2022 – אז איך לא בחרנו את מכונית השנה?


הגיעה השעה – שעת סיכומים.
נהגנו בהמון מכוניות, גמענו אלפי קילומטרים, תדלקנו נוזלים וגם בילינו לא מעט ליד המטענים החשמליים. כתבנו, ערכנו, צילמנו, פרסמנו.
אנחנו ב-Drivetime נעים ונדים בין חשמליות עמוסות-מסכים לבין מכוניות אספנות ישנות, רועשות ואטיות.

בחלקן נעים להיזכר, חלק מהן – אנחנו מעדיפים פשוט לשכוח. הנה לפניכם, מספר מהמכוניות שעברו תחת ידינו השנה.
.
כמו תמיד, לא ביצענו משאל או סקר טלפוני. חכמת ההמונים לא תופסת כאן. אם היינו עורכים איזשהו סקר בין הקוראים, היינו עלולים, חס וחלילה, להכריז על איזו חשמלית סינית (עם מסך מסתובב, פנסים מרצדים או עיצוב מצועצע) כמנצחת.
.
עבורנו, מכונית היא לא רק אמצעי להגיע ממקום למקום. המכונית היקרה יותר, החזקה, או המאובזרת, היא לאו דווקא, באופן אוטומטי, גם הנחשקת. מכונית היא מכונה, מהמסובכות שהאדם ידע לייצר, מכונה המאגדת בתוכה יכולות ודרישות רבות, ולעיתים, גם מנוגדות זו לזו.
.
מכונית טובה חייבת להיות מאוזנת ולא להצטיין רק במרכיב אחד או שניים. מכונית נחשקת צריכה לגעת בנו מבפנים. אנחנו אוהבים מכוניות המנהלות דיאלוג עם החושים. בעיקר חוש המישוש, השמיעה והראיה. חוש הריח לא רצוי שיהיה מעורב, ולגבי חוש הטעם, ובכן – הוא תקף רק כשמדובר ב"אוטו גלידה".
.
דעתנו היא שמכונית צריכה שינהגו בה, ורצוי שהמעורבות בנהיגה תהיה גבוהה. אם אתם מאלה שמחכים ומייחלים כבר למכונית האוטונומית שתיקח אתכם בעצמה ליעד, הכתבה הזו אינה מיועדת לכם.

פיג'ו 309

זה לא ממש מזיז לנו שתפערו עיניים בפליאה. בתחרות היופי היא, אולי, הייתה יוצאת במקום האחרון, היא גם לא חזקה במיוחד, לא מרשימה את הסביבה, ואולי המכונית האפורה ביותר מכל הרשימה כאן. ה-309 של מיקי היא מכונית שאנחנו רוצה לנהוג בה. היא ידנית, מגיבה היטב, צייתנית, אך יחד עם זאת – שובבה. לא מעניין אותנו שאין בתוכה מסך גדול, שהפלסטיקה שלה זולה, ואנו ממש שמחים שאין בה תוכניות נהיגה ואפשרויות כיוון למתלים.
.
אוהבים מכוניות – פשוטות, הגיוניות, מאוזנות, אבל לא משעממות. מכונית שמאפשרת לנו לשמוע כשהמנוע עסוק, אבל בצליל נעים. גורמת לנהגה לעבוד בכדי להוציא ממנה ביצועים. משדרת את מה שמתרחש, מנהלת עם הנהג דיאלוג. מכונית שמפרגנת לך כשאתה נהג טוב.

סקודה פאביה 1.5

היא לא הוט – האץ' אבל הפאביה 1.5 היא אולי הדבר הכי קרוב לאותן מכוניות קטנות מהנות לנהיגה שנכחדות אט אט. 150 סוסים המחוברים לגיר רובוטי מתוחכם וזריז, אמנם לא גורם לדופק לעלות לסל"ד גבוה מידי, אבל אנחנו לא מודדים את ההנאה עם סטופר.
.
פאביה החדשה כבר לא מכונית קטנה ומתפשרת. זו מכונית גדולה ומרוכזת בכל מה שקשור באיכות החיים של הנהג והנוסעים. זה לא הופך את הפאביה למשעממת, כי לפאביה גם שלדה והגה המאפשרים לנהוג אותה כשחיוך מעטר את הפנים של הנהג. שוב – מכונית מהדור הישן, שלא מתפשרת על הדברים החשובים.

פולסטאר 2 וטסלה 3 פרפורמנס

למכוניות הללו אין פס קול. זהו סרט אילם מקטגוריית הסרטים הבידיוניים. תצוגת תכלית של איך עומד (אולי) להיראות העתיד. ביצועים מטורפים לצד יכולות מדהימות. העובדה שאין למכוניות הללו נשמה, נשכחת מיד כשנעתקת לנו הנשימה בזינוק. כל אחד יכול להרגיש כאילו נועד להיות נהג מירוצים.
.
המילה המתאימה כאן היא – מרשים!, כן, עם סימן קריאה. אנחנו גם חושבים שזה מוגזם, מופרך, אבל אתם לא חייבים להסכים איתנו. אתם גם לא תגיעו עם המכוניות הללו מהר יותר מאף אחד לשום מקום. אתם פשוט תעמדו בפקקים בדיוק כמו שמוליק עם הדיאן הצהובה, שמנוע הסיטרואן שלו מפיק הספק שבקושי רב היה מצליח להזיז את השמנות האלה מהמקום.

מרצדס EQS

חשמלית הפאר של מרצדס שופכת עלינו טכנולוגיה ויוקרה בתצוגת תכלית מרשימה. כמו שסדרת ה-S נשאה את דגל הקידמה, ותואר "המכונית הטובה בעולם", כך גם ה-EQ הבכירה. הביצועים, הגודל, העושר והיכולות הדינמיות, משמרים את מרצדס בפסגה. לא בכל יום מזדמן לקחת מכונית מבחן שעולה מעל מיליון ש"ח.
.
אבל אנחנו לא מסנוורים מהמחיר. EQS היא באמת מכונית מרשימה מאוד, אם כי בהשוואה ל-S היא נותרת בצל, כשמדובר במרחב הפנימי, בעיצוב, בתחושת האצילות וברושם הכללי. זו למעשה S קלאס לשוחרי הקידמה והגאדג'טים.

פורד ברונקו

ברונקו

תנו לנו שטח. נהיגה מאתגרת שבה פני דרך המאתגרת את הרכב ואת הנהג. נמאס מהכביש הסלול, הפקוק, העצבני, והמשעמם, או – אז, אין כמו רכב שטח אמיתי ופורד ברונקו הוא כזה. לא עוד "כאילו" אלא יכולות OFF ROAD גבוהות שלמרבה ההפתעה לא מענישות את הנהג והנוסעים בדרך הביתה על הכביש הסלול.
.
פורד ברונקו הוא רכב נחשק: הוא נראה טוב, נוסע טוב ומאפשר לנו לברוח. פורד ברונקו הוא שחקן כדורסל בליגת ה-NBA, כאשר סביבו מתרוצצים תיכוניסטים מחוצ'קנים המשחקים כדורסל במגרש השכונתי. אז אנחנו לא רוצים ג'יפונים, תנו לנו את הדבר האמיתי!

פולקסווגן טרנספורטר

מנוע 1.9 די עצל, ומבנה קובייתי. מה כבר אפשר לאהוב במסחרית ישנה שכזו? צריך לנהוג בכדי להבין. בטרנספורטר T3 מנוע מאחור, ישיבה זקופה ומערכת מתלים נפרדת לכל גלגל, ואלה מבודדים בצורה פנטסטית, יותר מכל מסחרית אחרת.
אפשר גם לאהוב את החוסן המבני שלה, את איכות ההרכבה, את ניצול החלל הפנימי. מכונית מסחרית שיש לה גם אופי.
.
פולקסווגן טרנספורטר היא מעין גרסת פורשה 911 המסוגלת להסיע 11 נוסעים שממש לא ממהרים לשום מקום, אבל שלא כמו בפורשה, יש כאן מרחב ונוחות. הגה אופקי וישיבה מעל הגלגלים הקדמיים. אלה יתנו לנהג את התחושה שהוא נוהג באוטובוס קטן. תגידו, מה צריך יותר מזה?

אלפא טונאלה

אלפא רומיאו מתקשר קודם כל לצליל. זה מתחיל בהגיית שם היצרן, וממשיך לשם הדגם. "ג'ולייטה" "אלפטא" "ג'וליה" תמיד מתגלגל על הלשון. וכמובן גם אותו הסאונד הנשמע גם מכיוון המנוע או האגזוז. פס קול מחרמן המביא חשק להעלות את הסל"ד ולהעלות עוד קצת. אלפא היא גם עיצוב, אלפא זו כמובן גם חווית נהיגה.
.
אבל אלפא טונאלה היא אלפא די מאכזבת. העיצוב לא מאכזב, אם התפשרתם על SUV. כל השאר די עצוב. בגרסה כאן, אין ממש ביצועים, הסאונד מהמנוע או האגזוז לא מעורר בנו כלום, וההתרשמות הכללית היא של מכונית די טובה, אבל אפורה ובלי גוונים.
אפור לא מתאים לאלפא רומיאו. בטח לא במחיר שנדרש כאן.

מרצדס SEC 420

עם המרצדס קופה של ארז אברמוב, לא תרצו להפסיק לשייט. אמנם היא לא גרזן חד ומושחז לתקיפת פניות הדוקות, אבל הקופה הגדולה והמיוחדת של ארז, מאיצה בעזרת המנוע הגדול שלה ללא כל מאמץ, נישאת על גלי המומנט הבשרני ממנוע הוי-8. העיצוב שלה שובה עין והיעדר קורה B בין חלונות הצד, מקנה לה מראה מקורי.
.
קשה להאמין שרכב בן 37 עדיין מרגיש מהודק ושלם כל כך, איכות היא חלק בלתי נפרד מקסמו של הרכב הזה. מכונית יקרה שפודה את הצ'ק ששולם עליה עם רמת הנדסה ובניה גבוהות, נוחות נסיעה משובחת ומרכב ייחודי.

עולם הרכב משתנה ומשתבח בכל מה שקשור ביעילות, בטיחות וניסיונות לשמירה על הסביבה.
התחרות בין היצרנים מטורפת והמבחר עצום. פרמטרים כמו טווח נסיעה, מהירות טעינה, גודל מסך ורשימת אבזור – מוזכרים ומודגשים בכל מסיבת עיתונאים בהצגת דגם חדש.
.
אנחנו נמשיך להביא לכם את העולם החדש והמתפתח, ובאותה העת, גם להתענג על מכוניות העבר המעוצבות, הכל כך שונות זו מזו. מכוניות שחלקנו גדל לצידם ויש לנו מהן זכרונות מחוויות שלא יחזרו.
.
החיבור בין מכונית (או אופנוע) לאדם, שונה מחיבור לכל מכונה אחרת הקיימת בחיינו, את זה תוכלו לקרוא כאן בסיפורים שבמדור גלגלLOVE ובכתבות נוספות שאנחנו מפיקים.
.
בתקווה ששנת 2023 תביא לנו עוד המון סיפורים מעניינים על גלגלים,
שתהיה לנו שנה אזרחית טובה ובטוחה בדרכים.



About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

רכבי שטח צבאיים – הגלגלים שהניעו את ההיסטוריה המודרנית

Tweet מאז המצאת הגלגל, חיפש האדם דרכים שתאפשרנה לו לנוע מהר יותר, רחוק יותר ובתנאים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page