פורד פלקון – הציפור החמישית של יעקב


ב-1962 (כן, לפני יותר מ-60 שנים!) דודי הציע לאבי לקנות ממנו, עבור אימי, מכונית פלקון חדשה עם הניילונים ב-10,000 לירות. אבי לא נוהג ברכב, והרכב משמש אותה בנסיעותיה ובסידורים.
אני רוחץ את המכונית באדיקות בכל יום שישי, כשבאחת מהפעמים, אני מניע ומזיז אותה קצת, ומתפתה (איך לא?) לקחת אותה "רק" לנסיעה קצרה.
הנסיעה הקצרצרה התארכה והפכה לנסיעה לילית ארוכה, ואני לא מצליח להכריח את עצמי לשוב הביתה לפני שהדלק נגמר הדלק והשחר מפציע.
.
מידי פעם אני נוסע איתה למסיבות ולחברים, מה שהצריך ממני לנתק את הפלגים שלה, כדי שהורי לא יצליחו להתניע וישאירו לי אותה בחניה.
.
בגיל 18 הוצאתי את רשיון הנהיגה שלי, וסופסוף, יכולתי לנסוע בה בגלוי,
אבל, בדיוק אז, הורי החליטו למכור אותה, ואני – יצאתי פיתה.
.
מעט לאחר מכן, דודי חזר לארץ וקנה קומט (שזה, בעצם, כמו פלקון, רק מעט יותר מפואר).
הוא שילם לי על מנת שאהיה הנהג הפרטי שלו, אבל כשרוקנתי לו את מיכל הדלק בכל יום (רק כי לא הצלחתי להכריח את עצמי להפסיק לנהוג ברכב), הוא החליט לוותר על שירותי הטובים ולמצוא פתרון אחר.

פלקון

התגייסתי לצבא, ולאחר השחרור קניתי וספה ששימשה אותי לצורך הנסיעות מתל אביב- לטכניון שבחיפה.
תאמינו לי, הנסיעות האלו היו קריעת תחת, תרתי משמע…

לאחר מלחמת יום הכיפורים קניתי פיאט-127 ואח"כ – 316 BMW חדשה,
אבל, כל הזמן הזה, לא שכחתי את השריטה הקטנה שלי- הפלקון.

קניתי 5 מכוניות פלקון – הראשונה נפסלה על ידי קובי מילוא,
את השנייה שיפצתי ומכרתי לאריה צפון, ולאחר מכן קניתי עוד שתי מכוניות פלקון באינטרנט.
לפני שנה ראיתי תמונות של הפלקון הזו, שהיא בדיוק כמו זו שהייתה להורי. יד ראשונה.
אבל היא נחטפה לי ממש מתחת לאף. רדפתי אחרי הקונה, עד שנשבר ומכר לי אותה תמורת סכום נאה.
השלב הבא יהיה לשפץ ולשדרג אותה לרמה הכי גבוהה שאפשר,
אבל זה כבר פרויקט לפנסיה שלי, שעוד לא כל כך ברור מתי תהיה.

פלקון

האמת היא, שרציתי למכור את הפלקון השלישית ואז אשתי אמרה לי "לא חבל ואחרי כל כך הרבה מאמצים?"
אז אני מודה לאשתי, לילדי ולכל אלה שסבלו את הגחמות והשריטות שלי ומקלים עלי את יסורי אהבתי לפלקון המיוחדת .

למעשה, אם נסתכל על זה מזווית אחרת, אני לא לבד בשיגעון הפלקון שלי, כי גם האמריקאים היו משוגעים עליה –
הם התחילו במנוע 2400 סמ"ק בשנת 1960, 2800 סמ"ק כ- 1962, ו-8-V ספרינט ב־1963.5,
ואז, הגיעו למנוע 7 ליטר.
הם עשו מהפלקון טנדר, מיניבוס, קופה, קונברטיבל, הרד-טופ, 4 דלתות וסטיישן, וזה חיה סיפור הצלחה וגם היווה את הבסיס למוסטנג.
אפילו ג'יי לנו קנה אחת עם 7 הילוכים ומנוע 8-V…

אז, נראה, שאחרי הכל,
אני לא המשוגע היחיד שמטורף על הפלקון.

תודה ליעקב ציפורן – בעליה של הפלקון הנאה הזו.

פורד פלקון

פורד פלקון (באנגלית Ford Falcon) היא מכונית משפחתית גדולה, מתוצרת פורד. הפלקון יוצרה בין השנים 1960–1970 בארה"ב, דרום-אמריקה ואוסטרליה. באוסטרליה, ייצור דגמי הפלקון נמשך עד ל-2010.

דורות
הדור הראשון (יוצר בין השנים 1960–1963) שיוצר בארצות הברית, מקסיקו, ארגנטינה, צ'ילה ואוסטרליה, בתצורות 2 דלתות סדאן, 4 דלתות סדאן, 3 דלתות סטיישן, 5 דלתות סטיישן, 2 דלתות קבריולה, 2 דלתות טנדר. עם תאוצה של 0 – 100 קמ"ש ב-18.8 שניות (דגם 2 דלתות, מנוע 2,365 סמ"ק).
הדור השני (יוצר בין השנים 1964–1965) שיוצר בארצות הברית, בתצורות 2 דלתות קופה, 4 דלתות סדאן, 3 דלתות סטיישן, 5 דלתות סטיישן, 2 דלתות הרד-טופ, 2 דלתות קבריולה, 2 דלתות טנדר.
הדור השלישי (יוצר בין השנים 1966–1970) שיוצר בארצות הברית, מקסיקו, קנדה וצ'ילה בתצורות 2 דלתות קופה, 4 דלתות סדאן, 5 דלתות סטיישן.
דגם (1970½) בתצורות 2 דלתות סדאן, 4 דלתות סדאן, 5 דלתות סטיישן.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

פורד ריינג'ר ראפטור – אלוף אמיתי

Tweet ארז אברמוב בן ה-57, ממושב חגור שבשרון הוא אלוף אמיתי. נהג מרוצי השטח המוכשר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page