נהיגה

מנוע מרכזי – שמים את הנהיגה במרכז

האם יצא לכם אי פעם, לנהוג מכונית בעלת מנוע מרכזי? במכונית שרובכם נוהגים, ממוקם המנוע מלפנים ומחובר לגלגלים הקדמיים. אצל חלק קטן מכם, המנוע מלפנים מניע את האחוריים או את כל ארבעת הגלגלים. וכן, יש גם מנוע שממוקם ממש מאחור. אבל אם אתם כרגע על מדים צבאים, ישנו סיכוי טוב …

Read More »

אלפין A110S – לו הייתי רוטשילד

במעלה הכביש המפותל, מטפסים להם סיבובי המנוע ואיתם גם רעם המנוע שמאחרי. ממש מאחרי. מכונית ספורט צרפתית טהורה, ששמה נגזר מאותו "מגרש משחקים" שאהב ז'אן רדלה, מייסד המותג – כבישי הנהיגה בהרי האלפים. רק שכאן לא מחכה לנו שלג בהמשך הדרך. לפות במושב המירוצים בתנוחת נהיגה מושלמת מבחינתי. כשחום המנוע …

Read More »

אבארט' 595 נובולארי – זעיר, מהיר, נדיר ועצבני

אומרים שמי שישרוד ויישאר אחרי מלחמה גרעינית עולמית יהיו הג'וק והעקרב. לגבי הניסאן – אני לא בטוח, אבל העקרב הכתום והידני שכאן, הוא בהחלט מהשרידים האחרונים למכונת נהיגה אמיתית וטהורה. הנובולארי הוא הזול מבין דגמי אבארט' המשווקים בישראל והוא בהחלט לא מתאים לכולם. טאצ'יו נובולארי היה נהג מרוצים איטלקי מפורסם, …

Read More »

זה קל כמו 1, 2, 3… 504

504

מי שעוקב אחרינו מעט, מודע לאהבה הבלתי מתפשרת ולהערצה שאנחנו רוכשים לרכבים הצרפתיים. למעשה, בואו נהיה מעט יותר מדויקים כאן – לרכבים הצרפתיים הקלאסיים, הישנים יותר, אלה שיוצרו לפני התקופה שהכל הפך לחשמלי, חסר רעש, חסר ריח, פלסטי לגמרי…בתקופה ההיא, כשאנשים היו אנשים, גם הרכבים (לפחות לדעתנו) היו רכבים אמיתיים, …

Read More »

געגועי לשברולט קמארו

אף פעם לא נהגתי בשברולט קמארו.בשום גרסה שלה..בעצם, זה לא נכון. בשנת 2011 עשיתי טיול בחוף המערבי בארה״ב, ובחברת ההשכרה הציעו לי דודג׳ צ׳לנג׳ר. חדשה. מכונית שרירית בעיצוב רטרו שניגנה על כל המיתרים הנכונים..כגודל הציפיה, כך גודל האכזבה. מהמימדים העצומים, היגוי פושר, הילוכים ארוכים וחוסר הנאה מוחלט מנהיגה בה. נכון, …

Read More »

ב.מ.וו. F750 GS – פלופונס יוון

פלופונס

הדרך מלאונידס למונמבסיה, בחבל פלופונס, יוון מתפתלת בין הרים ועמקים. בישורת הארוכה בכביש שבין שדרת העצים, רוח צד חזקה ומתגברת מכה בצידו השמאלי של ה-F750. עצמתה לא אחידה והיא מפתיעה במשבים חזקים ופתאומיים. מדובר ברכיבה הדורשת ריכוז גבוה ומאוד מעייפת. אוטוטו מגיעים… את צמד האופנועים החתיכים קיבלנו בחברת ההשכרה MOTOGREECE …

Read More »

סובארו BRZ – לרקוד עם כוכבים

הצלצול הוא בשבילי. כן בשבילי.מנוע הסובארו הכחולה מטפס במהירות כלפי מעלה במעלה סיבובי המנוע, בואכה מנתק ההצתה. הצלצול מרמז לי שכדאי שאתכונן ואעלה הילוך. אבל אני ממשיך להאיץ – סוחט אותו – עד הסוף!דורך עם הרגל השמאלית, מסיט בהחלטיות את ידית ההילוכים, ומשחרר את המצמד. כך שוב, בטיפוס נוסף בדרך …

Read More »

EV בדרכים – טעון שיפור

אין ספק שכלי רכב חשמליים (או EV) הם העתיד. מרבית מדינות העולם כבר הצהירו שתאסורנה על מכירת מכוניות בנזין חדשות עד לשנת 2035, וגם משרד האנרגיה והתשתיות הישראלי נקט את עמדותיו בנושא (ראו בבוקסה הירוקה בהמשך)..על אף שמסתבר שנסיעה ברכב חשמלי עשויה להיות דרך מצוינת לחסוך כסף בתדלוק ובתחזוקת הרכב …

Read More »

איך לצלוח שלוליות בהצלחה

איוניק

עבור מרבית האנשים, במיוחד כשהם ספונים בביתם מול התנור החם, עם ספל שוקו / קפה או תה, החורף פירושו גשמי ברכה, חמימות ומשפחתיות. אולם, עבור האחרים, הנאלצים להתנייד ממקום למקום ברכב, החורף מעורר לא מעט קונוטציות מלחיצות, לא רק בשל הרוח והסופות המאפיינות אותו, אלא בעיקר בשל השלוליות העמוקות הנקוות …

Read More »

הגיר הידני – קווים ל(ד)מותו

תיבות ההילוכים הידניות גוססות. אנחנו יודעים ששמעתם את זה כבר לא מעט בעבר (למעשה, כולנו שומעים את זה כבר במשך שנים), אבל מותו של מוט ההילוכים הידני קרוב יותר כעת, כשתעשיית הרכב עוברת לרכבים החשמליים. אם מישהו לא ייצר בזמן הקרוב תיבת הילוכים ידנית שמשתלמת מבחינה מסחרית לשילוב ברכבים חשמליים, …

Read More »
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page