Home / כללי / ביאנקו S – אקזוטיקה עם צווארון כחול
ביאנקו S

ביאנקו S – אקזוטיקה עם צווארון כחול


ביאנקו S היא מכונית אינטימית. קצת קשה להכנס, קשה יותר לצאת. לא מפתיע, כשגובהה של היפהפיה הברזילאית הזו עומד על 116 ס"מ בלבד. אבל כשכבר ישובים במושב הבאקט העוטף שלה, אפשר לסלוח לה על הכל, גם על הגה ודוושות שלא ממוקמים ישירות מול הנהג אלא נוטים מעט ימינה, כמו באלפא 75. הישיבה נמוכה, המבט לפנים דרך השמשה הגדולה והקמורה חושף זוג כנפיים גבוהות. אפשר לעצום לרגע עיניים ולפנטז על ישיבה במכונית מירוצי סיבולת מגרופ C…

כשמניעים את הביאנקו, שומעים צליל שלא ניתן לטעות בו, גם אם המפלט ליברלי יותר. ביאנקו S יושבת על הבסיס המכני של פולקסווגן ברזיליה פלבאית, מה שאומר נפח צנוע של 1584 סמ"ק, 2 מאיידים והספק צנוע של 54 כ"ס דין נטו (65 ברוטו). המנוע גמיש – ובזכות משקלה הקל יחסית של מכונית הפיברגלס הזו (825 ק"ג) – מתקבלת תחושה זריזה יותר ממה שהיינו מצפים לאור ההספק הצנוע.

יוצאים לדרך, המנוע מטרטר בעוז מאחור, מוט ההילוכים נופל ליד והתחושה מדוייקת, קלילה וטובה. הנתונים דיברו על תאוצה של 15 שניות למאה קמ"ש ומהירות מירבית של 150 קמ"ש.

מעוררת עניין

עיזבו אתכם מנתונים. תנו גז. הניחו למנוע לספק את תנובתו הצנועה והקולנית, תנו את המיטב שלכם מאחורי ההגה. השתמשו בכנפיים הגבוהות כמרקרים כשאתם בוחרים את הקו הנכון בפניה. טוני ביאנקו, מתכנן מכוניות מירוץ ממוצא איטלקי והאיש שמאחורי היפהפיה הלבנה שלנו, הצליח להוציא את המיטב מהבסיס הצנוע שלה. לביאנקו S אחיזת כביש גבוהה והתנהגות מהנה. היא יכלה בקלות להתמודד עם הספק כפול וגם יותר, אלא שלא היה לה את הצ'אנס לכך. המכונית יוצרה בין 1976-1979, בקצב של 20 יחידות בחודש, קצב שהיה צריך גם לענות על הביקוש הראשוני והנלהב למכונית, עת הוצגה בתערוכת המכוניות של סאו פאולו ב-1976 והותירה לא מעט פיות פעורים.

ביאנקו S

לביאנקו S מראה אקזוטי ושובה לב, כזה שקשה להוריד ממנו את העיניים. נתקלתי בה לראשונה באחד ממסופי המטען, מיד עם הגעתה ארצה, מעבר לגדר. יפהפיה. נמוכה. רחבה. אקזוטית. אחת מכמה מאות שיוצרו – והיא כאן, אצלנו. המכונית מעוררת עניין רב בכל מקום בו היא נצפית, טלפונים סלולריים נשלפים – והתמונות רצות. גם הכביש רץ – וכשאתה יושב כל כך נמוך ומקבל את כל הפידבק המכני לאבריך, גם 54 כוחות סוס גורמים לך לחייך ולחוש רגעים של אושר. כן, כמו מאחורי הגה של מכונית ספורט גזעית והרבה יותר חזקה – כי לאושר אין מחיר, לא בשקלים ולא בכוחות סוס.

תודה רבה לניב סופר על ההזדמנות לנהוג בביאנקו S.


About שמרון אנגל

עיתונאי רכב (בעבר) ותיק ומוערך, מומחה לתחום הרכב ולהיסטוריה של כלי הרכב.

Check Also

טי קרוס – רכב פנאי-שטח חדש מבית פולקסווגן

Tweet חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן בישראל, החלה בשיווק רכב פנאי חדש של המותג בארץ …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page