סונטה

יונדאי סונטה – היברידית, אטרקטיבית


יונדאי סונטה נולדה ב-1985, יוצאה לראשונה מקוריאה ב-1998 ובדור השישי שלה – הופיעה בגרסת הייבריד. סונטה פלאג-אין הייבריד שאינה מיובאת לישראל, הופיעה לראשונה בדור השביעי. ובינתיים, חזרה אלינו הסונטה לישראל לאחר היעלמות מהשוק המקומי.
זו האחרונה, שהוצגה לראשונה בארה"ב, חוזרת אלינו בתקינה קנדית, כשהיא כבר בדור השמיני שלה.
מבולבלים?

אמנם, בבוא השנה החדשה, עם השינוי במיסוי הירוק, המצב עשוי להשתנות, אבל, כרגע, סונטה החדשה, בזכות היותה בקבוצת זיהום 2 במיסוי הירוק, מציעה מחיר תחרותי.
בינתיים, סונטה חזרה לתת פייט למתחרה העיקרית שלה, הסקודה סופרב. שגם היא, כנראה, תגיע לארץ בגרסת הפלאג-אין.

סונטה החדשה התארכה בבסיס הגלגלים ובאורך המרכב עם תוספת של 4 ס"מ לעומת הדגם המוחלף – 284 ס"מ ו-490 ס"מ בהתאמה. העיצוב, לא ממש מזכיר את סונטה דור-7, והפעם הסגנון שלה מכיל קווים זורמים ומבנה אירודינאמי, וכתוצאה מכך, נרשם לה מקדם גרר מצוין של 0.24 בלבד.

סונטה נראית גדולה, בסגנון משפחתית קופה, והיא מציגה את שפת העיצוב העדכנית של החברה Sensuous Sportiness. גריל רחב, פסי לד וכרום הממשיכים על גבי מכסה תא המטען וגם פנס לד רוחבי מאחור, תורמים למראה יוצא הדופן שלה.
מכיוון שהיופי הוא בעיני המתבונן, תוכלו להתבונן בתמונות ולהתרשם ממנה בעצמכם.

.

ירוקה ואירודינמית

בתא הנוסעים, ממשיכה סונטה להרשים עם עיצוב נאה. שילוב הצבעים הבהירים והכהים וגם איכות החומרים, ברובם, מרשימים. העיצוב, בעיקר, נקי ומינימליסטי. בורר ההילוכים מורכב מלחצנים ולא מידית ולוח השעונים דיגיטלי ברור וקריא. אבל, לעומתם, פתחי המיזוג קטנים ונמוכים מידי.

עם פתיחת הדלתות, מגלים שמרווח הפנים מצוין, למעט מרווח הראש מאחור, שמשלם את המחיר של הגג הנמוך – תוצאה של עיצוב הקופה. אבל אל דאגה – רק הגבוהים מבינינו במיוחד עלולים לחכך את פדחתם בתקרה. הסונטה הגדולה מתגמלת גם בתא מטען בנפח 510 ליטרים, אבל מפתחו מקשה מעט על העמסת ציוד גדול בנפחו. המושבים עצמם נוחים ותומכים והנהג נהנה מהארגונומיה שהיא, ברובה, טובה.

נקודות התורפה שהרגיזו אותי במיוחד הן מראות הצד הקטנות, ובמיוחד זו השמאלית, שהיא בתקינה אמריקאית. לעולם, כנראה, כבר לא אבין מדוע משתמשים במראות כאלו…
האם הפתרון שקיים בסונטה ומנסה לחפות על בעיית השטחים המתים במראות הצד, הוא, אכן, יעיל?
בנוסף למנורה הנדלקת במראה כהתראה על רכב הנמצא בשטח המת, יש כאן חידוש. בלוח המחוונים, עם מתן איתות, מופיעה תמונה המציגה את הנעשה בצד הרכב.
זה, אמנם, עשוי לעזור בזיהוי של רוכבי דו-גלגלי הנדחפים במרווחים הצרים, אבל זה לא פתרון שרצוי כי יחליף מבט אל מראת צד טובה ומכוונת נכון.
פשוט תנו לנו מראות צד יעילות וטובות!

נעימה לנהיגה

לסונטה בישראל ישנן שתי רמות גימור – 'פרמיום', שמחירה 182,000 שקלים והיא כוללת חישוקי "17, תאורת לד, ריפוד עור, תצוגה עילית על גבי החלון הקדמי, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ועוד. ו'לימיטד', שמחירה 196,000 שקלים והיא כוללת גם אוורור למושבים הקדמיים, לוח מחוונים וירטואלי ומצלמות היקפיות.

אנחנו מפליגים ב'לימיטד' היקרה יותר.
בדומה לגרסה הזולה יותר, גם בזו היקרה מותקן אבזור בטיחות עשיר הכולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים מאחור וכן הלאה.

מערכת ההנעה ההיברידית שברכב כוללת לא מעט חידושים – מנוע 2.0 ליטר חדש ממשפחת מנועי סמארט-סטרים החדשה של יונדאי וכן תיבת 6 הילוכים אוטו' משופרת (ללא ממיר מומנט) עם מערכת Active Shift Control, התורמת לסנכרון מדויק יותר בין מהירות סיבובי המנוע לתיבת ההילוכים. הסנכרון הנ"ל משפר את ההאצה וצריכת הדלק של הסונטה, כמו גם את עמידות התמסורת, בזכות צמצום החיכוך במהלך ההחלפות.

ההספק המרבי עומד על 152 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 19.2 קג"מ ב-5,000 סל"ד, המנוע החשמלי נותר ללא שינוי עם 51 כ"ס ו-20.9 קג"מ. יחד, מתקבל הספק משולב של 192 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 37.5 קג"מ כבר ב-1,770 סל"ד. תאוצה 0-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ"ש מתקבלים ללא כל תחושת מאמץ. צריכת דלק משולבת של כ-17 ק"מ בתנאי נהיגה שכיחים, ריאלית בהחלט, וזהו נתון מצוין.

מקדם גרר 0.24

סונטה היא מכונית נינוחה. בידוד הרעשים טוב ומערכת המתלים עושה את תפקידה היטב, אבל לא בהצטיינות: כשהשיבושים מוגזמים – הם משודרים לתוך תא הנוסעים.
ההתנהלות בטוחה והיציבות גבוהה. אמנם, אין כאן ניהוג ברמתה של הסופרב, אבל ביחס לדגם היוצא, הנושא הנ"ל השתפר לא מעט.
סונטה החדשה מעוצבת עם תעוזה ומעוף, היא מרווחת, נוחה ומאובזרת מאוד. מערכת ההינע ההיברידית שלה מלוטשת ומתאימה לסוג זה של רכב משפחתי גדול ומפנק. בקבוצת זיהום 2 הזכאית להטבת מס מלאה על רכב היברידי, סונטה גם מציעה מחיר תחרותי ותמורה טובה, לפחות עד עדכון המחיר בשנה הבאה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

יונדאי I20N – דעת מומחים

Tweet הם כבר בשנות החמישים של חייהם, נהגו כמעט בכל רכב אפשרי. תנו להם כביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page