ממש לאחרונה ביקר טל ניר במוזיאון חברת ב.מ.וו במינכן שבגרמניה. מיותר לציין שמדובר באוסף מכוניות ב.מ.וו מכל הזמנים – חוויה לכל חובבי הרכב, ובפרט לחובבי המותג.
מה רבה הייתה תדהמתו כשהתברר לו, שכאן בישראל, אצלו בבית, ישנם שני דגמים שמוזיאון החברה לא הצליח להשיג למטרת תצוגה. אחת מהן היא ב.מ.וו 2002 Targa Baur, והשנייה – אפילו הרבה יותר נדירה…
.
השנייה, כוכבת הכתבה – ב.מ.וו 3200CS Bertone נדירה מסדרה ראשונה.
עד כמה נדירה?
מספרה הסידורי של הב.מ.וו של טל הוא 29 והיא אחת מתוך 603 יחידות בלבד שיוצרו בסדרה זו!
את הרכב הזה, חיפש אבי מנחם ז"ל במשך כ-13 שנה, עד שבשנת 2009 מצא סוף סוף את הרכב שרצה, סגור ונחבא באסם בעיר ליד נירנברג שבגרמניה. לא עבר זמן רב, והורי יצאו לשם בטיסה בכדי לראות את הרכב, שאמנם, מנועו התניע, אך כל השאר בו נזקק לשיפוץ מקיף.
.
הרכב, כמובן, נרכש ויובא לארץ. באותה שנה (2009) הסתיים גם השיפוץ שהיה ברמה טובה, יחסית לאותה התקופה. הרכב הושק, אך, למרבה הצער, אבי חלה, ומאז ועד לפטירתו בשנת 2018, הרכב נזנח ונשכח.
.
מיד לאחר פטירתו של אבי, גמלה בליבי ההחלטה להשיב את כל אוסף המכוניות שברשותנו לכשירות מלאה. שלוש מתוך חמש המכוניות שופצו באופן מלא, אבל את השיפוץ המקיף, היסודי והמקצועי ביותר זכתה לקבל הב.מ.וו 3200 CS .
רק כך, לזכרו של אבא, ראוי היה לשפץ רכב נדיר כל כך.
השיפוץ הקיף את כל המכלולים המכניים (מערכת קירור, מערכת הדלק והבלמים), חידוש כל פנים הרכב וביצוע פחחות וצבע, תוך החזרת צבעו המקורי של הרכב מכחול לבורדו (לקח לנו חודשיים-ימים רק לאתר את הגוון המדויק והמקורי של הרכב).
השיפוץ ארך כשנתיים, כשהמכשול העיקרי שבו נתקלנו במהלכו היה איתור החלקים המקוריים. המטרה שעמדה בפני הייתה לשפץ את הכל עד לרמת הבורג, ואפילו תא כלים מיוחד וייחודי הממוקם בתא המנוע, יובא מחו"ל בממון רב, בכדי שישלים את הרכב.
על ההיסטוריה של דגם ה-3200CS, תוכלו לקרוא כאן.