אאודי 100 – נדב עדיין מאוהב


רכבי אספנות הם, לעיתים, כמו האלבום המשפחתי המצהיב אי שם במגירה התחתונה. אתה מביט על הרכב שחונה אצלך בחניה ונזכר. מתקשה לעכל איך פעם היה טבעי כל כך לפתוח חלון בעזרת מנואלה, איך התנעה של רכב לא הייתה מיידית. נדב שמאוהב באאודי 100 שלו, נזכר ועדיין מתרגש.

כבר בתחילת שנות ה-70, הגיעה האאודי 100 הראשונה למשפחה. סבא שלי רכש אחריה עוד 100 LS לבנה עם ריפודי בורדו, 80 עם שתי דלתות צהובה עם ריפודים ירוקים, ו-80 ארבע דלתות שהייתה שייכת לדוד.

האאודי 100 היא הזכרון הראשון שלי. גם כילד, גם כנער. שוכב על המדף האחורי הסמוך לשמשה האחורית, אחותי בסלקל שכלל לא היה קשור, ההורים מעשנים ותכנית הכדורגל "שירים ושערים" בוקעת מרדיו התדיראן שבמכונית. יאללה, נוסעים לתל אביב…
.
עם האאודי 100 היינו תמיד ראשונים לצאת מהרמזור. החרטום הארוך שלה היה מתרומם בהאצה, וה"קיק-דאון" היה מטיס את הרכב בעליות של חיפה. אני גם זוכר את תא הנוסעים המפואר באופן יחסי למכוניות האחרות. זכרונות שנמשכו עד לשנת 1983, אז הוחלפה האאודי בסובארו 1.8 GLF.
.
עם הזכרונות הללו, פגשתי לפני מספר שנים, באחד המפגשים של מועדון החמש באוניברסיטת תל אביב, אאודי 100 אוטו' כמעט זהה לאאודי שהייתה לנו אז. ההתרגשות הציפה אותי. חיפשתי מיהו בעל הרכב וכך פגשתי את אסף בקר, שחלק איתי את אותה אהבה למותג אאודי, רק שאצלו הכל בהרבה יותר גדול…

אאודי

התיישבתי באאודי, התרגשתי כמו ילד קטן. כך נדרתי לעצמי נדר שתהיה לי, גם תהיה אאודי 100 כזו.

אספן כמו אסף, לא ממהר למכור את אהבותיו, וכך כמובן גם את ה-100 שחשקתי בה. לאחר שנים של לחצים מתונים עליו, הוא ניאות למכור לי אאודי 100 מודל 72 בעלת מנוע 1.9 תיבה ידנית. הייתה זו מכונית כתומה במצב טוב שמוכנה לתהליך שיפוץ.

זה החל עם שיפוץ מכאני ראשוני, שכלל גיר, בולמים, חשמל, קוסמטיקה ועוד. אהבת הילדות שלי החלה לקרום עור וגידים.

אבל יום אחד, לפני כשבע שנים, החלום הפך לחלום בלהות. הרכב נגנב ממש מתחת לבית. חודש ימים של ניסיונות להפעיל חברים, להניע את משטרת ישראל, הפעלת קשרים ולילות לבנים, והאאודי חזרה אלינו. ולא רק חזרה, אלא גם ללא נזק. ובכל זאת, גם כמתנת שחרור מהחוטפים, החלטתי שתעבור שיפוץ כללי. הרכב פורק, עבר פחחות וצבע ויישור קו כללי.

תריסר שנים ה-100 אצלי והיא נוסעת מדהים. חווית הנהיגה נהדרת, וגם בגילה המופלג, היא לא מתקשה להשתלב בין כל החדישות חסרות הנשמה שמסביב.

אאודי

אאודי 100
סדאן ארבע דלתות גדולה, שפותחה ע"י אוטו-יוניון ויוצרה בדור הראשון בין השנים 1969-1977. (מתיחת פנים/ שדרוג משמעותי ב-74)
בגרסת הסאלון יוצרו 796,787 יחידות כשהבכירה שבהן נשאה בחרטומה מנוע ארבעה צילנדרים עם שסתומים עיליים בנפח 1.9 ובהספק של 115 כוחות סוס ב-5500 סל"ד, שהניעה את הגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית ארבעה הילוכים (הייתה גם אופציה אוטומטית).


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

504

זה קל כמו 1, 2, 3… 504

Tweet מי שעוקב אחרינו מעט, מודע לאהבה הבלתי מתפשרת ולהערצה שאנחנו רוכשים לרכבים הצרפתיים. למעשה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page