"עד הצהריים של יום ראשון" כך הורו לי להתייצב במשרדי מרצדס – כלמוביל, בהרצליה פיתוח על מנת להחזיר את מכונית המבחן. מסתבר שלחלומות יש זמן תפוגה. למעשה עומדות בפני שתי ברירות: להשאיר אותה אצלי, אולי הם לא ירגישו בחסרונה, או – לגייס את הסכום הלא-קטן ולרכוש לי אחת כזו – מרצדס AMG SL55 4MATIC PLUS.
בכדי להיות בעליה של יפהפיה כזו, הסכום שיהיה עלי להיפרד ממנו הוא 1.65 מיליון ש"ח. לרגע אחד מתגנבת למוחי המחשבה הנבזית לפרוץ לחזרזיר הוורוד עם החריץ – קופת החיסכון של הבת שלי שניצבת על המדף בחדר שלה, אבל אני בספק אם יש שם סכום שכזה. גם בחשבון הבנק שלי כנראה שאין.
בינתיים, אני חי את הרגע, מפיל את עצמי למושב הנמוך של המרצדס, מפשיל את הגג ונוסע לחפש תחנת פז שמוכרת דלק יקר בעל אוקטן 98.
.
כן, המרצדס הזו היא מכונית של הביוקר. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו. אבל מי שכן התמזל מזלו, יהנה מאחת המכוניות המתקדמות, המשוכללות, מהנות וייחודיות שבנמצא.
.
ה-SL נולדה בשנות החמישים וזו הלבנה שאני ספון בתוכה כעת, היא מהדור השביעי והאחרון אשר הושקה ב-2022. זו לא ה-SL הראשונה שאנחנו כותבים עליה ובכתבה כאן תוכלו אף לקרוא על שושלת הדורות של ה-SL. אבל ה-SL הזו הפעם, קצת שונה.
הפעם, ה-SL בגרסה שקיבלנו היא בסימן של 4. אמנם, היא לא הראשונה בשושלת שמציעה ארבעה מושבים, אבל זו הראשונה שמעבירה את הכח לארבעת הגלגלים… גם סיבוב גלגל ההגה יפעיל היגוי בכל ארבעת הגלגלים.
אני נוהג בגרסת ה-AMG 55. היינו אמורים לקבל את גרסת ה-43, אבל שודרגנו, וההבדל – משמעותי. ב-55 קיבלנו מספר כפול של בוכנות, הנעה כפולה והיגוי כפול. לא שה-43 בעלת מנוע 4 צילנדרים בנפח 2 ליטרים חלושה או איטית, אבל מנוע בשרני V8 בי-טורבו בנפח כפול נשמע טוב יותר, תרתי משמע….
הסאונד הבוקע ממפלטי ה-SL הלבנה (ובמיוחד במצבי הנהיגה הקיצוניים Sּ+ או RACE) הוא אלטרנטיבה ראויה למערכת הסאונד הסופר-משובחת המותקנת כאן. רעם האגזוזים וקולות הפיצוצים הבוקעים מאחור הופכים לקולות מלחמה, שם – במעמקי המנהרה שבכביש 531.
הכביש המהיר שבשרון, הכביש המכונה -531, הוא, כמובן, לא מסלול מירוצים. דפדפנו ברשימת המסלולים המוצעת בתפריטי המערכת שברכב, ולא מצאנו רישום של 531 לצד "סילברסטון", "מונזה", "נורבורגרינג" ושאר מסלולים מפורסמים. זו רשימה המאפשרת לנהג ה-SL בר המזל, למדוד זמני הקפה בעזרת מערכת AMG Track Pace ולנתח את נהיגתו בעזרת טלמטריה מותאמת למסלול. AMG 55 היא לא מכונית מירוץ, וגם לא מכונית ספורט מושחזת וקיצונית, אבל היא בהחלט מכונית GT עם יכולות ספורטיביות מרשימות שניתן ליהנות איתה ביום מסלול.
אפשר ליהנות עם ה-SL גם מחוץ למסלול המירוצים. עם גג מופשל או סגור, המכונית המרשימה הזו נעימה לנסיעה, יודעת גם לספק נינוחות ונוחות טובים בהחלט לרכב עם ביצועי-על שכאלו. המנוע בעל מומנט רב – 71.3 קג"מ ב-2000 סל"ד, זה אומר כוח זמין בכל לחיצה על דוושת הרעם. 476 כוחות סוס ב-5500 סל"ד כבר ידאגו להעיף אתכם ממצב עמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות. לא עניין של מה בכך, במיוחד כשהמדובר במשקל עצמי של כמעט שני טון.
אבל תאמרו בוודאי שרק לפני זמן קצר קראתם כאן, שמכונית משפחתית חשמלית כמו BYD האן, מאיצה בזמן זהה ל-100 קמ"ש, בעוד שהיא שוקלת 375 ק"ג יותר ועולה הרבה הרבה פחות. אז נכון, עולם החשמל טרף את הקלפים בכל מה שקשור בביצועים, אבל תתנחמו בזה, שבניגוד למשפחתית המוזכרת שתפסיק להאיץ ב-180 קמ"ש, המרצדס ש-הלוואי והייתה שלנו – תמשיך עד למהירות 295 קמ"ש.
עזבו, זה משהו אחר. גם אם התנסיתם כמונו בטסלה 3 פרפורמנס או מקבילתה מבית פולסטאר, המספרים (שלעיתים גבוהים יותר) של המחושמלות, לא יתנו לכם את החוויה של האצה חזקה מלווה בסאונד מטריף והחלפות – בעיטות – הילוכים מהירות שמספקת תיבת ה-AMG MCT SPEEDSHIFT 9G.
חבילת הביצועים הייעודית של AMG כוללת, בין השאר, כאמור – היגוי לסרן האחורי וגם מערכת מתלים אקטיבית, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וצמיגי ענק להעברת הכח והמרתו לביצועים. ה-SL פונה כמו קטר המשודך למסילה – באופן מדויק והדוק. ההיגוי הכפול תורם, לא רק לרדיוס סיבוב מרשים במהירויות חניה אלא גם ליכולת פנייה TURN-IN מפתיעה. ההגה בעל 1.7 סיבובים מקצה לקצה הינו סופר-מהיר ורצוי להסתגל אליו ולסגל תנועות עדינות.
מדובר ברכב בעל ארסנל מערכות בטיחות שכולל, בין השאר, 10 כריות אויר, מערכת הכנה לתאונה, סייען תמרון בשעת חירום Assist Steering Evasive עם זיהוי רכב דו-גלגלי, הולכי רגל ועומסי תנועה והרשימה עוד ארוכה. הנהיגה ב-SL במהירויות אוטובאן גרמני, לא דורשות מאמץ גדול מהנהג, וגם במהירויות גבוהות כשגג הרכב מופשל, לא תשלמו מחיר יקר מידי בתא הנוסעים הפתוח.
מכוניות רואדסטר או קבריולט הם תענוג גדול כשמדובר במזג אויר נעים. נסיעה בימים הלוהטים של יולי היא לא תענוג גדול, גם אם מערכת המיזוג פועלת בעצמה גבוהה, גם אם המדובר ברכב יקר מאוד. ל-SL הזו, אמנם, יש ארבעה מושבים, אך, למעשה, מדובר במבנה 2+2 שמשמעותו היא, בפועל, מושבים קדמיים מרווחים ומעולים ומושבים אחוריים שהם כמעט בלתי שימושיים. אדם בוגר יאלץ להידחק למושב צפוף בעל זווית משענת גב שהיא בלתי אפשרית כמעט. הנסיעה מאחור כשהגג סגור תאלץ אדם בוגר גם לכופף את הראש. אגב – פתיחת הגג (או סגירתו) בזמן שיש נוסע במושב האחורי – לא מומלצת בעליל.
ואם כבר הזכרנו שימושיות, אז גם תא המטען בנפח של 213 ליטרים לא מסוגל להכיל יותר מידי,
אבל רציתם רואדסטר, לא סטיישן…
מרצדס SL, בדומה לחיים עצמם, היא אוסף של פשרות. אבל גם עם אותן פשרות, היא בהחלט מייצגת את החיים הטובים. עם מושבי Active Multicontour חשמליים בעלי תוכניות עיסוי וריפודי עור נאפה, מערכת AIRSCARF לחימום הצוואר בימי נסיעה קרירים עם גג פתוח, מערכת שמע מעולה של Burmester, גג בד עם פתיחה וסגירה חשמלית על גבי צג המסך, תצוגה עילית לנהג, מערכת MBUX עם הפעלה קולית ומציאות רבודה ואביזרי נוחות נוספים, לא משאירים מקום לאף אחד להתלונן על משהו.
הדבר היחיד שהכעיס אותי בסופ"ש החלומי ההוא, היא העובדה שנאלצתי להחזיר את ה-AMG SL55 4MATIC PLUS באותו יום ראשון ארור, עד הצהריים.