Home / מבחני רכב / סובארו XV קרוסטרק – מהדורה אמריקאית

סובארו XV קרוסטרק – מהדורה אמריקאית


הדור השני והפופולרי של סובארו XV מיובא לארץ מתחילת השנה, עם תקינה אמריקאית והוא מחליף את קודמו בעל התקינה האירופאית. הכינוי הוא 'קרוסטרק', ומלבד השינויים הקוסמטיים הקלים, יש עוד כמה דברים שרצינו לספר לכם אודותיו.

ראשית, אנחנו אוהבים את ה-XV ואוהבים את סובארו – חברה שמעולם לא אהבה ללכת בתלם, וכן – בהחלט מגיע לה קרדיט על כך. תראו את ה-XV: אין לו את הלוק המסוקס דמויי SUV קשוח לשטח, אבל, בניגוד להרבה מתחזים, הוא בהחלט כזה.

רכב המבחן הגיע אלינו במהדורת Special Edition. המהדורה הזו כוללת מושב נהג חשמלי, מושבי עור, פנסי לד (במקום קסנון) מסך מולטימדיה גדול יותר 8", בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, החלפת אור גבוה/ נמוך אוטומטית ועוד. זה גם אומר חישוקי "18 בחתך 55 במקום "17, גג חשמלי, התנעה ללא מפתח ותוספת של 12,000 ש"ח על מחיר 148,000 ש"ח – מחיר הגרסה הרגילה.

התקינה האמריקאית מתבטאת בעיקר בפנסים שונים מעט מזו של האירופאית, בכפתורי חימום למושבים ולהגה, וכיול רך יותר למתלי הרכב, לטובת הישבן האמריקאי המפונק. לא אהבנו את מראת הצד השמאלית המגדילה, כמו שנהוג בתקינה האמריקאית.

סובארו XV

סובארו XV – אמריקה

רוב מכירות סובארו בעולם הם לשוק האמריקאי (60%), וכאמור, ה'קרוסטרק' מיובאת משם וללא שינויים מהותיים. עדיין, מדובר במנוע הבוקסר בנפח 2 ליטרים 152 כוחות סוס, המתועלים דרך תיבה רציפה לארבעת גלגלי הרכב דרך הנעה כפולה ומתוחכמת.

רצועת הכח הצרה של המנוע, ששיא כוחו מגיע ב-4000 סל"ד גבוהים, בשילוב עם אופי התיבה הרציפה, יוצרים מין תחושת מאמץ ושאון מנוע מוחשי כשכף רגלו הימנית של הנהג דורשת תאוצה.
התאוצה סבירה – 10.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. אך זו, כמו גם תאוצות הביניים, חסרת דחף ומחץ האופיינים למנועים כדוגמת מנועי טורבו קטני נפח המשודכים לתיבות רובוטיות יעילות. ומה עם צריכת הדלק? כ-8.6 ק"מ לליטר בתנאי המבחן, התובעניים יותר מנהיגה יומיומית רגועה שתניב בוודאי צריכת דלק שפויה יותר.

שילוב יחידת הכוח עם יחידת ההנעה הכפולה והמתוחכמת, יוצרים אופי פעולה יעיל ומאוד בטוח.
XV היא מכונית נינוחה ובטוחה לנהיגה, המשלבת נוחות נסיעה מצוינת ובמיוחד בכיול הרך יותר, עם התנהגות נייטראלית, אחיזה גבוהה, אך בהחלט לא ספורטיבית.

היא גם מרווחת דיה, אך מאכזבת בנפח תא מטען, שהשתפר רק במעט תודות לשימוש בגלגל חלופי קטן יותר. הכניסה והיציאה נוחים תודות לגובהה של המכונית מהקרקע, כמו גם תנוחת נהיגה מוגבהת – יתרון של כלל מוגבהי המרכב האופנתיים. קרוסטרק מפנקת את נוסעיה עם 4 מחזיקי כוסות, שני שקעי חשמל 12V, תאימות לאפל קארפליי, חלונות מוצללים מאחור ועור הכולל תפירות כתומות על ההגה ידית ההילוכים והדשבורד. .

סובארו XV

ובישראל?

הקרוסטרק מציע אבזור בטיחותי מן המעלה הראשונה – Eyesight – מערך הבטיחות של סובארו, הכולל זוג מצלמות קדמיות ושלל חיישנים. תמצאו בו מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (עם זחילה בפקקים), בלימה אוטונומית, תיקון סטיית נתיב אקטיבית, מעבר אוטומטי בין אור גבוה ונמוך, ניטור תנועה צולבת מאחור ותאורת אזהרה במראות בשטחים המתים. בגרסה היקרה יותר גם מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור – שהיא מערכת חשובה בהתחשב בשדה הראיה המוגבל מאחור וקלות הדעת של לא מעט נהגים.

מערכת הבטיחות הזו, היא מן המוצלחות שהתנסינו בהן. היא מזהה ומגיבה בזמן ומיידעת את הנהג על זיהוי הסכנות בעזרת "ביפ" מנומס ותצוגה שמציגה אף את הדלקת אורות התאורה הבלימה והאיתות.

מאידך, עודף מסכים וכפתורים הם בעוכריה של XV. ספרנו 22 כפתורים ופקדים רק בסביבת ההגה. סובארו השתפרו בכל הקשור בעיצוב תא הנוסעים, אבל הם עדיין לא בליגה הבכירה בתחום הזה.

סובארו XV

שטח

כשמדובר בנהיגה שמעבר לאספלט, סובארו ממוקמת בהחלט בליגה הבכירה. אמנם, XV סובלת מנקודת תורפה מסוימת בגין זווית גישה המגבילה עבירות, אך מעבר לכך, היא ראש לאריות.

מעבר למערכת הנעה כפולה נפלאה, מערכת מתלים נהדרת המגהצת את הקרקע ומרווח גחון מרשים (22 ס"מ), XV מצויד גם בכפתור X-MODE המאפשר חלוקת מומנט חכמה ומבטל התערבות בקרות משיכה מסרסות. כפתור נוסף הנמצא על תקרת הרכב גם יבטל את התערבותם של מערכות הבטיחות, פן אלה יצפצפו ויבלמו אתכם שלא לצורך בשטח.

XV קרוסטרק הוא רכב משפחתי מזן אחר. הוא, אולי, לא נראה תכליתי כמו שהוא באמת, וגם חוטא בתא מטען מוגבל יחסית ועיצוב פנימי שנשאר מעט מאחור, אך כרכב משפחתי רב תכליתי, הוא מאפשר לנוע בשטח ובכביש באופן מרשים. תוספת האבזור ה"אמריקאית" רק עושה עוד יותר חשק ל-XV.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מכוניות שנות ה-60

מכוניות שנות ה-60 – משפחתיות שאהבנו

Tweet הפרינץ 4 האדומה והחמודה הגיעה. אפשר להתחיל! אוסף הקשישות הצבעוניות, מכוניות שנות ה-60, שלכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page