BYD האן – היפה והחיה


הראש מוטח לאחור ונחבט במושב, בו בזמן שבלוח המחוונים רצות הספרות ומודדות את הזמן הקצר החולף עד ל-100 קמ"ש. ב-BYD האן זה אורך 3.9 שניות. זה אפילו רשום לה מאחור – "3.9S".
מספר דקות קודם לכן, עוד לפני שכל זה התרחש, הבטתי על ה-BYD האן מבחוץ ואכן – היא בהחלט יפה.

קיבלנו אותה בצבע אדום בוהק, מעוטרת עם עיטורי כרום ופנסי לד מעוצבים. האן היא מכונית ארוכה ורחבה, קווי המרכב זורמים והגג משתפל לאחור. היא נראית טוב. נקודה, גם אם היופי הוא בעיני המתבונן. תביטו בה אתם ובוודאי תסכימו איתי. אל תתווכחו.
להאן אין עיצוב מוגזם, חריג או מקורי, והיא נולדה תחת ידיו של מעצב בעל עבר וניסיון עם מותגים אירופאים נחשבים. מדובר במכונית סאלון שבמהלך המבחן סובבה ראשים לא מעטים. מדובר במכונית גדולה המשתרעת על בסיס גלגלים של 2.92 מ' ואורך של כחמישה מטרים – מקבילה לטסלה S ודומותיה. האן הוצגה ב-2020 ועברה מתיחת פנים שנתיים לאחר מכן.
.
גם כשנכנסים לתוכה לא מתאכזבים. העיצוב אלגנטי, חדשני, חומרי הדיפון, לרוב, טובים, והמושבים מעוצבים כמקשה אחת. הישיבה במושב הקדמי שמאלי מציבה את הנהג בתנוחה גבוהה יחסית ומסתבר שגם המרווח במושב האחורי נדיב. לארבעה נוסעים ההאן נוחה בהחלט, ורק המושב האמצעי מאחור לא יתאים לאדם בוגר בגלל מבנהו. נקודת תורפה בנושא השימושיות נרשמת כשמגלים כי תא המטען בנפח 410 ליטרים עם פתח טעינה קטן יחסית. חסרון ברכב מקטגוריה שכזו, שגם לא מציע אופציית קיפול מושבים להגדלת התא.

BYD

שני המושבים מאחור יספקו את כל הנוחות, והורדת משענת היד המרכזית תאפשר לנוסעים שם שליטה על פונקציות כמו מיזוג, הטיית המושבים ושליטה על מושב נוסע ימני מלפנים. גם שליטה על מערכת הקול ותאורת האווירה ניתנת לנוסעים מאחור דרך מסך התצוגה.

נקודות התורפה העיקריות בסאלון של ההאן הן קו גג נמוך המחייב תשומת לב בכניסה למושב האחורי ופתחי מיזוג נמוכים מלפנים. מעבר לכך, תא הנוסעים מציע נוחות טובה ואבזור עשיר.

רשימת האבזור כוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, הפעלה מרחוק כולל של המיזוג, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מושבים קדמיים בעלי חימום/אוורור, צג מולטימדיה "12.8, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית על החלון הקדמי, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד עור. בנוסף, קיימות בהאן (שלא נבחנה עדיין במבחן ריסוק אירופאי) 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, זיהוי רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור וגם מערכת מרכוז נתיב. 

BYD

אם לפני מספר שנים הייתם מספרים לי שאקבל לסוף שבוע מכונית עם 518 כ"ס ו-71.3 קג"מ, הייתי מדמיין לעצמי את אחת ממכוניות-העל החזקות. אלא שמדובר במכונית משפחתית, חשמלית, בעלת שני מנועים המספקים הנעה כפולה. כל המערך הזה משגר את המכונית הכלל- לא -קלה הזו (שמשקלה 2325 ק"ג) ממצב נייח ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות (יפה שזכרתם זאת מהפתיח…). לחצו על כפתורים בהגה, העבירו למצב "ספורט" ובקרת השיגור תבעט אתכם קדימה. נסו זאת מספר פעמים ותגלו כי התוצאה הנמדדת על גבי לוח המחוונים הולכת ומתדרדרת. כנראה עייפות הסוללה. אם תמשיכו להאיץ עוד ועוד תגלו כי המכונית מוגבלת ל-180 קמ"ש.

הנסיעה בהאן תתגלה, ברוב הזמן, כנוחה. המתלים האדאפטיביים מבודדים היטב במצבם הרגיל ורק כשמעדיפים את מצב "ספורט" משלמים בנוקשות מסוימת וספיגת מהמורות פחות מוצלחת.
יחד עם זאת, יכולתה של ההאן להתמודד עם עקומות ארוכות ומתונות במהירויות גבוהות מרשימה, אך פחות מצטיינת כשמדובר בשינויי כיוון מהירים וחדים. או אז, מתקבל תת היגוי הדורש הפחתת עומס (ומהירות) לצד הגה המתגלה כחסר משוב ראוי.

שיוט נינוח בהאן מתקבל ללא כל מאמץ ובשקט חרישי. הוא כל כך חרישי מבחינת המנוע ורעשי הרוח שממש ניתן לשמוע את גלגול הצמיגים על גבי האספלט. השקט הזה מופיע החל ממהירות 30 קמ"ש שכן, עד אז משמיעה ההאן יבבה מלאכותית ומעצבנת לטובת הולכי רגל אבודים בסביבתה.

BYD

התאוצות המרשימות של ההאן משמחות לבב אנוש, אך גם גורמות לטווח המוצהר להישאר תיאורטי בלבד. 518 ק"מ לא השגנו במהלך המבחן, ורק אם נציב את מוד הנהיגה על מצב 'אקו' ואת הבלימה הרגנטיבית בדרגה הגבוהה (מתוך השתיים האפשרויות), נתנהל בדרך עירונית איטית ונמנע מזינוקים חדים, נתקרב לנתון המובטח.

עוד לא סיפרתי לכם על המסך האופקי שמסוגל גם להיות אנכי (אבל באופן ידני ולא חשמלי כמו באחותה הקטנה אטו 3) על תאורת האווירה המרצדת בקצב המוסיקה ועל מערכת השמע הלא רעה (אך גם לא מצטיינת) שבהאן, וכבר אנחנו צריכים להיפרד.

ההתרשמות מה-BYD הזו השאירה עלינו רושם טוב, ואחרי שאהבנו מאוד את האחות הגבוהה, הטאנג, הסתבר של-BYD יש עוד מה להציע, מלבד להיט המכירות אטו 3.

334.500 ש"ח הוא סכום סביר למכונית שמצטיינת בביצועים מעולים, אבזור עשיר, נוחות טובה, גם אם, פה ושם, היא אינה מושלמת. כבונוס – תקבלו את אחת מהמכוניות הנאות בקטגוריה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל [email protected]

Check Also

לקסוס LBX פוגשת וולבו EX30

Tweet המעבר בין מושב הנהג בלקסוס בעלת הצבע הלא שגרתי לוולבו השחורה, הוא מעבר חד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page