גדול, זה כמובן יחסי. ליד הדחפור האמריקאי, רכב שברולט סילברדו נראה פחות מאיים. כטנדר אמריקאי הוא גדל ממדים ובדור הרביעי שלו אפילו גדול יותר מקודמיו. אבל המילה "גודל", היא לא הדבר היחידי המאפיין את שברולט סילברדו.
כמה עובדות שכדאי לדעת על שברולט סילברדו 2019 (חלק מהנתונים מתייחסים לגרסת קבינה כפולה):
- מרחק הסרנים גדל לעומת הדגם הקודם (4.037 מ' לעומת 3.9 מ') כך גם האורך הכללי (6.35 מ' לעומת 6.08 מ').
- המשקל הכולל עלה מ-4.536 ק"ג ל-5.148 ק"ג (כושר העמסה גדל ב-552 ק"ג ובחדש עומד על 1628 ק"ג).
- בדור הרביעי מופקדת על העברת הכח, תיבת ALLISON בעלת 10 יחסי העברה (לעומת 6 בקודם).
- שלדת הסולם, חדשה לחלוטין.
- מנוע ה-6.6 ליטר V8 Duramax המוכר מהדגם הנוכחי קיבל מערכת קירור משופרת .
- מערכת ההנעה הכפולה שודרגה והיא כוללת מצב 4auto המעביר אוטומטית בין הנעה אחורית לכפולה בהתאם למצב האחיזה.
הסילברדו שאני מטפס אליו, הוא בגרסת קבינה כפולה ובגימור LTZ +. הפלוס כאן הוא גם מינוס. מדובר בגרסה שבה קיימים חמישה ולא שישה מושבים, אבל… היא מאובזרת יותר.
לסילברדו, כמו גם לשני מתחריו האמריקאים – הראם והפורד, אתם נדרשים לטפס. אלה הם טנדרים ענקיים מתוצרת ארה"ב המציעים, קודם כל, יתרון כלכלי על טנדרים קלים יותר; רכישה ללא מע"מ, שווי מס 0, הכרה מלאה בהוצאות הרכב, אגרת רשוי נמוכה והחזר על הבלו של הדלק.
מבין השלישיה האמריקאית, שברולט סילברדו הוא הנמכר ביותר בארץ. ב-2019 הוא נגס ב-54% מהעוגה המשותפת כשהוא משאיר לראם 29% ולפורד 17% מסך המכירות.
הסילברדו 2500 שלנו, נושא בחרטומו מנוע טורבו-דיזל V8 בנפח 6.6 ליטרים ובהספק של 445 כ"ס ונתון מומנט אדיר של 124.5 קג"מ הזמינים כבר מ-1,600 סל"ד. נהג קטר של רכבת ישראל, ירגיש כאן בבית.
תיבה ההילוכים החדשה המחלקת את העצמה הזו ומעבירה אותה אל הגלגלים (הנעה אחורית או כפולה) דרך 10 יחסי העברה, נועדה לייעל את העברת תפוקת המנוע, אבל חסכון מרשים בדלק – לא תשיגו כאן. גם כשרוב הנסיעות היו בדרכים בינעירוניות וללא מטען, הצריכה שנרשמה הייתה כ-15 ליטר לכל 100 ק"מ נסיעה. אבל אל דאגה – תודות ל-136 ליטר סולר במיכל הדלק, תפגשו את תחנת הדלק רק מדי כ-900 ק"מ.
יחד עם זאת, הענק צובר לו מהירות בקצב מרשים ביותר, גם אם תטפסו במעלה תלול, ומהירות לא חוקית בעליל כמעט ולא תורגש ממרומי הסיפון הגבוה. סילברדו נולד לשאת 1.6 טון ולגרור 3.5 (וגם זה מוגבל רק בגלל תקינה ישראלית).
סילברדו מציע קבינה ענקית ומפנקת. דגם הפלוס שקיבלנו צויד במדרגות צד נשלפות וסופר-יעילות המקלות על הטיפוס אליו. ובפנים – מסך מידע לנהג 8" עם שליטה מההגה, מסך מגע למערכת ה-MYLINK דור 3 וחיבורי TYPE C לצד חיבורים A רגילים. את הטלפון ניתן לטעון על משטח אלחוטי ואת המנוע מתניעים בלחיצת כפתור (או באמצעות השלט). מערכת בקרת אקלים מפוצלת הכוללת גם פתחי מיזוג אחוריים, בלם יד חשמלי, בלם אגזוז, וסט מצלמות חניה היקפיות המאפשר אפילו לחזות במה שקורה בארגז המטען (בגרסת הפלוס) מקלים על חיי הנהג ושותפיו. עוד נציין את מדרגות הטיפוס לארגז המטען, שנוספו בצדדים ואת פתיחת דלת המטען החשמלית . אבל, במיוחד, נציין כי סילברדו החדש מתהדר במערכות בטיחות מתקדמות כשבדגם המפואר, הן מלוות גם ברטט במושב הנהג.
מראות הצד הענקיות המחולקות ל-2 מתכוונות חשמלית, מתקפלות חשמלית עם עמעום אוטומטי נגד סינוור, ואפילו נשלפות החוצה חשמלית לטובת גרירת גרור. אבל, למרות השכלולים הרבים, כבר נתקלנו במראות פשוטות יותר וידידותיות יותר. ובלילה, על גבי סופר המראות הללו, התקינו מנורת ספוט המאירה לפנים ועוד מנורה לאחור, ההופכות את סביבת הסילברדו המתמרן באתר העבודה, למואר כולו. נחמד.
סילברדו, ובוודאי בגרסה המפוארת, מציע מנוע עצמתי, מרחב ענק, תאי אחסון רבים וגדולים ואבזור אינסופי. לשייט בו בכביש ארוך ואינסופי, בגרגור עצל ושקט של המנוע, יכול להיות פינוק אמיתי. סעו איתו בכביש משובש, גבה-גלי או בשביל (שלא לדבר שטח) ותגלו שהוא עדיין טנדר משא. נוחות הנסיעה לא ממש מפנקת וקפיצות וטילטולים מורגשים. בטנדר עמוס, מן הסתם, המצב ישתפר.
סילברדו הוא גם לא הרכב האידיאלי לסמטאות הצפופות. כושר התמרון דורש עבודת הגה מרובה וקוטר הסיבוב ענק. ולכו תמצאו לו חניה. לבעלי מקצוע מסוימים, הפתרון הזה לא תמיד יתאים.
בשטח, גם עם חבילת Z71 הכוללת בולמי זעזועים RANCHO ומיגונים, סילברדו בעל יכולות, אך יתקשה לצלוח מעברים טכניים שטויוטה לנד קרוזר יעבור בקלות. הסיבה היא בעיקר ממדיו הגדולים.
סילברדו החדש מציע שדרוג לעומת קודמו, במיוחד בתחום הבטיחות המגובה במערכות מתקדמות ובהנעה כפולה לכביש החלקלק. את הלוק שלו בוודאי לא ניתן להחמיץ והאבזור עשיר ומפנק. עם כושר העמסה גדול יותר, תיבת הילוכים מתקדמת וכמובן הטבות המס הרבות, סילברדו מציע עסקה מפתה, גם ביחס למתחריו. זאת בתנאי שהממדים הגדולים מתאימים לשימושכם ויש ברשותכם רשיון C1 לרכב משא. כאן לפניכם – בגרסת קבינה כפולה 4X4 +LTZּּ שמחירה 269,990 ש"ח לפני מע"מ.
2 comments
Pingback: פורד F150 ראפטור – The Beast – ManyCar
Pingback: קבוצת UMI תשיק סילברדו במהדורות עיצוב מוגבלת – ManyCar