על הכוונת שלה נמצאות מכוניות כמו טסלה 3 ואיוניק 6. בשווקים מסויימים תפגשו אותה כ-'אטו-4' והיא מוצעת עם שתי יחידות הנעה עיקריות על טהרת החשמל. אספנו את דגם סיל של BYD ממגדלי צ'מפיון שברמת גן בכדי לגלות – מה מקבלים תמורת 217 אלף שקלים חדשים?
עם BYD, יצרן הרכב החשמלי הענק מסין, יש לנו כבר היכרות מעמיקה. בעבר בחנו כאן את להיט המכירות 'אטו-3' את 'ה'דולפין' הקטנה יותר וגם את הגדולות שבחבורה – 'האן' ו'טאנג'. ההתרשמות הייתה מעורבת עם נטייה מובהקת לגדולות שבחבורה – אלו שהן בעלות ההנעה האחורית/ כפולה.
.
כרגע, אני מתגלגל עם הסיל הירקרקה, אותה קיבלתי למבחן בגרסת ה-312 כ"ס, 36.7 קג"מ וטווח מוצהר של 570 ק"מ, ברחובות רמת גן.
אם זמן תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש של 5.9 שניות גורם לכם לפהק משיעמום, תוכלו לקזז 2.1 שניות מזמן התאוצה, אם רק תלכו על גרסת 2 המנועים החזקה יותר.
.
ההתרשמות הראשונית שלנו מהרכב הגדול (סגמנט D) מצוינת. מדובר במכונית גדולה ומרשימה שאורכה 480 ס"מ, רוחבה 187 ס"מ, גובהה 146 ס"מ ורוחב בסיס הגלגלים שלה עומד על 292 ס"מ.
מכונית מרשימה למדי.

לגרסת ההנעה האחורית קיימת רמת גימור אחת הכוללת תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען והמושבים הקדמיים (כולל אוורור), צג מולטימדיה בגודל 15.6 אינץ', ריפוד עור למושבים, מערכת שמע של כוונון חשמלי, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית ואפליקציה לשליטה מרחוק ברכב, וזה, עוד לפני שהוספנו את אבזור הבטיחות הכולל תשע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעת עייפות, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור.
תא המטען (שחסרונו העיקרי הוא מפתח העמסה צר) מכיל 400 ל' ועוד נפח הטענה של 53 ל' בתא המטען הקדמי.

המרווח הפנימי של סיל נדיב ביותר, ובמיוחד, מרשים המושב האחורי.
זה, למרות הגג הנמוך (והעיצוב התורם למקדם גרר של 0.219 CD) מציע מרחב הראש שאינו מוגבל, יש מרחב לכתפיים, ובוודאי שיש מקום גם לרגליים.
סביבת הנהג נקייה, אך לנו נמאס כבר מהנטייה לנסות ולהרשים עם מסכי ענק, שכאן נראה כאילו שתלו אותם וקלקלו את המראה האלגנטי. ההסתובבות שלהם, משום מה, ב-BYD, גם היא לא תורמת לאלגנטיות…
המסך המרכזי כולל אפשרויות רבות להתאמת מערכות הרכב, מבקרת האקלים (כיוון פתחי מיזוג מהמסך – מיותר לגמרי לטעמנו) ומערכות הבטיחות, ועד לתאורת האווירה וצליל האיתות.
למה לא לפשט את התפעול ולהפסיק לנסות להלהיב בחידושים מיותרים?
מדוע, לדוגמא, הבלימה הרגנרטיבית המתאפשרת בשתי רמות עוצמה, נשלטת, אך ורק, דרך תפריט במסך? מאידך, עוצמת השמע, מצבי הניהוג, כיוון המראות, תפעול התאורה ופתיחת תא המטען מופעלים ע"י כפתורים חיצוניים.
הנסיעה בסיל שקטה ומבודדת היטב.
גם הבידוד משיבושי כביש לא רע תודות למתלי עצמות עצה כפולות מלפנים כשמאחור מתלה רב־חיבורי. בכביש המהיר, שם בידוד רעשי רוח וצמיגים מהותי יותר כשמדובר ברכב חשמלי, מתגלה הסיל כמקום שקט ונעים לשהות בו. יחד עם זאת, חלון הגג הענק שאינו ניתן לאטימה (אלא אם מרכיבים עליו כיסוי שמקבלים עם הרכב) עלול להפוך את הנסיעה בשמש חזקה למטרד, והנוקשות תורמת להעברת שיבושים, כשהמדובר בכביש רעוע ושבור.
אני לא ברמת גן. בדרך לחיפה, אם כבר שאלתם. הטווח שהוצהר בתחילת הנסיעה היה 570 ק"מ, הטווח המעשי שהושג במהלך המבחן היה 450 ק"מ (כ־5.2-5.5 ק"מ/קוט"ש) . אלה הם טווחים שכבר ניתן לחיות איתם, גם אם אין לך, ככתב רכב נטול מכונית חשמלית, מטען בבית.
שילוב של יכולת דינמית טובה והיגוי מהיר בעל 2.5 סיבובים מצד לצד, הופכים את הדרך המטפסת לבית אורן לקצרה יותר. שילוב של כח זמין ויכולת גבוהה יכולים להעלות חיוך על פניו של מי שאוהב נהיגה מאתגרת. אבל מעורבות אמיתית בנהיגה – אין כאן. כושר בלימה טוב ובעל תגבור ורגישות-דוושה מוגזמת למדי, מצטרפים לשתי דרגות הבלימה הרגנרטיבית החלשות מידי.
כך, בירידות מהכרמל, נטענות להן הסוללות ולנו אין טענות על היכולות המרשימות של BYD סיל.

לא שהיא חפה מחסרונות.
הרי ציינו בפניכם את נוחות הנסיעה הלא מושלמת, תא המטען המוגבל והנדסת האנוש – ארגונומיה שהייתה יכולה להיות טובה יותר. אבל כתמורה למחיר וכאלטרנטיבה למתחרות, ה-BYD סיל היא הפגנת כוח מרשימה של היצרן והיא מציגה עיצוב, הידור, ביצועים ודינמיות שהם, לכל הדעות, מרשימים.