אאודי אי-טרון

אאודי E-tron – מכונית חכמה על כביש טיפש


אאודי E-tron – החשמלית של אאודי, מרשימה. לא העיצוב החיצוני – הנאה בהחלט – הוא זה שעושה לנו את זה. בוודאי לא גימיק מראות-הצד (שלדעתנו לא מוצלח כלל ודי מיותר). אנחנו מורידים את הכובע בפני אאודי על ביצוע מרשים של רעיון המכונית החשמלית. בקרוב ליד המטען הצמוד לביתכם.

E-tron היא מכונית יפה. ממשיכה את קו דגמי ה-Q של היצרן מאינגולשטאט. הם פשוט לא רצו להתפרע יותר מידי עם העיצוב ושמרו על קוים אלגנטיים ולא מאיימים. זה הצליח להם.

הצליח להם גם בפנים. למעט מצלמות/ מסכי הצד, שבהמשך נקדיש להם מספר מילים, החשמלית מבית אאודי לא תפתיע בוגרי אאודי מודרניות. לא תמצאו שם את חוגת ה-MMI המפורסמת. באאודי התנגדו למסכי מגע, אך לבסוף נכנעו ואימצו את הגישה ב-A8. זו הוסיפה מסכים,והפכה את הלחיצות על מסך המגע לכאלו המשמיעות צליל ונותנות תחושת לחיצת כפתור אמיתית.

והם, שם באאודי, יודעים מה שהם עושים: הנדסת האנוש מוקפדת, הגרפיקה מדויקת ואיכות החומרים והגימור הם לעילא ולעילא. תוסיפו לזה גם מרחב-פנים ענק מלפנים ומאחור עם רצפה שטוחה וקיבלתם מכונית פרימיום מהליגה הבכירה.

אאודי E-tron

אאודי E-tron

איכות חומרים, הנדסת אנוש מושקעת ותשומת לב לפרטים – תמצאו בכל אאודי. אבל אאודי E-tron שונה. זו, אולי, האאודי החשובה ביותר מזה שנים. מהפיכת חישמול הרכב בעיצומה, וכל יצרן רכב, אם עדיין לא הציג, יציג בקרוב את הרכב החשמלי שלו. ב-DRIVETIME כבר נהגנו על מספר דגמים חשמליים. תוכלו לקרוא כאן על הרנו זואי, הב.מ.וו I3, יגואר I-PACE כולן מכוניות על טהרת הסוללות. את כולן, אגב, קיבלנו למבחן קצר – טווח בן כמה שעות. כנראה חששו שנחזיר את הרכב בדחיפה…

זו בעיית הבעיות של הרכב החשמלי – טווח הנסיעה. מי רוצה להיות מוגבל בטעינה תכופה של הסוללות? בישראל, כיום, עדיין לא קיימת רשת עמדות טעינה מפותחת דיה. נסיעה עם רכב חשמלי לאילת, לדוגמא, דורשת תכנון וקרוב לוודאי – עצירה ל"תדלוק". את האי-טרון קיבלנו עם כמעט סוללה מלאה. על הצג זה הבטיח כ-270 ק"מ. טווח הנסיעה תלוי, כמובן, באופי הנהיגה, בתנאי הדרך ובצריכת החשמל של אביזרי הרכב. אאודי מצהירה (לפי תקן WLTPׂ ) על טווח של 400 ק”מ. בנסיעה מהירה ובעליות, אתם יכולים רק לחלום על טווח שכזה. מאידך, כשהרכב בירידה או בעת בלימה, הסוללות נטענות להן. טעינה ביתית מלאה תארך כ-9 שעות ואילו טעינת 80 אחוז של הסוללה בעמדת טעינה מהירה, תגזול מכם רק כחצי שעה.
על פתרון עתידי אפשרי לבעיה זו, תוכלו לקרוא בהמשך הכתבה.

אאודי E-tron

אאודי E-tron – נהיגה

החשמלית הזו שוקלת כ-2.5 טון. משקל הסוללות ברצפת הרכב הוא כמה מאות קילוגרמים – לא מעט. זה מקנה למכונית מרכז כובד נמוך יחסית, אבל מכביד על החבילה הכוללת. ובכל זאת, אם נשווה את אאודי E-tron לאאודי Q8, הגדולה ממנה במעט אך קלה משמעותית (כ-300 ק"ג פחות) ובעלת מנוע 3.0 ליטר טורבו דיזל, יתרון התאוצה מעמידה יהיה לצד האאודי החשמלית. למרות המשקל, E -tron תאיץ ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 5.7 שניות. 0.6 שניות מהר יותר מאחותה הקלה יותר, אך פחות מהר ממתחרתה, היגואר I-PACE. למנוע חשמלי מומנט התחלתי גבוה ומיידי. זוהי הסיבה שמכוניות חשמל ממהרות להאיץ מהמקום. לאאודי הזו שני מנועים חשמליים. אחד על הציר האחורי (224 כ"ס) ואחד על הקדמי (184 כ"ס), המספקים הספק משולב של בין 361 כוחות סוס במצב 'חסכון' ועד לבוסט מתגבר של 406 כוחות סוס. וכן, ההנעה היא כפולה.

אבל, להאיץ מהמקום זה עדיין לא הופך מכונית לספורטיבית. המסה הכבדה משפיעה על התנהגות הרכב ושינויי הכיוון שלו. E-tron היא מכונית מהירה ובטוחה מאוד בסיבובים,. אבל תשכחו מרכב קליל השש לשנות את כיוונו. האחיזה גבוהה, אבל רכינה על המתלים מוציאה את החשק לנהיגה בכביש מפותל ושובב, גם ביחס לרכבי פנאי אחרים.

המתלים הם מתלי אויר, מה שמעניק נוחות נסיעה טובה באאודי הכבדה, אך גם הם מתקשים לבודד לחלוטין משברי ונזקי כביש, בין השאר, גם "תודות" לחישוקי הענק בהם מצוידת המכונית. בידוד אחר באאודי הוא הבידוד מרעשים. בכך, מצטיינת ה-E-tron ולא רק בגלל המנוע החשמלי החרישי. המכונית הזו מתמודדת היטב, גם עם רעשי הרוח וגם עם רחשי הצמיגים.

אאודי E-tron


אאודי E-tron היא מכונית פנאי פרימיום שעונה על צרכי משפחה, כמעט מכל הבחינות. ראשית – היא מרווחת ונוחה, היא מאוד בטוחה והביצועים שלה מעולים. מבחינת טווח הנסיעה, היא תענה על רוב צרכי משפחה ממוצעת. אז נכון, נסיעה לאילת תדרוש תכנון עם עצירה להטענה, אבל זה לא כזה ביג דיל.

עתיד המכונית החשמלית נראה מבטיח, ובזמן הקרוב, יותר ויותר חשמליות שכאלה יראו על כבישי הארץ והעולם. בארץ, המיסוי המופחת (נכון לעכשיו), שיפור התשתיות לעמדות טעינה שצובר לאחרונה תאוצה ושיפור רמת המכוניות וטווח הנסיעה שלהם (ראו אי טרון) הם צעדים נוספים בדרך אל השטקר.
אבל האם גם בעתיד נזדקק לשקע ותקע ולכבל טעינה?
לפי החזון של חברת אלקטריאון, שאותו תוכלו לקרוא כאן למטה, כלל לא בטוח.

הכביש החכם של אלקטריאון

חברת אלקטריאון (אלקטריק רואד בע"מ), הוקמה על ידי שני היזמים אורן עזר וחנן רומבק בדצמבר 2013. החברה מפתחת תשתית סלילים יחודית המעבירה אנרגיה אלחוטית לטובת הנעה וטעינה של רכב חשמלי תוך כדי נסיעה, ובכך, מצמצמת עד למינימום את גודל מקור האנרגיה הנדרש ברכב, מפחיתה באופן ניכר את משקלו ועלותו, מאפשרת טווח נסיעה כמעט בלתי מוגבל בנסיעה על התשתית של החברה ומייתרת את הצורך בתשתית עמדות טעינה. 

הטכנולוגיה המפותחת על ידי החברה מבוססת על תשתית סלילים המוטמנת מתחת לפני השטח של נתיב הנסיעה, ותאפשר העברת אנרגיה באופן אלחוטי לכלי הרכב הנעים על הנתיב. העברת האנרגיה תשמש להנעת כלי הרכב תוך כדי נסיעה. בנוסף, יצוידו הרכבים במקור אנרגיה קטן, בין אם סוללה או קבל על, כדי לאפשר נסיעה גם בקטעי כביש שאינם כוללים את התשתית של החברה. הקבל יטען לסירוגין כאשר הרכב יחזור לנסוע על תשתית הסלילים. טעינה אלחוטית מאפשרת שימוש בקבל על או בסוללות קטנות במידה ניכרת או, לחלופין, נסיעה למרחקים ארוכים יותר באמצעות סוללה גדולה יותר.

חברת אלקטריאון מאמינה, כי שילוב טכנולוגית הרכב האוטונומי יחד עם הכביש החכם, יוביל לעידוד השימוש בתחבורה שיתופית זמינה וזולה יותר, ולהפיכת המרחב הציבורי לנעים ונקי יותר.
חברת אלקטריאון שמה לעצמה למטרה לפתח פתרון ירוק וידידותי לסביבה המהווה תחליף להנעת רכבים ואוטובוסים באמצעות דלקים. באמצעות טכנולוגיה זו, מתכוונת אלקטריאון להפחית את זיהום האוויר במרכזי הערים ולהגביר את השימוש ברכבים חשמליים.

אלקטריאון

הטכנולוגיה בעלת מספר יתרונות בולטים:

מאפשרת נסיעה 24/7 ללא עצירות לתדלוק או טעינת סוללות
אין צורך בתחנות דלק או במטענים ברחבי העיר (מפנה הרבה מקום לרווחת הציבור)
הפחתת עלויות שימוש
מינימום השפעה על רשת החשמל
מינימום צורך במיחזור

אלקטריאון

מצלמות במקום מראות / דעה

לא,
לא אהבנו את מסכי הצד המחליפים את המראות ב-E-tron
הגימיק אמנם נחמד, מסובב מבטים, מעיד על חדשנות ובקיצור – מגניב.
אבל, מסך שמאלי קרוב ונמוך מדי, והתמונה (שלא תמיד ברורה באור שמש או בשימוש במשקפי שמש) מהווים רק חלק מהבעיה.

קשה לאמוד מרחקים במסך הזה, תזוזת ראש לא תניב שינויי זווית והגדלת טווח ראיה, וההסתגלות אל ה'פטנט' הזה דורשת זמן, יותר מדי זמן.
רק שאין לנו את הזמן הזה!
הכביש תובעני ואין בו מקום לטעויות (כן, למרות ההתרעה על נוכחות רכב ע"י נורות היקפיות הנדלקות בשעת הצורך)!
תנו לנו E-tron עם מראות צד נורמליות!

אאודי אי-טרון


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מותגי OMODA ו-JAECOO – החל מהרבעון השלישי של 2024 בישראל

Tweet כלמוביל תחל לשווק את מותגי הרכב JAECOO ו-OMODA הדור הבא מבית Chery המתבססים על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page