Home / כללי / אאודי S4 Avant – ממהרים לצימר

אאודי S4 Avant – ממהרים לצימר


אספלט שחור הופך לשחור – רטוב. השלג בצידי הדרך נמס והמים שזולגים במורד הכביש עושים את העיקולים החדים לחלקלקים ומסוכנים אף יותר. 
הפניות חדות והמעלה תלול. ארבעת צמיגי החורף במכונית הכחולה לא מרפים לרגע את אחיזתם, גם שדוושת התאוצה נמעכת בחוזקה, או נלחצת מוקדם מדי. 
מאות הסוסים הדוהרים במעלה הכביש התלול משמיעים את צהלתם מבעד למפלטים – קול בס צרוד וכוחני. שמונת ההילוכים בגיר האוטומטי בועטים את עצמם מעלה ומטה, במטרה למצות את כוחו של המנוע השרירי עד תום. 

אל הצימר הרומנטי באתר הסקי שליד העיירה הציורית Gryon השוכנת במעלה האלפים השוויצרים הגענו כבר עם רדת החשיכה. המזוודות נשלפו מתא המטען ולחיצת כפתור החזירה את הדלת החשמלית למקומה.
עם הנעת 'קוואטרו' כפולה ומתוחכמת, מנוע V6 מוגדש וכוחני ותיבה אוטומטית פלאנטארית בת שמונה הילוכים, העליות ותנאי הדרך הקיצוניים לא היוו כלל בעיה למכונית הסטיישן שלנו.
אבל האאודי הזו היא לא "סטיישן" – לאודי הזו קוראים "אוואנט". היא גם לא עוד אאודי כמו של השכנים, אלא מהדורה שרירית ל-A4 שסימולה מתחיל באות S.

AUDI S 4 AVANT ( קוד דגם B9 שהוא הדור החמישי לסידרה זו ) היא גרסת ביצועים לסידרה 4 של אאודי. ה-S מציעה ביחס ל-A מנוע חזק יותר, בלמים מוגדלים ומשודרגים, מתלים מוצקים יותר ועוד. ה-AVANT  במרכב "סטיישן" – האירופאים, מסתבר, מעריצים את תצורת המרכב הזו שבה תא המטען נגיש יותר, גמיש יותר והגיוני יותר.
פחות הגיוניים הם 354 כוחות הסוס שיש במכונית הזו. לא שאני מתלונן על פוטנציאל הכוח מתחת לכף רגל ימין, אבל במסענו בשוויץ זרועת המצלמות ומוגבלת המהירות, כל הטוב הזה ששוכן לו מתחת למכסה המנוע דורש איפוק, הרבה איפוק.
ויש להם לשוויצרים המון מזה. מצד אחד תענוג לחזות במשמעת הנהגים מסביב הסרים למרותו של תמרור ומצייתים לכל שינוי מהירות הנכפה עליהם ובמיוחד להגבלת המהירות באוטסטרדות – 120 קמ"ש. מאידך – כמה טוב היה לחצות את הגבול לגרמניה ולהשתחרר מכבלי ההגבלה באותם אוטובאנים מהירים, הנותנים דרור למחוג הספידומטר וסומכים על שיקול דעתו של הנהג.
הסתבר לנו שצמיגי החורף שבהם צוידה מכונית המבחן, מוגבלים למהירות מקסימלית בת 210 קמ"ש. עדיין עדיף לאין ערוך על האוטוסטראדות של השכנה אוסטריה, למשל,  המגבילה גם היא ל-130 קמ"ש בלבד.

זו הסיבה, אגב, ש-S4, מכונית משוכללת שכמותה, מתאימה כל כך למסע חו"ל שכזה. לא בגלל שה-S היא ביריון עם מסת שרירים ,אלא דווקא בגלל שהאודי הזו משופעת באינטיליגנציה.
עזרי הנהיגה שבה, שכל חובב רכב כמוני – שעדיין מתנהל עם גיר ידני – מעדיף להימנע מהם באופן אינסטנקטיבי, הם פתרון נהדר לחרדת מצלמות מהירות וקנסות ביורו או פרנקים שוויצרים.
שכן, כל שנותר לנהג לעשות הוא, לקבע את ה-ACC (כך נקראת מערכת בקרת השיוט האדאפטיבית) למהירות מרבית וזו תדאג לא לחצות את גבולות המהירות החוקית המותרת, הכל  תוך כדי קריאת תמרורי – מהירות , האטה לפני עקומות או כיכרות ושמירת רווח בטוח מהרכב שלפנים.
שיוט בן אלפי קילומטרים בתוך נופים עוצרי נשימה, כשמהירות הנסיעה מתחלפת תכופות והריכוז ב -איך לא לעבור על המהירות המותרת- מצריך מאמץ מיוחד, רצוי שיעשה בידי מערכת קסם כזו ששומרת על החוק. כמו שנאמר: "צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים"…
בכלל, הגיבוי שהמכונית הזו נותנת לנהג – מתריעה על שטחים מתים במראות הצד, מזהירה  מפני מכונית עוקפת, מפעילה מצלמות היקפיות בתמרוני חניה, כמעט מכל זווית אפשרית ואף מחזירה את המכונית למוטב במקרה של סטייה, מקרבת אותנו צעד נוסף לעבר המכונית האוטונומית.
בכדי שמערכות כאלה יעבדו כמו שצריך, חשוב שהתשתית, כמו סימוני הנתיבים על פני הכביש, יתוחזקו ברמה גבוהה כמו בשוויץ. בכל כביש שנסענו, הסימונים היו ברורים, צבועים ולא מתירים מקום לספק. יחד עם זאת, שינויי מהירות ע"י תמרור, גרמו לעיתים, באופן מוזר,  להאטה קיצונית וחדה מדי, כמו גם תיקוני הגה מעט אלימים בתיקוני סטייה מנתיב. במקרים בודדים, הבינה המערכת, משום מה, כי עליה להפחית מהירות ורק התערבות וביטול שלי מנעה אי נעימות מהנהגים שהשתרכו מאחור.

האאודי שלנו שמחירה הבסיסי בגרמניה הוא 61,150 יורו ומחירה לאחר התוספות האופציונאליות שכללה מגיע ל-83,520 יורו, התגלתה כבת לוויה מפנקת מאוד. מושבי ספורט המתכוננים חשמלית בכל כיוון אפשרי ומעסים את הגב בנסיעות ארוכות, מתלים אדאפטיביים המקשיחים עצמם בבחירה במוד "דינאמי", מערכת ניווט מתקדמת המאפשרת לרשום את היעד בעזרת האצבע בכתב יד ללא שימוש במקלדת ומערכת קול משודרגת המפיקה סאונד ב-3 מימדים הם רק חלק קטן מרשימת התוספות.

סיכום המסע של הסטיישן המופלאה.

אך אם נציץ לרגע במחשב הדרך המציג את סיכום הנסיעה הארוכה שביצענו עם הרכב, נראה כי ה-S4 צרכה במסע הארוך הזה כ-170 ליטרים של דלק. S4 איננה בת לוויה חסכונית במיוחד למרות שבהתחשב בעובדה שהיא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-5 שניות, צריכת הדלק היא סבירה.
גרסת  דיזל שבה שוכנים באורוות המנוע סוסי עבודה ולא סוסי מירוץ מיוחסים, הייתה יעילה וחסכונית בהרבה.
S4 היא מכונית ביצועים מהירה, אמנם פחות מושחזת וחדה ממתחרות כב.מ.וו סידרה 4, אבל בוודאי יותר מכל אאודי A4 שגרתית. ל-S4 מתוכננת בהמשך השנה אחות פרועה שהיא גרסה קיצונית אף יותר. אודי מכנים אותה RS ( גרסת הקופה של סדרת 4 ה-5 הוצגה לאחרונה בתערוכת ג'נבה בגרסת ה-RS ). זו כבר גרסת הקצה הספורטיבי של מותג אאודי (עם 450 כ"ס ומנוע שפותח בשיתוף עם פורשה) והיא מיועדת לאותם אלה שממש, אבל ממש ממהרים להגיע לצימר !

 

 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

אאודי – הדגמים החמים לשנה הקרובה

Tweet חטיבת Audi מבית צ'מפיון מוטורס השיקה היום, ה-17.11.2019, שלושה דגמים, שכנראה, עומדים להפוך ללהיט …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page