Home / דו גלגלי / אינדיאן 1200 FTR החדש – כל הפרטים

אינדיאן 1200 FTR החדש – כל הפרטים


ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, משיקה בישראל אינדיאן FTR1200 החדש. FTR החדש פורץ דרך חדשה ביכולותיו, אופיו ותכנונו והוא נהנה מביקוש ער במיוחד בקרב הרוכבים, בזכות עבודת ההכנה השיווקית שערכה היצרנית קודם להשקתו הרשמית בעולם.

ה-FTR 1200 שנבנה בהשראת דגמי העבר של אינדיאן ובזכות ההצלחה של המותג במירוצי ה'פלאט-טארק', מקבל את ההשראה לעיצובו ותכנונו מאופנוע המירוץ של אינדיאן, ה-FTR 750 אשר שלט במירוצי ה'פלאט-טארק' מאז הוצג בשנת 2016 וכן מה-FTR 1200 Custom שהוצג שנה אחר כך והמחיש את הכיוון החדש אליו שואפת אינדיאן.

 ה-FTR 1200 החדש משלב בין עיצוב בהשראת עולם המירוצים, להתנהגות כביש ידידותית לבין תנוחת רכיבה זקופה, נוחה ושלטת עבור הרוכב. מנועו החדש שמגיע בנפח 1,203 סמ"ק מפיק 123 כ"ס יחד עם רצועת מומנט שטוחה המאפשרת האצה חזקה בכל הילוך ובכל מהירות. התצורה של שלדת מסבך משולשי פלדה החדשה הנה מפתח משמעותי בכוונה של אינדיאן להרחיב באופן משמעותי את שווקי היעד שלה ולפנות לקהלים חדשים של רוכבים.

סטיב מנטו, נשיא אינדיאן אופנועים: "החזון שלנו כבר מהרגע הראשון היה להיות יותר מאשר מותג V-טווין אמריקני מסורתי. אנו נחפש כל הזמן דרכים להגיע לקהל רוכבים גדול ומגוון יותר וה-FTR 1200 מהווה קפיצת דרך משמעותית כחלק מאסטרטגיה זו. אינדיאן הוקמה על ערכי ביצועים וחדשנות ואנו נשארים נאמנים לערכי המותג שהנחילו מייסדי החברה, תמיד שואפים קדימה. ה-FTR 1200 הוא התפתחות חיובית קדימה עבור המותג ואנו נרגשים מאוד לצרף אותו להיצע הדגמים שלנו".

בחזית שלדת מסבך משולשי פלדה הספורטיבית, מצוי מזלג הפוך וצמד דיסקים גדולי קוטר הננשכים על ידי קאליפרים רדיאליים של ברמבו המציעים כוח עצירה אדיר ותחושה מעולה. מכל הדלק ממוקם מתחת למושב הרוכב לשם הורדת מרכז הכובד וגם לטובת מרכוז וחלוקת משקל אופטימלית. בדומה לאופנוע המירוץ ה-FTR 750, גם ב-FTR 1200 תיבת האוויר ממוקמת בדיוק מעל המנוע (במקום המסורתי של מכל הדלק) כדי למקסם את זרימת האוויר ותפוקת המנוע. גם הזרוע האחורית זהה בתכנונה לזו של אופנוע המירוץ ה-FTR 750, לא רק כדי להעניק לה מראה ספורטיבי, אלא כדי להבטיח אחיזה מקסימלית בכל תנאי הרכיבה, תחושה טובה לרוכב, התנהגות משובחת ונוחות. צמיגי דנלופ שפותחו במיוחד עבורו, העברת כוח על ידי שרשרת וכידון אלומיניום עבה מבית ProTaper משלימים את מראה אופנוע המירוץ.

מנוע: ה-FTR 1200 מצויד במנוע V-טווין חדש מקורר נוזל בנפח 1,203 סמ"ק אשר מפיק 123 כ"ס ו-11.8 קג"מ. עקומת מומנט שטוחה וארוכה במיוחד מבטיחה תפוקת כוח פרוגרסיבית וצפויה, עם גמישות רבה וזמינות כוח מוחשי כבר מסל"ד נמוך מאוד. למנוע זה יחס דחיסה של 12.5:1, ראשי מנוע לזרימה מהירה וצמד גופי מצערת גדולים לזרימת אוויר אופטימלית. בנוסף לכך, כיסויי המנוע עושים שימוש נרחב במגנזיום להפחתת המשקל וכן בגל ארכובה בעל אינרציה סיבובית נמוכה שמאפשר למנוע לעלות במהירות ובקלות בסל"ד לתגובה חדה והאצה מסעירה.

מכל דלק: מיכל הדלק (13 ליטר) של ה-FTR 1200 מוקם באופן אסטרטגי מתחת למושב הרוכב כדי לגרום לאופנוע להרגיש קומפקטי יותר במידותיו וכדי להעניק לו זריזות חסרת תחרות. מבנה ייחודי זה מסייע במרכוז המסה, מנמיך את מרכז הכובד ומאפשר התקנת תיבת אוויר בדיוק מעל המנוע בצורה אופטימלית לשיפור זרימת האוויר אל המנוע.

מערכת יניקה: בדומה לאופנוע המירוץ, ה-FTR 750, תיבת האוויר ממוקמת בדיוק מעל המנוע וקרוב מאוד אליו כדי לייעל בצורה מקסימלית את זרימת האוויר ובאמצעות נפח נכון, גם את תפוקת המנוע. מהתיבה, האוויר זורם דרך שתי מצערות מיקוני מבוקרות מחשב.

שלדה: ה-FTR 1200 בנוי סביב שלדת משבך משולשי פלדה ושלדת זנב מאלומיניום לקשיחות אופטימלית ומשקל מינימלי. העיצוב כולל גם בולם אחורי צדי יחיד ותושבות מנוע מאלומיניום. שלדת הזנב כוללת גם ידיות אחיזה פריקות עבור המורכב מאחור.

מתלה קדמי: המתלה הקדמי ב-FTR 1200 בנוי ממזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ שלו מהלך של 150 מ"מ. המתלה הקדמי נעזר גם בציר חלול להפחתת משקל, זווית ההיגוי עומדת על 26.3 מעלות. המזלג המוזהב בגרסאות ה-S וה- RACE REPLICA  מציעים גם כוונון מלא לעומס קפיץ, לכיווץ ולהחזרה בהתאם להעדפות הרוכב.

מתלה אחורי: ה-FTR 1200 החדש מצוידת בזרוע אחורית זהה לאופנוע המירוץ ה-FTR 750 עם מבנה מסבך צינורות פלדה ובולם אחורי צדי יחיד שלו מהלך של 150 מ"מ כדי להבטיח אחיזה מקסימלית ותחושה עבור הרוכב. ציר הזרוע האחורית מתחבר אל בלוק המנוע כדי להבטיח מבנה קומפקטי ככל הניתן וציר אחורי חלול מבטיח הפחתה נוספת במשקל. בגרסת ה-1200, הבולם האחורי מציע כוונון עומס קפיץ והחזרה ואילו גרסאות ה-S וה- RACE REPLICA  מציעות גם בולם עם מכל אלומיניום חיצוני בעל כוונן מלא לעומס קפיץ, שיכוך והחזרה.

חישוקים וצמיגים: מתוך מטרה להישאר קרובים ככל הניתן לעיצובו של אופנוע המירוץ ה-FTR 750, אינדיאן שיתפה פעולה עם יצרנית הצמיגים דנלופ כדי לייצר צמיג במיוחד עבור ה-FTR החדש ה-DT3-R. צמיג זה מבוסס על צמיג המירוץ למסלולי פלאט-טרק של דנלופ ה-DT3, אך נבדל ממנו במבנה קוביות צפוף יותר, בעומק חריצים מוקטן ובתוספת של סיליקה לתרכובת, כדי להתאים לשימוש בכביש הציבורי עם אחיזה גבוהה ואורך חיים ראוי. כל גרסאות ה-FTR 1200 נועלות חישוקי 19 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור העשויים מאלומיניום לטובת משקל נמוך ככל הניתן.

בלמים: כל גרסאות ה-FTR 1200 מצוידות בצמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים ושני קאליפרים רדיאליים M4.32 של BREMBO עם ארבע בוכנות המבטיחים דיוק מרבי ועוצמה חזקה במיוחד. כל הגרסאות מצוידות כצפוי במערכת ABS למניעת נעילת גלגלים, כאשר גרסאות ה-S וה'רייס-רפליקה' מוסיפות מערכת ABS המתחשבת גם בזווית ההטיה של האופנוע (CORNERING)

העברת כוח: כל גרסאות ה-FTR 1200 מצוידות במצמד מחליק שתוכנן בהשראת המצמד של אופנוע המירוץ. מצמד זה מונע החלקה של הגלגל האחורי בזמן האטה, לטובת שליטה מוגברת ובטיחות גבוהה יותר בזמן הרכיבה וכן שומר על מהלך קל ומדויק של מנוף המצמד בכידון. תיבת שישה ההילוכים תוכננה להעברות חלקות ומדויקות ומצריכה תחזוקה מינימלית בלבד, כאשר העברת הכוח לגלגל האחורי נעשית על ידי שרשרת.

מערכת פליטה: מערכת הפליטה של כל גרסאות ה-FTR 1200 בנויה בתצורה של 2-1-2 ועשויה מנירוסטה לעמידות גבוהה ויצירה של צליל V-טווין אמריקני אופייני. רוכבים המעוניינים לשדרג את מערכת הפליטה של האופנוע, יכולים לבחור מבין שני דודי סליפ-און של אקרפוביץ'. גרסת ה- RACE REPLICA מגיעה עם מערכת פליטה מקורית של אקרפוביץ'.

כידון: כידון האלומיניום העבה של ה-FTR 1200 מגיע מבית ProTaper וגם הוא תורם רבות לסטייל של האופנוע. מיקומו יוצר תנוחת רכיבה זקופה וספורטיבית והפקדים שעליו נגישים ונשלטים בצורה אופטימלית מבלי להרים את כפות הידיים מידיות האחיזה.

אבזור: כל גרסאות ה-FTR מצוידות בתאורת 'לד' מלאה כולל פנס חזית ייחודי לתאורה מקסימלית וראות מושלמת בתנאי חשיכה. גם בקרת שיוט מקורית ניתן למצוא בכל הגרסאות לטובת הנוחות ברכיבה ממושכת.
גרסאות ה-S וה- RACE REPLICA מוסיפות על זה גם בקרות יציבות, ווילי ואחיזה, כולל יחידה פנימית למדידת תאוצה וזווית ההטיה של האופנוע כדי לשפר את תפקוד כל בקרות אלה. בגרסאות אלה, הרוכב יכול גם לבטל את פעולת מערכת ה-ABS. ניהול המנוע יציע בחירה בין שלושה מצבי רכיבה (ספורט, סטנדרט, גשם) שלכל אחד מהם השפעה על תגובת המצערת ומידת ההתערבות של בקרת האחיזה.

לוח מחוונים: ה-FTR 1200 מצויד בלוח מחוונים אנלוגי בקוטר 4 אינץ' ובו גם שקע USB לטעינה מהירה של מכשירי טלפון. גרסאות ה-S וה- RACE REPLICA  מצוידות במסך LCD מגע צבעוני בגודל 4.3 אינץ' המותאם לשימוש בכל תנאי תאורה. מסך תצוגה זה מציע גם חיבור בלוטות' ושקע USB לטעינה מהירה המאפשר לקשר אליו את הטלפון החכם להפעלת שלל פונקציות כמו שליטה על המוזיקה, שיחות וכו'. מסך זה מאפשר לרוכב להתאים כרצונו את התצוגה בלוח בהתאם לשלל אופציות.

מפרט טכני:

מנוע: V-טווין, 4 שסת' לצילינדר

נפח: 1,203 סמ"ק

הספק: 123 כ"ס ב-8,250 סל"ד

מומנט: 11.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד

יחס דחיסה: 12.5:1

קירור: נוזל

מהלך\קדח: 73.6 מ"מ \ 102 מ"מ

תיבה: 6 הילוכים

מצמד: מחליק

נפח מכל דלק: 13 ליטר

בלמים קדמיים: צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים רדיאלים 4 בוכנות ברמבו

בלם אחורי: דיסק 265 מ"מ, קאליפר 2 בוכנות, ברמבו

מזלג קדמי: בפוך, 43 מ"מ קוטר, 150 מ"מ מהלך (כוונון מלא ב-S וב- RACE REPLICA)

מתלה אחורי: בולם יחיד, 150 מ"מ מהלך, עומס קפיץ ושיכוך (כוונון מלא ב-S וב- RACE REPLICA)

זווית מזלג: 26.3 מעלות

צמיג קדמי: 120/70 R19

צמיג אחורי: 150/80 R18

משקל: 221 ק"ג (222 ק"ג ב-S וב- RACE REPLICA  )

גובה מושב: 805-840 מ"מ

מחירים:

  • אינדיאן FTR 1200: 104,900 שקל, מחיר השקה: 99,900 שקל
  • אינדיאן FTR 1200 S: 114,900 שקל, מחיר השקה: 109,900 שקל
  • אינדיאן FTR 1200 S RACE REPLICA: 124,900 שקל, מחיר השקה: 119,900 שקל

המחירים אינם כוללים אגרת רישוי בסך: 303 שקל


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

סיטרואן סי 5 איירקרוס

סיטרואן C5 איירקרוס – מסורת משפחתית

Tweet כבר חשבנו להוביל תבנית ביצים בתוך ה-C5 איירקרוס דרך שדה חרוש, רק כדי להמחיש …

One comment

  1. למה לובינסקי למה ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page