סיטרואן C4 בנזין – גרסת האגזוז


אחרי שחווינו את גרסתה הכל-חשמלית של C4, שילבנו לרברס וחזרנו בזמן למנוע בעירה פנימית. כאן יש מפלט מאחור, בוכנות שעולות ויורדות, מגדש טורבו, שהופך מנוע בנפח 1.2 להרבה יותר יעיל, ותיבת הילוכים אוטומטית, שמתרגמת את תפוקת המנוע לסיבוב גלגלים במהירויות שונות.
עד כמה זה, באמת, מרגיש כטעם של פעם?

אם נתחיל מהסוף, אומר רק של-C4 החדשה יש תכונה שהיא, לדעתי, אחת החשובות ברכב משפחתי. היא נוחה ונעימה לנסיעה. נוחות ממנה – תמצאו אולי ביוקרתיות וביקרות יותר. יש כאן משהו טוב המזכיר צרפתיות מן העבר. הייתה לי פעם פיג'ו 305, וכיום פיג'ו 504 אספנות – מכוניות עם מרווח גחון גבוה יחסית, ורכות מבודדת נוסעים. C4 מכוונת לשם, זו פחות מכונית לחובב הגה המחפש להשחיז פניות.

הביצועים בגרסת הבנזין בעלת 130 הסוסים ו-23.4 קג"מ מומנט קרובים לאלו של גרסת החשמל בעלת 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ. זו האחרונה נושאת על עצמה עוד 280 ק"ג. אך תודות לזמינות וליתרון המומנט היא מאיצה ב-0.4 שניות מהר יותר מעמידה ל-100 קמ"ש. (9 שניות במקום 9.4 בבנזין). אם תרצו לסכן את רשיון הנהיגה שלכם, כדאי שתדעו שמונעת הבנזין תגיע עד למהירות של 200 קמ"ש, 10 קמ"ש מהר יותר מנושאת הסוללות. אבל, ההבדל, בעיקר, הוא בכך שמנוע הבנזין בעל שלוש הבוכנות, רוטט מעט בעמידה ותאוצות הביניים נבנות בצורה איטית יותר וחלקה פחות.
בחרתם בגרסת הבנזין?
צפו לצריכת ממוצעת – ריאלית של כ-13 ק"מ לליטר.
היתרון כאן – תדלוק שאורך דקות ספורות וטווח נסיעה שלא ידאיג אתכם מידי, בניגוד לאלה שבגרסת החשמל.

את פירוט האבזור ושאר הפרטים הטכניים תוכלו לקרוא כאן.
סיטרואן C4 ו-e-C4 משווקות בישראל ברמת אבזור יחידה וגבוהה – SHINE, והפרש המחיר ביניהן הוא 26,000 ש"ח (139,000 ש"ח לגרסת הבנזין).
גרסאות אלה ניתנות לרכישה עם גג פנורמי נפתח בתוספת של 4,000 שקל בגרסה החשמלית ו-6,000 שקל בגרסאות הבנזין והדיזל.
על זו – מונעת הסולר – נעלה סקירה נפרדת בקרוב.

C4

באגט חצי אפוי – שמרון אנגל

כבעלים של C4 קקטוס וחולשה מסורתית לסיטרואן, חיכיתי בסקרנות לנסות את C4 החדשה. אחרי הכל, העיצוב הוא סיטרואני בגאון, מזכיר את ה-GS המבריקה של שנות השבעים, עם נגיעות "קקטוסיות" עכשוויות. מרווח גחון מוגבה, הצ'באק שהיא "כאילו קרוסאובר", או איך שלא תקראו לזה – המכונית הזו היא מתחרה מובהקת לפורד פוקוס 'אקטיב' ולקיה אקסיד. במגרש החניה, C4 החדשה עוררה בי חשק עז לנסותה – רק קיויתי שלא ירד גשם, מאחר ומתכנניה לא השכילו להתקין מגב בחלונה האחורי, החצוי.

הכניסה לרכב מגלה את אחת מחולשותיו – תזכורת לקקטוס – ויותר מכך. ספי הדלתות רחבים – ובמכונית הזו גם גבוהים. הם מקשים על הכניסה לרכב, ביחוד לאנשים מבוגרים – וזו רק שאלה של זמן עד שגומיות האטימה באותם ספים – תיקרענה. המשקופים הנמוכים לא מסייעים גם הם – סבא וסבתא יעשו הרבה 'קרעכצן' בכניסה וביציאה מהרכב. תנוחת הנהיגה מצויינת והמושבים טובים, רק שקשה מאוד לכוון אותם – ואם יש לכם שעון שאתם אוהבים, תורידו אותו, לבל יישרט ברווח המצומצם שבין ברזי הכיוון של המושב לדופן. עיצוב הפנים נאה לעין, איכות החומרים סבירה ולא מעבר – אבל שאפו לסיטרואן על השימוש במתגים פיזיים למערכת בקרת האקלים, במקום דרך המסך המרכזי. זה האחרון גדול וקריא, אך לוח השעונים שמול הנהג קטן מדי – ומציג מד סל"ד לא שימושי להפליא. מזל שיש תצוגה עילית למהירות.
כן, יש מקום לטאבלט מול הנוסע מלפנים. רעיון מקורי ומעניין, רק שכדאי לדאוג למתקן לשקיות הקאה בצמוד… 

יוצאים לדרך. יחידת הכח בעלת שלושת הצילינדרים בהספק של 130 כ"ס מגרגרת בצליל נעים ונעדרת רעידות. קצב התנועה מספק מאוד בתנאי מישור, קצת פחות משכנע בעליות של חיפה – יחידת הכח הזו עושה עבודה נהדרת ב-208 או בקקטוס קלות משקל – אבל ה-C4 הזו אינה מכונית קלה; היא שוקלת 300 ק"ג יותר מהקקטוס שלי! יכולת השיוט מרשימה – 120 קמ"ש שווים ל-2000 סל"ד בהילוך השמיני – ועם זאת, טוב היה עושה היבואן אם היה מייבא את המכונית עם גרסת המנוע בהספק 155 כ"ס – אותה ייבא בשעתו ב-DS3. מנוע זה היה מעניק ל-C4 את ה'אקסטרה' שכרגע אין לה.

נוחות הנסיעה טובה מאוד – טובה יותר מבקקטוס. פה ושם שומעים נקישה עמומה מהמתלה, אבל זה לא פוגם ברושם הכללי החיובי. המכונית הזו לא רק נוחה, אלא גם מפנקת, קצת כמו סיטרואן של פעם. בניגוד אליהן, יכולתה הדינמית לא מבריקה – זו מכונית לנהג שוחר הנוחות, לא למי שמחפש את מעגלי התנועה בדרך הביתה…הרכות מורגשת בניהוג שהוא פחות מנחוש – וההגה הקל מאוד במהירויות נמוכות הופך לנוקשה ומלאכותי מדי בגבוהות ונעדר דיוק של ממש.

אז סיטרואן C4 החדשה נראית ומרגישה כמו סיטרואן – אבל לא סיטרואן מבריקה – והיא חפה משמחת החיים שאפיינה מכוניות כמו קקטוס או ZX. בנוסף, היא סובלת מתמחור לא תחרותי. בימים אלו, של שער יורו נמוך במיוחד, הנקודה הזו מקבלת תהודה מוגברת. 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

אופל MOKKA – השקה בישראל

Tweet קבוצת לובינסקי, המייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG בישראל, משיקה בישראל את חלוץ הדור החדש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page