DS7 CROSSBACK – אוקטן 95


לצד הקרוסבק הגדולה של מותג DS, חונה לאחרונה, בDS STORE HERZLIYA , אחות קטנה יותר.- גם היא 'קרוסבק. DS3 קרוסבק היא הדגם השני של המותג מאז שיצא לדרך עצמאית. בינתיים, עד שנבחן את זו החדשה, חזרנו להתרשם מאותה DS7 קרוסבק, הפעם עם מנוע בנזין.

על ה-DS7 הרעפנו לא מעט מחמאות. מגיע לה. יש בה שילוב ואיזון בין תכונות עם ניחוח של בושם צרפתי משובח. את רשמינו מגרסאות הדיזל (בשתי רמות הגימור) תוכלו לקרוא כאן.
הפעם יצאנו לבחון את אותה הגברת, בעלת אותה האדרת; אין שום הבדל חיצוני או פנימי בין גרסת הדיזל והבנזין. זו האחרונה מגיעה בגרסת 'ספורט ליין' בלבד והתרשמותנו כאן מתמקדת בהבדל בין יחידות ההנעה.

גרסת מנוע הדיזל' גם היא ברמת הגימור SO-SHIC זהה במחירה לגרסת הבנזין הנבחנת כאן ועומדת על 240,000 ש"ח. הספק המנועים גם הוא זהה בשתיהן ומגיע לשיא של 180 כוחות סוס.
באחת – מנוע טורבו-דיזל בנפח 2 ליטרים בשנייה – מנוע 1.6 ליטרים מוגדש אף הוא.

Les différences
ראשית, – מנוע דיזל כבד ממנוע בנזין. תארו לעצמכם שהשכן השמן התיישב לכם על מכסה המנוע, או בשפה קצת יותר מקצועית – תוספת של כ-110 ק"ג על הסרן הקדמי.
זה ישפיע על חלוקת המשקל לפנים – אחור ובד"כ ישפיע לרעה על איכות ההיגוי והתנהגות הרכב בכלל.

שנית – אופי המנועים שונה. בדיזל, 180 כוחות הסוס מגיעים לשיאם מוקדם יותר ממנוע הבנזין (3750 סל"ד) ואילו הסוסים במנוע בעל המצתים ימשיכו לדהור הלאה עד ל-5500 סל"ד. מנוע הדיזל חזק יותר ושיא כוחו הרב יותר, יגיע מעט מאוחר יותר ( 40.8/2000 קג"מ ) לעומת 25.5 קג"מ שיופיעו כבר ב-1650 סל"ד במנוע הבנזין.

הנתונים המבלבלים האלה מתורגמים למנוע שמרגיש פחות מתאמץ (דיזל) בזמן תאוצה, ממנוע הבנזין. על מנת להפיק ביצועים גבוהים, ידרש מנהג גרסת הבנזין ללחוץ חזק יותר על דוושת הדלק – להעלות את סיבובי המנוע לגבהים בהם הדיזל כלל לא יבקר בהם. התוצאה – שאון המנוע, ולצערנו גם הוויברציות המועברות, בגרסת הבנזין של ה-DS7, פוגמים משהו באלגנטיות הכללית של הרכב.

נכון, בסיבובי הסרק ובמיוחד כשהמנוע קר, צליל הטרטור של מנוע הדיזל פחות סימפטי מהשקט והעידון של מנוע הבנזין. אבל מאידך – אופיו של המנוע המתודלק בסולר, מאפשר שיוט נינוח יותר ותאוצות, כולל תאוצות ביניים מרשימות אך נינוחות יותר. את זה, ובמיוחד ברכב פרימיום שכזה, אנחנו אוהבים.

ההבדל בביצועי הרכב עצמם זניחים (0.3 עשיריות שניה נוספות במיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש וחמש קמ"ש פחות במהירות המרבית בדיזל). זה אומר שבגרסת הבנזין יקח לכם 10 שניות להגיע ל-100 קמ"ש בדרך למהירות המרבית של 220 קמ"ש.

Préféré
בנוסף – צריכת הסולר תהיה נמוכה מצריכת הבנזין. בנהיגה מעורבת תצרוך גרסת הדיזל כ-16 ק"מ לליטר ואילו זו של הבנזין תשרוף את ליטר הבנזין שלה 3 קילומטרים קודם לכן. זהו יתרון נוסף שיקצץ לא מעט בהוצאות לאותם אלה הנוהגים לגמוע מרחקים גדולים.

זהו בעצם הנוק-אאוט של גרסת הדיזל המועדפת עלינו ,שלמרות החרטום הכבד יותר לא מענישה את נהגה בחוסר איזון או ניהוג מסורבל. זו גם הסיבה, כנראה, שגרסת הבנזין שהתחילה להימסר ללקוחות בתחילת השנה, תפסה כ-15% בלבד מסך מכירות הדגם (15 בנזין מכלל 101 שנמכרו).


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 408 החדשה – השקה בישראל

Tweet קבוצת לובינסקי, המייצגת בישראל את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG , משיקה בישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page