בין הרים ועמקים. בישורת הארוכה בכביש שבין שדרת העצים, רוח צד חזקה ומתגברת מכה בצידו השמאלי של ה-F750. עצמתה לא אחידה והיא מפתיעה במשבים חזקים ופתאומיים. מדובר ברכיבה הדורשת ריכוז גבוה ומאוד מעייפת. אוטוטו מגיעים…את צמד האופנועים החתיכים קיבלנו בחברת ההשכרה MOTOGREECE שבאתונה. …
Read More »
Drive Time מגזין רכב וספורט מוטורי
