אאודי A4 – בכביש 12


כביש 12 הוא כביש בדרום הנגב. תחילתו בכביש 90 באילת, חלקו עובר סמוך לגבול המצרי ובצומת סיירים הוא נפגש עם כביש 10. לאורך חלק נכבד מ-71 הקילומטרים שלו, מתוחה גדר גבול מסיבית בגובה של שישה מטרים , לצד תעלות נ"ט שנחפרו לסיכול חדירת רכב.

הרכב שבו אני נוהג כרגע על כביש 12, הוא הדור החמישי של אאודי A4. מכונית מנהלים-פרימיום. מתחרה לב.מ.וו סידרה 3, מרצדס C קלאס, יגואר XE לקסוס IS וכדומה.
כביש 12 ברובו ישר. בחלקו עיקולים ארוכים ומתונים. קודם לכן, בעליה מאילת מערבה, פגשנו במספר עיקולים חדים ומעוררי היגוי. בכל נקודת זמן, בה אני מועך את דוושת התאוצה,  מגיב מנוע ה-1.4 ליטרים טורבו של האאודי הזו, ובאופן מיידי. שבעת הילוכי ה-s-tronic  (תיבה דו-מצמדית), עושים את העבודה בצורה רהוטה וחלקה.
אמנם "רק" 150 כ"ס ונפח מנוע המזכיר סופר מיני, אבל התוצאה מדהימה. פלטפורמה חדשה מודולארית, מבית פולקסווגן, תרמה להשלת 110 ק"ג ממשקל הרכב ביחס לדגם הקודם, למרות גידול מה במידות. התוצאה- ביצועים משביעי רצון בכל קשת סיבובי המנוע (גם תודות למומנט הזמין – 25.5 קג"מ בין 1500-3000 סל"ד).

a4-12

אבולוציה במיטבה

את אאודי A4 החדשה, תזהו בקלות. העיצוב החיצוני בדור החמישי נשאר נאמן למקור. השכבה הקדמית ויחידות התאורה טופלו אמנם, אך הקווים הכללים מזכירים את הדגם היוצא. למרות זאת,  במחלקת האירודינמיקה גאים לציין שמקדם הגרר שופר ל-0.23 CD בלבד.
את התמורה בעיצוב שחלה בפנים האאודי, זיהינו בין מבט חושש לעבר גדר הגבול, וחזרה לפנים הרכב. בשנת 2011 אירעה סדרת פיגועי טרור בכביש הזה כ- 12 ק"מ מצפון לאילת ע"י מחבלים שחדרו מסיני. חוליית דאע"ש חמושה ליד הגדר למזלנו לא ראינו, אבל בהחלט הבחנו במרחב פנים משופר, ובהנדסת אנוש וארגון קונסולה למופת.
חבילת ה-LUXURY בו הייתה מצוידת מכונית המבחן, הרשימה במושבי עור מעולים, כיוון מושב נהג חשמלי, מערכת B&O  מרשימה ובמיוחד באיכות קפדנית ומוצקה וגימור מושלם.
כביש 12 סלול באופן די מרשים. בכבישים שכאלה מצטיינת ה-A4 בנוחות מרשימה ובמיוחד לאורך זמן. כביש רעוע יותר יתן את אותותיו והאאודי המוקשחת, תיחבט גם "תודות" למהלך המתלה הקצר שלה.

a4-in

בטיחות וביטחון

6 כריות אויר, מערכות בקרת משיכה ויציבות, חיישני גשם ותאורה הן כבר נחלת כל משפחתית ליסינג מצויה. בקרת פיקוח על שטחים מתים, מערכת התראת רכב עוקף במראות הצד, בנמצא, אך מערכות אקטיביות לסטייה מנתיב או בלימה אוטונומית אין.
אבל אם כבר עוסקים בביטחון הנוסעים, עמדה בפנינו הדילמה, איזה כביש לבחור, בדרך חזרה מאילת?  האם את כביש 90 (הערבה) הרווי בנהגים עייפים ומשועממים החוזרים מהחופשה, או את כביש 12?
בחרנו בכביש שליד גדר הגבול. לאורך 71 הק"מ חלפנו רק על פני 3 כלי רכב בלבד. נסיעה זורמת עם נוף מרהיב.
אאודי A4 היא קפיצת מדרגה לדגם. גם בגרסה ה"נחותה, " יותר  היא התגלתה כמכונית מלוטשת, מאוזנת ומהודקת. קחו אותה לנסיעה לאילת, וסעו דרך מצפה רמון וכביש 12. מומלץ.

img_5998       a4     4-12

 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פולקסווגן VoltsWagen – ID4

Tweet הישיבה נמוכה ביחס לקו החלון הקדמי, אולי בגלל הדשבורד הגבוה, אולי מיקום המושב. הגלגלים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page