סיטרואן C4 החדש – השקה בישראל


קבוצת לובינסקי, אחת מקבוצות הרכב המובילות בארץ, משיקה את סיטרואן C4 החדש. סיטרואן C4 בדור החדש מבצע קפיצת מדרגה של ממש בכל היבט ובאופן שגורם לו להציב מימד חדש בפלח שוק הרכב משפחתי.

הרכב מאחד כעת בין אלגנטיות משפחתית לבין מבנה מוגבה כמקובל ברכבי קרוסאובר, תא הנוסעים מציע מרחב מחיה גדול וארגונומיה מתקדמת ומקורית, מערך המתלים שודרג למערכת ה-PHC (Progressive Hydraulic Cushions) המפורסמת של סיטרואן שיוצרת נוחות נסיעה חסרת תחרות. בתחום יחידות ההנעה ניתן לבחור כעת ולראשונה את הרכב באחת מ-3 יחידות הנעה: חשמלית 100% BEV, טורבו בנזין וטורבו דיזל מתקדמים, מפרט אבזור הבטיחות והנוחות עשיר במיוחד וגם אחריות היצרן ארוכה מאוד.

חשמל 100%, בנזין ודיזל
סיטרואן C4 יציע ללקוחות בישראל את אפשרות הבחירה ביחידת הכוח המתאימה להם ביותר – יחידת כוח חשמלית 100%, מנוע בנזין או מנוע דיזל.
האפשרות הראשונה, e-C4, מציעה את יחידת הכוח המתקדמת ביותר, חשמלית לחלוטין, המורכבת ממנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ הזמינים באופן מידי ומספקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.0 שניות ותגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש. מנוע זה מוזן מסוללת ליתיום בקיבולת של 50 קוט"ש ואלו מאפשרים טווח של עד 351 ק"מ (348 ק"מ עם גג פנורמי) בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר. הסוללה מצוידת בניהול תרמי עצמאי וקירור אקטיבי הדואג לשמירה על טמפרטורת עבודה אופטימלית בכל מזג אוויר, לשם הארכת טווח הסוללה, אפשרות טעינה מהירה ואורך חיי הסוללה. באמצעות מטען פנימי בהספק של 11 קוט"ש, ניתן לטעון את סיטרואן e-C4 ממצב ריק לגמרי בעמדת טעינה מהירה (100 קוט"ש) ל-80 אחוזים תוך 30 דקות או 100 ק"מ תוספת ב-10 דקות. טעינה מעמדה ביתית תארך 5 שעות מעמדה המספקת 11 קוט"ש או בהתאם לסוג העמדה. סיטרואן e-C4 מצוידת גם במערכת להשבת אנרגיה (רגנרציה) בהאטה ובלימה אשר מסייעת בהארכת טווח הנסיעה.
באפשרות השניה, סיטרואן C4 מצויד במנוע טורבו בנזין, 1.2 PureTech אשר זכה 4 פעמים רצופות בתואר מנוע השנה, מפיק 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 23.4 קג"מ שזמין כבר ב-1,750 סל"ד. בעזרת תיבת ה-8 הילוכים מבית AISIN והמשקל הקל של 1,355 ק"ג, תאיץ גרסה זו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 200 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 6.0 ליטר לכל 100 ק"מ וגרסה זו מדורגת ברמת זיהום 9.
באפשרות השלישית, סיטרואן C4 מצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל BlueHDI אשר מציע גם כן 130 כ"ס (3,700 סל"ד), אך נתון מומנט גבוה במיוחד של 30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד וזה הופך כל נסיעה לחלקה, נעימה וחסרת מאמץ. סיטרואן C4 בגרסת הדיזל תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 206 קמ"ש, זאת לצד צריכת דלק ממוצעת של 4.7 ליטר ל-100 ק"מ. גרסה זו מדורגת ברמת זיהום 4.

ממדים ועיצוב
סיטרואן C4 החדש אשר מבוסס על פלטפורמת CMP (Common Modular Platform), תוכנן להחזיר את סיטרואן לתחרות במרכז הבמה, בפלח הרכב המשפחתי (סגמנט C), אך בזכות מבנה מוגבה חדש, עיצוב אלגנטי ותכנון חכם, הוא קובע מימד חדש בקבוצה בתחום הנוחות המשולבת (פיזית, חשמלית ומנטלית). אורכו עומד על 435.5 ס"מ, רוחבו על 180 ס"מ, גובהו 152.5 ס"מ, בסיס הגלגלים נפרש על פני 267 ס"מ ומרווח הגחון עומד על 15.6 ס"מ.
את הממדים המשופרים עוטף סיטרואן C4 החדש בעיצוב אלגנטי וייחודי, כמצופה מסיטרואן. תפישת העיצוב החדשה של סיטרואן יוצרת זהות מובחנת לדור החדש, עם נוכחות אסרטיבית ובולטת, שממצבת את הרכב בין מבנה משפחתי מסורתי שמאפשר אווירודינמיות גבוהה לבין גובה ועצמה של SUV כדי להציע את הטוב מכל העולמות.

תא נוסעים ואבזור
תא הנוסעים של סיטרואן C4 ו-e-C4 החדשים תוכננו להציע נוחות גבוהה במיוחד, לא רק בנוחות הנסיעה כמובן, אלא גם בנוחות השימוש עבור כל אחד מיושבי הרכב ולאפשר להם לחוות שלווה של ממש בנסיעות היומיום. עיצוב מדויק יוצר תחושת מרחב גדולה בתא הנוסעים, עם שפע של מקום לכל אחד מחמשת נוסעי הרכב. מסביבם ממוקמים שלל תאי אחסון, שני שקעי טעינה – אחד לטעינה ושני (USB-C) גם להזרמת מידע, תאורה אישית ופתרונות חכמים ומקוריים כמו מתקן נשיאה אינטגרלי לטאבלט ממול הנוסע\ת שלצד הנהג\ת באופן שאינו מאפשר לנוהג\ת לראות מה מוקרן בטאבלט.
סיטרואן C4 ו-e-C4 מצוידים כסטנדרט במערכת המתלים
PHC (Progressive Hydraulic Cushions) המפורסמת של סיטרואן שדי בה כדי לייצר נוחות נסיעה וספיגת מהמורות ברף גבוה במיוחד – אפקט "השטיח המעופף". אך בנוסף אל מערכת מתלים זו, סיטרואן C4 ו-e-C4 מצוידות גם במושבי ה-Advanced Comfort אשר בעזרת ריפוד עמוק ורב שכבתי, יוצרים נקודות מגע רבות עם הגוף ונוחות ישיבה גבוהה במיוחד, גם בנסיעות ממושכות. גם תא המטען מציע קלות הטענה בזכות גובהו ומשטח ההטענה השטוח וגם נפח יעיל של בין 380 ל-1,250 ליטר בקיפול המושבים בכל גרסאות המנועים. רצפת תא המטען בגרסה החשמלית בלבד בעלת שני שלבים ומתחתיה ישנו תא ייעודי לאחסון כבל הטעינה.
במרכז הדשבורד של סיטרואן C4 ו-e-C4 נמצא מסך מגע גדול (10 אינץ') ובו נמצאת מערכת המולטימדיה ותפעול רוב מערכות הרכב, לצד תפעול חיצוני למערכת המיזוג, כאשר בגרסה החשמלית ניתן לתזמן מראש את הפעלת המיזוג ברכב לפני התחלת הנסיעה לשם קירורו או חימומו בטווח של עד 45 דקות לפני התחלתה. בהתאם לכך, הגרסה החשמלית מציעה גם אפשרות חימום לגלגל ההגה. גם לוח המחוונים הנו דיגיטלי וצבעוני ובו שלל אפשרויות תצוגה למידע הרכב וישנה אף תצוגה עילית בחלקו העליון של הדשבורד להקרנה של נתון המהירות, מערכת זיהוי התמרורים, בקרת השיוט האדפטיבית ועוד.
סיטרואן C4 ו-e-C4 משווקים בישראל ברמת אבזור יחידה וגבוהה – SHINE. זו כוללת רשימה ארוכה של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות וכן אבזור נוחות עשיר מאוד:
• בקרת שיוט אדפטיבית, כולל פונקציית עצירה
• מערכת לניטור מרחק מלפנים
• מערכת בלימה אקטיבית מורחבת, עד 140 קמ"ש כולל זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי
• מערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה
• מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי
• Highway drive assist – מערכת המשלבת את בקרת השיוט האדפטיבית ושמירה על מיקום בנתיב
• מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך
• מערכת התרעה לערנות נהג
• זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי בהתאם בבקרת השיוט
• זיהוי תמרורים מורחב – מזהה תמרורי עצור, אין כניסה, עקיפה אסורה\מותרת ומציג את התמרור לנהג
• Blind spot monitoring – התרעה על רכב בשטח המת של שדה הראיה.

עיקרי רשימת אבזור הנוחות (SHINE):
• מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (לבנזין והדיזל)
• שלושה מצבי נהיגה – חסכוני, רגיל, ספורט
• כניסה והתנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה
• מושבי ADVANCED COMFORT בריפוד בד ועור מלאכותי
• חישוקי 18 אינץ'
• מראה פנימית אלקטרו-כרומטית
• חיישני חניה 360 מעלות
• מצלמת חניה אחורית הכוללת מבט על וירטואלי וקווי גבולות חניה
• פנסי ערפל LED קדמיים עוקבי פניה
• פנסים ראשיים ואחוריים LED
• בלם חניה חשמלי
• חיישן גשם להפעלת מגבים
• חיישני אור להדלקת פנסי הרכב
• מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך מגע בגודל 10 אינץ' ו-6 רמקולים
• ממשק Apple CarPlay ו-בלו-טות'
• מראות צד מתקפלות חשמלית עם תאורה בצדי הרכב
• שקעי USB לקישוריות וטעינה

לרכב חשמלי בלבד מתווספים האביזרים:

  • מערכת תזמון להפעלת מזגן בזמן חניה בכדי לצנן את הרכב לקראת החזרה לרכב – כל עוד הרכב בטעינה
  • מערכת חימום הגה

מחירים:
• סיטרואן eC4 ברמת SHINE – 164,990 שקל
• סיטרואן C4 1.2 PureTech ברמת SHINE – 138,990 שקל
• סיטרואן C4 BlueHdi ברמת SHINE– 146,990 שקל
גרסאות אלה ניתנות לרכישה עם גג פנורמי נפתח בתוספת של 4,000 שקל בגרסה החשמלית ו-6,000 שקל בגרסאות הבנזין והדיזל.

אחריות:
5 שנים או 120,000 ק"מ לרכב. הגרסה החשמלית מקבלת גם 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה.

את כל דגמי סיטרואן כולל ה-C4 החדשה, ניתן יהיה לרכוש גם בתהליך דיגיטלי מלא בקישור.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

מרצדס E Class החדשה – השקה בישראל

Tweet כלמוביל מרצדס משיקה בישראל את הדור החדש של מכונית הסאלון האייקונית– ה-E Class, שמשלבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page