רכב חדש

קאדילק XT5 – מיד-סייז לקצ'רי קרוסאובר

בגרסת הפרימיום, זו שאני נוהג בה ממש ברגעים אלה, גג שמש פאנוראמי הנפתח לכל אורך תא הנוסעים, מושבים קדמיים מאווררים/מחוממים, דלת אחורית חשמלית ועוד. אבל מערכת השמע בעלת 14 הרמקולים של BOSE, היא זו שמעיפה אותי למחוזות אחרים.   קאדילק היא קודם כל פינוק. אני לא מכיר מישהו שקנה קאדילק להעביר …

Read More »

יגואר באדום בוהק – כש-E פגשה את F

שמרון אנגל עושה צדק הסטורי: לא פחות משלושים ושבע שנים, בעלים מתחלפים וטרנדים משתנים, לקחו לאנשי יגואר להחליף את E טייפ המהוללת במחליפה המתבקשת, F טייפ. שלושים ושבע שנים שידעו עליות ומורדות, לרבות השנים הקודרות של בריטיש ליילנד – שפגעו אנושות בכל תעשיית הרכב הבריטית. שלושים ושבע שנים בהן הפכה …

Read More »

רנו קליאו RS Trophy – גרסה חדשה ומחוזקת

בימים אלה משיקה חברת קרסו מוטורס את רנו קליאו RS Trophy בגרסה חדשה וחזקה יותר. עם הספק כולל של  220 כ"ס ומומנט מרבי של 28.6 קג"מ מפיק מנוע ה-1.6 ליטר טורבו 20 כ"ס יותר מהדגם הקודם.  תאוצה ל 0-100 קמ"ש ב- 6.6 שניות בלבד ומהירות מירבית של 235 קמ"ש מעלים את …

Read More »

מיצובישי טריטון – גרסאות חדשות לטנדר המוכר

כלמוביל, יבואנית מיצובישי בישראל, מציגה שדרוג אבזורי בשתי גרסאות חדשות של הטנדר טריטון – DAKAR SE ו- SUPREME. גם גרסת ה-DESERT משודרגת מבחינת האבזור. ׁ(ראו פירוט בתחתית הכתבה) לבשנו כפפות עבודה ולקחנו את הטריטון החזק בהיצע – DAKAR, בכדי לעמוד על טיבו של הטנדר שהחליף את ההאנטר ב-2015. בראשית (1978) בראה …

Read More »

מרצדס S קלאס – מתיחת פנים וכבר בישראל.

כלמוביל, יבואנית מרצדס בנץ לישראל, משיקה בימים אלה בין הראשונים בעולם, את ה-  S-Class החדשה בישראל, עם הסטנדרט הטכנולוגי החדש, נהיגה אוטונומית, בטיחות ועיצוב. הסדרה החדשה הכוללת  5 דגמים בינהם המותגים Maybach  ו-AMG. ה S החדשה תוצע עם מנועים חדשים וחסכוניים בעלי 6 , 8 ו-12צילינדרים. ה-S-Class ממשיכה בפיתוח את …

Read More »

סיטרואן קקטוס אוטומטית – קקטומטית

רגע לפני שכלי הרכב הנקראים עדיין 'מכוניות', יהפכו ל'אמצעי – תעבורה אוטונומים', אני חייב להתוודות; מכוניות תכליתיות מדי, חסרות סטייל או אפילו הומור, לא ממש עושות לי את זה.  מחד – מכוניות כמו פולקסווגן גולף – שמרנות ייקית לאורך הדורות ומאידך ראו את יגואר E-TYPE… סיטרואן הצרפתית היתה בעבר הרבה …

Read More »

הונדה סיוויק 1.0 טורבו – מגלה את עצמה מחדש

במהלך השנים, היחס שלי להונדה סיוויק היה אמביוולנטי. מחד, הדורות הראשון והשלישי היו פורצי דרך, הרביעי הציע עיצוב נהדר וחוויית נהיגה בלתי נשכחת בדגם ה-VTI ואפילו החמישי – בגרסתו האנגלית, הציע מרווח פנים אדיר בנוסף לכמה יתרונות נוספים. מאידך, עיצוב גרסאות הסדאן של חלק מהדורות היה פשוט סתמי – ואילו …

Read More »

ג'יפ רנגייד – השם מחייב

JEEP הוא מותג. השם "ג'יפ" הפך לשם גנרי המודבק כמעט לכל רכב שטח. ב-1945, לאחר שזכה במכרז הצבא האמריקאי לבניית רכב צבאי קל, לנשיאת חיילים וציוד בשטחי עבירות קשים, החל ג'יפ להימכר גם לאזרחים. סימן ההיכר – שבכה קדמית בעלת שבעה קוים אנכיים, נשארה איתנו עד היום. המותג עבר לא …

Read More »

מרצדס SL – מבחן הדורות לספורטיבית הלא ממש קלה

גרמנים. הם יעילים, חרוצים ותאבי חיים. רק אל תצפו מהם לחוש הומור, או לפחות כזה שרוב העולם מכיר. אבל לעתים יש להם הברקות, אפילו אם לא ממש התכוונו לכך.  קחו את מרצדס SL, מכונית הספורט האייקונית שלהם, למשל. S מסמל ספורטיביות בעוד L מסמל משקל קל…במכונית שמעולם לא היתה קלה… …

Read More »

סקודה אוקטביה 1.0 – להסתכל בקנקן

תפיסות. הן אלה שמנחות אותנו לראות מותג מסוים כטוב או רע. לרוב, תפיסות גורמות לנו לקבל החלטה ולחרוץ את גורלו של המוצר גם אם לא בדקנו אותו לגופו. ובכן, נפח המנוע, עדיין עומד אצל רבים כשיקול מרכזי לכדאיות קניית רכב כזה או אחר. "1,600 סמ"ק כן. 1,400 סמ"ק חלש ולא …

Read More »