ראם 2500

ראם 2500 – ביזנס קלאס


ירדנו מהקבינה הגבוהה והופתענו לגלות שמאחור קיים אפילו ארגז מטען. ראם 2500 'לימיטד' יכול, במובנים מסוימים, להתחרות במכוניות סאלון. רשימת האבזור ארוכה כמעט כמו הרכב עצמו ו'אפקט ההגעה' לא נופל מזה של מכוניות פרימיום נחשקות.

ראם 2500 הוא רכב עבודה. כך לפחות ע"פ מדינת ישראל שמעניקה לאותם טנדרי ענק אמריקאיים, פטור מכל מס וכל הוצאה עליהם מוכרת. את הראם 3500HD בחנו כאן ב-DRIVETIME כבר ב-2017. הפעם, מגיע הראם המחודש גם בגרסה מעודנת, לטובת איכות הנסיעה.

הכיצד? ראם 2500 הוא בעל כושר העמסה נמוך יותר ב-800 ק"ג מאחיו הגדול ה-3500 המורשה להעמיס 1.9 טון. ה-2500, כמו האח הגדול, מבוסס על שלדת סולם בעלת שני סרנים חיים, אך נשען מאחור על קפיצי סליל ולא על קפיצי עלה. אלה, בכוונה לשפר את נוחות הנסיעה, מתחרים בסטנדרט הנוחות הגבוה שמציב המתחרה מבית שברולט – הסילברדו. השברולט, בשונה גם מהשלישי בחבורה, פורד F350, הוא היחיד שהוא בעל מתלים נפרדים מלפנים.

ראם 2500

ראם 2500 – הקבינה

עזבו אתכם מארגז המטען, הרי לא באמת באנו לעבוד. נתניע את הראם מרחוק בעזרת השלט וכשנפתח את הדלת, תישלפנה מתחת לרכב מדרגות חשמליות, להקלה על הטיפוס לקבינה הגבוהה. שם למעלה, חמישה מושבים מרווחים כבמכונית סאלון ענקית, עטויי עור, מחוממים (כולם) ומאווררים ומחושמלים (קדמיים בלבד). אחרי הכל, מדובר ברמת גימור LIMITED, הרמה הגבוהה ביותר.

תנוחת נהיגה טובה (אך לא מושלמת) וחסרת מדרך לרגל שמאל ומקום לברך ימין. מראות צד כפולות בכל צד (שאמנם הן ענקיות, אך מאוד לא נוחות לשימוש) מקבלות את פני הנהג, הנדרש לרשיון על רכב משא (C1ׂ). קונסולה מרכזית מודולארית, עם שפע מקומות אחסון, מסכי מולטימדיה הגדולים בקטגוריה, דיפוני עץ וריפודי עור, הם רק חלק מהמפרט שהופך את המשאית הזו למכונית פאר מגודלת.
אז למה לא להתקין בלם חניה חשמלי במקום דוושת בלם חניה מסורבלת לשימוש?

בכל מכונית פאר תמצאו בידוד אקוסטי מצטיין. גם כאן ב'מגדלי ראם'. מנוע הקאמינס דיזל העצום שלה, מטרטר בעדינות וברחש גם כשהרמנו את מכסה המנוע. על אחת כמה וכמה כשמשייטים בכביש המהיר. אז, מערכת אקטיבית לנטרול רעשים חיצונים, כמו גם בידוד מעולה (המורכב, בין היתר, מחלונות כפולים), הופכים את הנסיעה בראם לחרישית ורגועה. אבל איך נרשה לעצמנו, נסיעה רגועה וחרישית, כשלרשותנו עומדת מערכת שמע יוקרתית מדהימה העונה לשם Harmen Kardon והיא בעלת 17 רמקולים ומגבר 750 וואט?

ראם 2500

370 כוחות סוס

נכון, לא קיבלנו את גרסת ה-3500 בעלת 400 כוחות הסוס ו-138 קג"מ של הררי המומנט. ל-2500 "רק" 370 סוסים ו-117 קג"מ ב-1800 סל"ד נמוכים. ואם לומר את האמת – זו עצמה מרשימה.
עם משקל עצמי של 3.4 טון, ולמרות תיבה אוטומטית עם ששה יחסי העברה (שלעיתים, היא איטית קצת בפעולתה), שועט הטנדר המגודל הזה, שאורכו מעל ששה מטרים, ככלב רועים קווקזי שקלט פולש חודר לטריטוריה שלו. מומלץ לפנות את הדרך, ומהר…
הראם לא מעכב אף אחד ולא מפחד מאף אחד, אבל כשהוא בכביש המהיר הוא בבעיה. ע"פ תקנה 47 ח' בתקנות התעבורה, חל איסור על רכב שמשקלו הכולל מעל 3500 ק"ג לעקוף רכב עוקף. זה לגמרי הגיוני כשמדובר במשאית איטית ומעצבנת, זה מגוחך כשמדובר על טנדר-שרירים שכזה. מתי נראה הפגנת מחאה של בעלי כלים שכאלה, שתכלול שריפת צמיגים, תרתי משמע, לשינוי החוק?

על בלימת המסה הזו אחראים, כמובן, הבלמים, המגובים גם במערכת בלם – מנוע יעילה בעלת 2 מצבים ומערכות בטיחות בלימה אוטונומיות. את דוושת הבלם הצמיגית-משהו לא אהבנו. גם ההגה המנותק/ מעורפל, לא עודד אותנו לאתגר את הראם בנהיגת פיתולים מהירה, זאת, למרות שהאחיזה גבוהה בהחלט והמכונית מגובה בארסנל בטיחות, המתחיל במצלמות היקפיות, חיישנים לשטחים מתים ותמרוני חניה, ומסתיים, חס וחלילה, בשש כריות אויר עוטפות-קבינה.
ומה לגבי צריכת הסולר, אתם שואלים? כ-6.5 ק"מ לליטר במהלך ימי המבחן.

ראם 2500

ראם 2500 – בכל זאת רכב עבודה

לראם שלנו תאי אחסון RAMBOX בצידי הארגז הכוללים שקעי 115 וולט, מראות צד הנפתחות למצב גרירה, התקן גרירה נשלף ודלת תא מטען הנפתחת באמצעות שלט. נהיגה בפקקים בדרך לעבודה תעשה קלה יותר בעזרת בקרת השיוט האדאפטיבית ונהיגה בחשיכה – בגרסת ה'לימיטד' בלבד – קלה יותר, תודות לפנסי לד מתוחכמים עוקבי-פניה.

ראם 2500 הוא רכב העונה להגדרה – מקלט מס. מחירו של הראם שנבחן כאן, גרסת 2500 ברמת גימור LIMITED הגבוהה, הוא 279,900 ש"ח, ללא מע"מ. הוא יתאים לבעלי מקצוע מסוימים ככפפה ליד. לאחרים, הוא עשוי להציב פיתוי, גם אם הם, אינם, בהכרח, זקוקים למימדים החריגים שלו, זאת מאחר שהנהיגה ברחובות הצפופים דורשת תכנון וזהירות, ובעיקר – מציאת מקום מתאים לחניה. ה-2500 משדרג את איכות החיים בכל מה שקשור בנוחות נסיעה ביחס לראם 3500, גם אם זהו עדיין רכב משא קשוח. הוא מצטיין בבידוד מרעשים, בפינוק הנוסעים על חשבון כושר העמסה נמוך יותר, והוא אפילו יכול לשמש כרכב משפחתי, תחליף SUV, כל עוד קרובי המשפחה שלכם לא גרים במרכז תל אביב או סביבתה…

ראם 2500 & וויליס

WILLYS / אילן מורד

Willys Jeep Truck יוצר בין השנים 1947-1965 ע"י Willys-Overland Motors.
הדגם בתמונה הורכב בישראל בשנות השישים, על פי זכיון שקיבל המפעל של אילין.
בשונה מטנדרים בעלי 'ארגז טקסס' הנפוץ בארה"ב, כאן מדובר במעין קומבינה ישראלית.
משיקולי מס, נלקחו רכבי וויליס סגורים, הגג הוסר מהם ומאחורי המושבים הקדמיים רותך קיר פח שבו חלון קטן, מה שיצר טנדר חד-קבינה. השם שניתן לדגם זה היה 'ויליס קומפקט'.

בדומה לראם, גם פה המדובר בטנדר בעל הינע כפול וסרנים חיים מלפנים ומאחור, אבל חלונות חשמליים – אין לו…


תודה לאילן מורד, יובל ועמית רוטנברג.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

געגועי לשברולט קמארו

Tweet אף פעם לא נהגתי בשברולט קמארו.בשום גרסה שלה..בעצם, זה לא נכון. בשנת 2011 עשיתי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page