מרצדס CLE300 קבריולט – את הגשם תן רק בעיתו


יעברו להן רק 20 שניות עד שהגג מעלי ייסגר.
המבחן למרצדס הפתוחה בסוף השבוע החורפי והסוער, אילץ אותי להיות ערני ודרוך לכל חשד של תחילת טפטוף מתקרב.
נהגתי בה בגשם סוחף, בהפוגות הפשלתי את הגג. מרצדס 300CLE קבריולט הייתה עבורי חוויה מעניינת.

.
איך לא תהיה מעניינת עם תג מחיר של 649,900 ש"ח ?
מרצדס CLE מחליפה את דגמי הקופה והקבריולט של מרצדס C קלאס ו- E קלאס, וזו, שעל גבה מתנוסס תג המחיר שצוין קודם נושאת את השם המלא: מרצדס CLE300 4Matic קבריולט והיא חמושה במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 258 כ"ס והנעה כפולה. כאן, ברמת גימור AMG Line.
.
על -אף ממדים גדולים (המציינים אורך של 4,850 מ"מ, רוחב 1,861 מ"מ, גובה 1,424 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,865 מ"מ), הקבריולט CLE300 היפיפיה הזו לא נראית גדולה או מגושמת. הפרופורציות נהדרות וכמו כמעט כל קבריולט, היא נראית במיטבה כשהגג מופשל והחלונות מורדים.
.
העיצוב, תשומת הלב לפרטים והמקוריות, ממשיכים גם בתא הנוסעים. הצילומים המצורפים כאן יעידו על הנאמר אך לא ימחישו את תחושת איכות החומרים הטובה, הבנייה המוצקה וחווית המשתמש המעולה. מרצדס מצליחה להנגיש את הפונקציות המרובות דרך גרפיקה מעולה, וחווית שימוש אינטיאוטיבית. ניכר כי מהנדסי החברה עמלו רבות כדי להקל על חיי הנהג והנוסעים – אפילו מסך המולטימידה המרכזי, יכול לשנות את זווית התצוגה למניעת השתקפות האור כשהגג מופשל…
מאידך, כפתורי המגע הרגישים ובמיוחד אלה על ההגה, מופעלים, לעיתים, בטעות. הדלת הענקית הנפתחת בנדיבות, מקלה אמנם על כניסה למושב האחורי, אך מאלצת מאמץ של שליחת יד ארוכה כדי לסגור אותה.

CLE300


גם המושב האחורי כאן, ראוי לישיבה, אם כי מוגבלת לכאלה שאינם מתנשאים לגובה של מעל 1.75 מ'. מלפנים – מושבים נהדרים ותנוחת נהיגה נמוכה וספורטיבית. לטובת נסיעה ממושכת, מופעלים מנועים חשמליים ההופכים את המושבים לאקטיביים ותורמים לזרימת הדם.

נפילה למושב הנהג, וחגורת הבטיחות מושטת אל כתפי השמאלית ע"י מנוף, כדי שלא אתאמץ. אחרי חגירתה היא תתהדק על הגוף – אלמנט בטיחותי למניעת חגירה רפויה ומסוכנת. ההתלבטות העיקרית כאן, היא אם להפשיל את הגג, או לא.

אישית, אינני אוהב נסיעה עם גג מופשל ברחבי העיר. המבטים, החדירה לפרטיות, אינם כוס התה שלי. הפשלת הגג מחוץ לעיר תעלה את מפלס רעשי הרוח, ובחודשי הקיץ החמים זה ממש לא בא בחשבון.
תנו לי ערב אביבי או סתווי נעים, כביש כפרי מפותל, מהירויות שפויות ואופציית הגג הנפתח מבורכת.
עכשיו מעונן, הגשם מאיים לרדת בכל רגע והמחשבה של להיקלע בכביש המהיר למבול פתאומי, מפחידה. פתיחת וסגירת הגג מתאפשרת עד למהירות מקסימלית של כ-60 קמ"ש ומבוצעת בכ-20 שניות. יאללה, ניקח את הסיכון.

קר שם בחוץ. אני מפשיל את הגג, אבל מרים את החלונות. במרצדס חשבו על כך וכבר בדגמי קבריולט קודמים סיפקו פתרון בצורת יציאת אויר חם לעורף מפתח בחלקו העליון של המושב. זה עובד מצוין, אז ממשיכים.

יחידת ההנעה כאן רהוטה. אמנם לא עצמתית, וכאמור מספקת הספק מרבי של 258 כ"ס, עוברת דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית ומגיעה לאספלט בעזרת מערכת הנעה כפולה. התאוצה 0-100 קמ"ש אורכת כ- 6.6 שניות והמהירות המרבית המובטחת היא 250 קמ"ש. יש כאן גם מערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V המספקת 14 כ"ס נוספים כשנדרש, מקלה על פונקציית Start&Stop , ובעת שיוט אף מאפשרת דימום מנוע לזמן קצר. CLE300 היא מכונית מאוזנת המבצעת טוב מאוד את המוטל עליה. צריכת הדלק במהלך ימי המבחן עמדה על כ-10.5 ק"מ לליטר.

CLE300

.
נוחות הנסיעה טובה ובמיוחד בהתחשב בצמיגים נמוכי החתך של 40 מלפנים ו- 35 מאחור. על- אף שמדובר בקבריולט נטולת גג (וקורות B ו-C) המכונית מרגישה קשיחה והתנהגות הכביש, הגם שאיננה ספורטיבית, נוסכת בטחון גם במהירויות גבוהות. ההנעה הכפולה נסכה בנו בטחון לנהוג מהר יחסית גם ביום החורפי והכבישים הרטובים שניקרו בדרכנו.
הגג סגור, והשקט בתא הנוסעים מרשים, בהתחשב שמדובר בקונסטרוקציית מרכב שאיננה קבועה. הפשלת הגג בשילוב עם מהירות גבוהה גובה את המחיר ומערבולות הרוח הם מחיר של כל רכב במבנה שכזה. לחיצה על כפתור שולפת כנפון מעל החלון הקדמי ומעלה סכר רוח קטן מאחור. זה מפחית רעשים ומערבולות – עוד פתרון לבעיה המאפיינת מכוניות פתוחות.

הכביש רטוב. מערכת ה-4MATIC של CLE300 נשענת על מצמד רב-דיסקי הנשלט אלקטרונית, ומווסת את חלוקת המומנט בין הסרנים בזמן אמת. עם זיהוי החלקה קלה מאחור, המערכת מעבירה כח קדימה עוד בטרם הרגשתי אובדן אחיזה ובשלוב עם מערכת בקרת היציבות מאזנת את הרכב ביציאה מהפניה ובהאצה. זה מאפשר קצב התקדמות מהיר ביחס להנעה אחורית. במוד הנהיגה הספורטיבית, ההתערבות מושהית יותר ודורשת ממני תגובות מהירות תוך שמירת מעטפת בטיחות כשהמצב יוצא משליטה.

זה כמובן מצב שלא ניתן שיקרה לנו חס וחלילה, בכל זאת CLE לא נבחנה במבחני הריסוק המוכרים…
זו, ה-CLE300 קבריולט, מצוידת ב-12 כריות אוויר. מערכת ניטור שטחים מתים אקטיבית, ניטור תנועה צולבת מאחור עם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, שמירה על מרכוז בנתיב הנסיעה, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, סייען מעבר נתיב אקטיבי, סייען לתמרון חירום, מערכת הכנה לתאונה, ובלימה עצמאית כאשר הנהג אינו מגיב. המערכות תפקדו היטב במהלך המבחן ללא התערבויות מציקות.

CLE300

.
השמש שוב יצאה וזה הזמן לפתוח את הגג. CLE300 קבריולט היא לא מכונית מהזן שקונים כי צריכים. מכונית שכזו רוכשים כי רוצים, או נכון יותר – חושקים. אופציית הנסיעה עם גג פתוח, היא ערך מוסף, גם אם לא פרקטי רוב הזמן. יש שיקנו סוג רכב כזה על מנת להרשים את הסביבה, יש שיקנו למרות מה שעשויים לחשוב עליהם, ויש כאלה שידם לא משגת לרכב שכזה.

זו, בכל זאת, מרצדס שהמתחרה הישירה שלה היא הב.מ.וו 4 קבריולט. CLE300 קבריולט היא מכונית מאוזנת מכל הבחינות – נוחה ומבצעת, גם אם איננה ספורטיבית, עשויה בקפידה ומעוצבת למשעי. ביום ראשון בבוקר נאלצנו להחזיר אותה לחניון מרצדס בהרצליה פיתוח.

עכשיו מעונן.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מותג OMODA – השקה בישראל

Tweetכלמוביל, יבואנית הרכב המובילה בישראל, משיקה את מותג OMODA המשלים את צמד המותגים OMODA & …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *