BMW R 18 החדש


חטיבת BMW Motorrad של דלק מוטורס מודיעה על תחילת מכירה מוקדמת בישראל לאופנוע הקרוזר החדש והמתקדם בעיצוב האייקוני.

לאחר ציפייה ארוכה חשפה BMW Motorrad (חטיבת האופנועים של BMW) במאי האחרון את ה-R 18 החדש ומתחילה כעת את שיווקו בכל העולם. בדגם זה נכנסת  BMW Motorrad לפלח שוק חדש ומתחברת לשורשיה ההיסטוריים מלפני כ – 100 שנה.

ה- R 18 החדש, שואב השראה מדגמי עבר אייקוניים כמו BMW R 5, בעיצוב החוזר ליסודות: קווים נקיים ופשוטים למראה עם מנוע בוקסר גדול במרכז תשומת הלב. לצד העיצוב הקלאסי ,טומן בחובו ה- R 18 טכנולוגיה עדכנית ומתקדמת, והתוצאה הסופית מרתקת – אופנוע מתקדם ומודרני בעטיפה מרהיבה ביופייה עם שורשים הנטועים עמוק בהיסטורית המותג.

האופנוע ישווק בשתי רמות גימור :
Pure  ב – 199,000 ₪, ובנוסף,מהדורה ראשונה מיוחדת ומוגבלת – First Edition  ב – 219,000 ₪.

מנוע הבוקסר החזק ביותר שאי פעם יצרנו, עם שפע של מומנט.

גולת הכותרת של ה- BMW R 18 החדש היא מנוע בוקסר בעל שני צילינדרים שפותח במיוחד – ה"Big Boxer". המראה המרשים והטכנולוגיה המרכיבה אותו מהווים המשך של מנועי הבוקסר מקוררי האוויר המסורתיים שהציעו חוויית רכיבה מעוררת השראה מאז ש-BMW Motorrad החלה לייצר אופנועים בשנת 1923. מנוע הבוקסר החדש הוא החזק ביותר אי פעם בייצור סדרתי של אופנועים. המנוע בעל נפח של 1,802 סמ"ק עם מומנט מרבי של 158 נ"מ ב 3000 סל"ד, רצועת מומנט שטוחה של 150 נ"מ החל מ 2,000 ועד 4,000 סל"ד. הספק מרבי שעומד על 67 קוו"ט (91 כ"ס) ב-4,750 סל"ד וכוח משיכה אימתני המשולב בצליל מלא ומהדהד.

ה-R 18 החדש: סגנון אייקוני הכולל מראה של שלדה קשיחה, טכנולוגיה מודרנית וחומרים אותנטיים. ה-R 18 מעביר בצורה נפלאה את הסגנון האייקוני של זמנים עברו לתקופה הנוכחית, ושומר על עיצוב טהרני בשפע של פרטים, המושפעים בעיקר מאופנועים קלאסיים כמו ה-BMW R 5. אין זה מקרה שרכיבים תפקודיים וסגנוניים כגון השלדה בעלת הלולאה הכפולה, מיכל הדלק בצורת טיפה, גל ההינע החשוף וקווי הקישוט הדקים (אופציה מהמפעל ברמת הגימור "First Edition") מזכירים את הבוקסר האגדי שהופיע לראשונה בשנת 1936. מאפייני המרכב הקלאסיים של ה-R 18 מיוצרים אף הם ממתכת – כיאה לקלאסיקה אותנטית. גם המתלים מזכירים את אלה של ה-R 5 האגדי. יחד עם זרוע המתלה האחורי הדו-צדדית ותמוכת מתלה מרכזית ונסתרת, תפיסת השלדה הקשיחה של ה-R 5 מתורגמת בצורה מושלמת מבחינה ויזואלית לעידן המודרני.

שלדה ומתלים

מערכת המתלים של ה-R 18 החדש היא מסגרת צינורות פלדה בעלת לולאה כפולה. העיצוב שלה מנציח את המסורת הוותיקה של שלדות מסוג זה ב-BMW Motorrad. איכות ייצור יוצאת דופן ותשומת לב קפדנית לפרטים הקטנים ניכרת גם במאפיינים מוצנעים כגון החיבורים המרותכים בין צינורות הפלדה לבין חלקים יצוקים או מחושלים. כמו ב-BMW R 5 המיתולוגי, זרוע המתלה האחורי המעוצבת באופן דומה מקיפה את הינע הסרן האחורי בסגנון אותנטי באמצעות חיבורי ברגים. המתלים של ה-BMW R 18 החדש מורכבים ממזלג טלסקופי קדמי ותמוכת מתלה אחורי מרכזית המוסתרת באלגנטיות מתחת למושב הרוכב. כמו ב-BMW R 5 האגדי, צינורות המזלג הטלסקופי עטופים בחיפויים. קוטר כל בולם הוא 49 מ"מ, ומהלך המתלים הוא 120 מ"מ מלפנים ו-90 מ"מ מאחור.
מערכת הבלימה של ה-BMW R 18 החדש מורכבת מבלם דיסק כפול מלפנים ומבלם דיסק יחיד מאחור בשילוב קליפרים בעלי ארבע בוכנות.

הנדסת אנוש הרמונית לשליטה אופטימלית באופנוע

בהתאם לתפיסה של BMW Motorrad, ה-BMW R 18 החדש כולל מיקום נינוח של משענות הרגליים המכונות "משענות רגליים בעלות מיקום מרכזי". מיקום קלאסי זה מאחורי הצילינדרים אינו רק אופייני ל-BMW, אלא גם מאפשר תנוחת רכיבה נינוחה ואקטיבית לשליטה אופטימלית באופנוע.

שלושה מצבי רכיבה יחד עם ASC ו-MSR לרמות גבוהות של הנאת רכיבה ובטיחות כחלק מהמפרט הסטנדרטי. עזר לנסיעה לאחור ובקרת זינוק בעלייה כאופציות מהמפעל וסטנדרטיות בישראל ה-R 18 החדש מציע שלושה מצבי רכיבה הכלולים כסטנדרט – Rain, Roll ו-Rock – שאינם נפוצים בפלח שוק זה, כדי שיהיה ניתן להתאים את האופנוע להעדפות של רוכבים שונים. רמת הגימור הסטנדרטית כוללת גם ASC (בקרת יציבות אוטומטית, בלתי ניתנת לניתוק), שמבטיחה רמה גבוהה של בטיחות רכיבה. בנוסף, ה-R 18 החדש מצויד כסטנדרט בבקרת מומנט הגרר של המנוע (MSR). בין יתר האופציות, עזר לנסיעה לאחור המקל על התמרון סטנדרטי בישראל יחד עם תפקוד בקרת זינוק בעלייה.

ה-R 18 First Edition: מראה אקסקלוסיבי בצבע וכרום

ה-R 18 החדש יוצע ברחבי העולם כבר מההשקה בגרסת First Edition, בנוסף לדגם הרגיל. הוא משלב את המראה של ה-R 18 עם מאפייני אבזור בלעדיים בגימור שחור קלאסי עם פסי קישוט לבנים דקים. דגשים אחרים כוללים חלקי כרום מרובים, סמל על המושב וכיתוב כרום "First Edition" על חיפויי הצד. דגש נוסף של גרסתFirst Edition הוא Welcome Box השמורה אך ורק לרוכשים של ה-First Edition, המכילה את הפריטים הבאים:

• תיבה עם תמונה של המנוע על המכסה
• סמלים היסטוריים על מיכל הדלק (אותיות בצבע נחושת)
• ברגים מחורצים היסטוריים (בצבע נחושת)
• כפפות להרכבה
• מברג להרכבה (יכול לשמש גם כמחזיק מפתחות)
• כובע "R 18 First Edition"
• חגורת עור עם אבזם "R 18 First Edition" אקסקלוסיבי
• ספר על ההיסטוריה בת כמעט ה-100 שנים של BMW Motorrad

התאמה אישית פשוטה

יותר מכל אופנוע אחר כמעט, ה-R 18 החדש מציע מגוון אפשרויות להתאמה אישית. אחת מנקודות המיקוד כבר בשלבי העיצוב המוקדמים של תצורת האופנוע הבסיסית. כתוצאה מכך הוא מצויד בשלדה אחורית נשלפת בקלות וערכת חלקים צבועים פשוטה לפירוק. נקודות חיבור שתוכננו בקפידה עבור הצנרת ההידראולית של הבלמים, המצמד ועבור צמת החיווט, מאפשרות התקנה קלה של כידון גבוה או נמוך יותר בשילוב עם צנרת הידראולית וצמת חיווט תואמות. בנוסף, מכסי השסתומים הגלויים לעין וכיסוי המנוע הקדמי מתוכננים כך שהם ממוקמים מחוץ למעגל השמן, דבר שמקל מאוד על החלפתם.

התאמה אישית של חלקים וקולקציות עיצוב של Roland Sands "Machined" ו-"2-Tone Black" עבור ה-R 18 החדש.

מגוון האבזור של BMW Motorrad מציע מבחר מרבי של אפשרויות התאמה אישית שאיתן ניתן להתאים את ה-R 18 לטעם ולהעדפות האישיות. המגוון הרחב של החלקים השונים הזמינים בקטלוג האביזרים המקוריים של BMW Motorrad מאפשר התאמה אישית שמשנה באופן משמעותי את האופי של ה-R 18. בהשקה של ה-R 18 החדש זמינות שתי קולקציות עיצוב שונות של חלקי אלומיניום מעובדים בכרסום, שנוצרו בשיתוף פעולה עם Roland Sands Design: "Machined" ו-"2-Tone Black".

מיתוג משותף עם מותגים מפורסמים: Mustang Seats ומערכות פליטה Vance & Hines "תוצרת ארה"ב".

עבור קטלוג האביזרים וההתאמה האישית של ה-R 18 החדש, משתפת BMW Motorrad פעולה עם Roland Sands Design ועם כמה ספקים ידועים, כולל יצרנית המושבים האמריקאית Mustang Seats, כדי להציע גרסאות שונות של מושבים בעבודת יד באיכות גבוהה. בנוסף, אפשרויות ההתאמה האישית של מערכות הפליטה בשיתוף עם Vance & Hines הן לא פחות יצירתיות.

הדגשים של ה-BMW R 18 החדש:

• סגנון אייקוני המשלב טכנולוגיה מודרנית עם חומרים אותנטיים.
• מנוע BMW בוקסר הגדול ביותר אי פעם עם נפח של 1,802 סמ"ק.
• הספק של 67 קוו"ט (91 כ"ס) ב-4,750 סל"ד, מומנט מרבי של 158 נ"מ ב-3,000 סל"ד.
• מומנט של למעלה מ-150 נ"מ זמין בכל הטווח שבין 2,000 ל-4,000 סל"ד.
• גל הינע חשוף בהשראת הדגם הקלאסי.
• שלדת צינורות פלדה בעלת לולאה כפולה מעוצבת בצורה מורכבת.
• זרוע מתלה אחורי בעיצוב של מסגרת קשיחה.
• מזלג טלסקופי עם חיפויים ותמוכת מתלה במבנה שלוחה עם שיכוך תלוי-מהלך.
• הנדסת אנוש הרמונית לרכיבה רגועה ושליטה אופטימלית.
• בלמי דיסק מלפנים ומאחור.
• טכנולוגיית תאורת LED מתקדמת, עם פרשנות קלאסית.
• מחוון עגול בעיצוב קלאסי עם תצוגה משולבת.
• Keyless Ride – רכיבה ללא מפתח להפעלה נוחה של תפקודים באמצעות שלט רחוק.
• שלושה מצבי רכיבה סטנדרטיים.
• מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט ABS ,ASC ו-MSR.
• עזר לנסיעה לאחור לתמרון קל ובקרת זינוק בעלייה להתחלת נסיעה קלה בעלייה כאופציות מהמפעל וסטנדרטי בישראל.
• ה-R 18 First Edition: מראה אקסקלוסיבי בצבע וכרום.
• מגוון רחב ומקיף של ציוד אופציונלי ואביזרים מקוריים של BMW Motorrad, וכן קולקציית Ride & Style המותאמת במיוחד.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

השקת שלושה דגמי הוסקוורנה חדשים

Tweet קבוצת עופר אבניר, יבואנית מותג Husqvarna בישראל, משיקה שלושה דגמים חדשים: שני דגמי אנדורו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page