׳אלבר מוטו׳, יבואנית אופנועי Harley-Davidson בישראל מודיעה לראשונה בהיסטוריה, על הגעתו של FREEWHEELER מסדרת ״טרייק״, לאחר אישור מוסדר ותקינה רשמית מול משרד התחבורה.
במשך שנים רבות דגמי ״טרייק״ בעלי 2 גלגלים מאחור היו אסורים בייבוא, משום שלא הייתה להם הגדרה במשרד התחבורה – בשונה מדגמי הקטנועים והאופנועים התלת-גלגליים בעלי צמד גלגלים מלפנים. כעת, לאחר תהליך שארך מספר שנים בהובלת ׳אלבר מוטו׳, נפרץ המחסום והושג האישור המיוחל, שיאפשר לחובבי ולחובבות אופנועים מקומיים ליהנות מסגנון רכיבה ומראה ייחודיים שטרם נראו בישראל – בתקן רשמי L5E.
.
השם TRIKE שניתן לדגמים אלה, מקורו בהלחם של המילים TRI – שלוש, ו-BIKE – אופנוע. החלק הקדמי של ה-TRIKE מבוסס על דגם Harley-Davidson אחר, ובמקרה של FREEWHEELER, הוא מבוסס על ה- ROAD KING המוכר ממשפחת אופנועי התיור של המותג האמריקאי. אל החלק הקדמי המוכר מחוברת תת-שלדה אחורית עם שני גלגלים שדומים יותר לגלגלי רכב המונעים באמצעות סרן, וביניהם תא מטען.
.
למרות שהגיע רק לאחרונה לישראל, ה-TRIKE אינו חדש ויוצר באופן סדיר על ידי Harley Davidson עוד בשנות ה-30׳ כרכב שירות פרקטי וזול בתקופת השפל הגדול. במשך השנים הקונספט הפך לאהוב על ידי האמריקאים שהתחילו לבנות ולקסטם TRIKE ייחודיים עם פרשנויות שונות, כל אחד לפי חלומו ואהבתו – עד שלבסוף החל ייצור סדרתי של דגמים אלה.
חופשה על 3 גלגלים: המאפיינים הבולטים של ה-Freeweeler של Harley-Davidson
- יציבות גדולה יותר ברכיבה
- יציבות גם בבלימה שעוברת בשלושת הגלגלים
- מאפשר לרכוב ולהרכיב בביטחון מלא
- מערכת בקרת אחיזה ב-3 הגלגלים למניעת איבוד אחיזת כביש, לשליטה מלאה על האופנוע גם בפניות וגם בכבישים בעייתיים
- מאפשר נוחות מקסימלית וחוויית רכיבה רגועה יותר בכביש הפתוח
למי מתאים ה-Freeweeler?
- רוכבים בגיל 40+ שרוצים לרכוב על אופנוע מיוחד לבד או בזוג, למרחקים ארוכים או סתם לסיבוב ראווה בעיר
- רוכבים שכבר לא יכולים לרכוב על דו"ג מסיבות שונות, ולא רוצים לוותר על חוויית הרכיבה של Harley Davidson
- רוכבים שבני/בנות הזוג שלהם מבקשים להימנע מרכיבה על שני גלגלים
- נהגי מכוניות שחלמו להוציא רישיון על אופנוע ולא עשו זאת בשל מחסום מנטלי
המפרט הטכני
- מנוע עוצמתי Milwaukee-Eight® 114 V-Twin (1,868 סמ"ק), מפיק 87 כ"ס ו-16.2 קג״מ
- מערכות בטיחות מתקדמות:
- בלימה אלקטרונית משולבת C-ELB
- מערכת למניעת נעילת גלגלים מותאמת לפניות C-ABS
- מערכת בקרת אחיזה מותאמת לפניות C-TCS
- מערכת לניהול מומנט בהאטה למניעת החלקה DSCS
- מנוע חשמלי לנסיעה לאחרו בלחיצת כפתור
- תא מטען אחורי עם דלת לאחסון ציוד
- אורך כללי 2.5 מ׳
- גובה מושב 70 ס״מ
- בסיס גלגלים 1.67 מ׳
- משקל יבש 496 ק״ג
מחיר השקה לזמן מוגבל: 270,237 ₪ (במקום 275,237 ₪)
"לאחר שנים של מאמצים, אנחנו שמחים שסוף סוף נוכל לראות את ה-Freeweeler על כבישי ישראל. זו בשורה של ממש לחובבי וחובבות אופנועים בכלל ומותג Harley-Davidson בפרט, כמו גם לאוהבי רכבים ומכוניות יוקרה שעד היום נרתעו מרכיבה על שני גלגלים. ה-Freeweeler מביא איתו סגנון ייחודי וחוויית רכיבה שונה, וזו בשורה של ממש בשוק הרכב והאופנועים בישראל" אומר דניאל פרימן, מנכ"ל אלבר מוטו.