טויוטה 2019 – קורולה וראב 4 חדשים


הקורולה החדשה וראב 4 החדש הגיעו בטיסה מיוחדת לישראל לימים ספורים בלבד להצצה ראשונה ובלעדית. הקורולה סדאן החדשה הוצגה בישראל עוד טרם ההכרזה והחשיפה העולמית הרשמית באירוע מיוחד שקיימה יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל, היא הוצגה לצד הראב 4 החדש להתרשמות ראשונית ואלו הוטסו חזרה ליצרן מיד בתום האירוע המיוחד.

השבוע הציגה יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל הצצה ראשונית לדגמי 2019 העתידיים לנחות בארץ כבר ברבעון הקרוב: הקורולה סדאן החדשה וההיברידית המובילה את משפחת הקורולה והראב 4 ההיברידי החדש.

במסגרת חשיפת הדגמים החדשים סיכמה החברה את השנה האחרונה והציגה נתונים חשובים המשקפים את הטמעת אסטרטגיית היבואן בישראל:

מערכות בטיחות מובנות: שנתיים לאחר השקת מערכת Toyota Safety Sense על גבי הדור הקודם של הקורולה, בהתאם למדיניות היבואן הורחבה הטמעת המערכת המתקדמת למעשה לכל אורך קו המוצרים המוצעים לצרכן הישראלי – והשנה 85% מכלי הרכב שימסור היבואן בישראל יהיו מצוידים במערכת מצילת חיים זו (היעד לשנת הפעילות הבאה הינו לעבור את ה 90%!).

אימוץ הטכנולוגיה ההיברידית בישראל: ניכר כי הצרכנים הישראלים מאמצים טכנולוגיות חדשות ומתקדמות במהירות. ע"פ ההערכות האחרונות כ- 14% מהרכבים שיימסרו בישראל השנה הנם היברידיים, זאת לעומת 9% אשתקד. עם זאת יוניון מוטורס כמייצגת את טויוטה, חלוצת הטכנולוגיה ההיברידית בעולם מציגה נתונים אחרים: כמחצית מהרכבים שיימסרו על ידה בישראל בסיומה של שנת 2018 מונעים בטכנולוגיה ההיברידית והחברה צופה כי ב-2019 הנתון יעמוד על לא פחות מ- 80%. הדגמים החדשים הצפויים להגיע לישראל ב-2019 מצוידים במערכת הנעה היברידית מדור 4 של טויוטה.

טויוטה קורולה 2019
לאחר חשיפת דגם ההאצ'בק בתערוכת הרכב בג'נבה 2018 ודגם הסטיישן בתערוכת הרכב בפריז, נחשפת עתה גם הקורולה סדאן החדשה. הדור ה-12 של משפחת קורולה החדשה תוכנן לענות על צרכי לקוחות שונים:
האצ'בק קומפקטית לצעירים ומשפחות קטנות,
סטיישן רב-תכליתי למשפחות,
סדאן חדש שהוצג כאן לראשונה.

מאז השקת הדגם לראשונה בשנת 1966, נמכרו בעולם יותר מ-46 מיליון מכוניות קורולה סדאן ב-150 מדינות מהן כרבע מיליון בישראל לבדה!
הקורולה סדאן החדשה, מבוססת על העיצוב העדכני והדינמי המאפיין את מבחר הדגמים החדשים של הקורולה, היא מציגה מראה רחב ונמוך המאפיין את פלטפורמת Toyota New Global Architecture (TNGA-C) החדשה של טויוטה.
עם זאת, ייחודיותו באה לידי ביטוי בעיצוב חיצוני ספורטיבי ודינמי וסגנון ייחודי מלפנים ומאחור. בחזית הרכב נעשה שימוש עדכני בפילוסופיית העיצוב Under Priority Catamaran של טויוטה.

בדגם הקורולה סדאן תא הנוסעים ותא מטען נפרדים. בדומה לדגם הסטיישן, לדגם הסדאן בסיס גלגלים ארוך של 2,700 מ"מ, המבטיח שפע של מקום לרגליים ונוחות מרבית לנוסעים שבמושב האחורי. בתוך תא הנוסעים ניתן למצוא אבזור עשיר וטכנולוגיות מתקדמות רבות, כגון טעינת טלפון אלחוטית, מולטימדיה תומכת עברית עם מסך מגע 9 אינץ', צג נתוניםTFT 7 אינץ', המתאפיינים בממשק משתמש אינטואיטיבי ונוח ביותר.

פלטפורמת ה- TNGA החדשה מבטיחה, ע"פ טויוטה, חוויית נהיגה מהנה במיוחד. מרכז כובד נמוך יותר, מרכב קשיח יותר ב-60% ומתלים מרובי חיבורים המותקנים כסטנדרט בכל רמות הגימור- כל אלה תורמים להתנהגות כביש משופרת ויציבות וזאת מבלי להתפשר כלל על נוחות וחווית הנהיגה.
בקורולה סדאן החדשה ניתן לבחור בין שתי מערכות הנעה: האחת, מערכת היברידית בטעינה עצמית בנפח 1.8 ליטר המייצרת 90 קילוואט/ 122 כוח סוס. מערכת הנעה זו נותנת מענה לכל מה שלקוחות מצפים מדגם היברידי של טויוטה בטעינה עצמית – הנעה שקטה, אינטואיטיבית, תגובתית עם טכנולוגיה לטעינה חשמלית עצמית (אינה דורשת טעינה). כמו כן היא מאפשרת חסכון ניכר בעלויות השימוש, חיסכון ניכר בצריכת דלק עם 3.7 ליטר ל-100 ק"מ ופליטות פחמן דו חמצני של 81 גרם לק"מ1 בלבד ומציעה עד 50% נסיעה חשמלית בשימוש יומיומי.

מערכת הנעה שנייה היא של מנוע בנזין משופר בנפח 1.6 ליטר משלב תגובה ויעילות. מנוע זה משולב לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מערכת הנעה זו מעניקה הספק כולל של 97 קילוואט / 132 כוח סוס, תצרוכת דלק של 5.7 ליטר ל-100 ק"מ1 ופליטות של 125 גרם לק"מ1.

כל רכבי טויוטה קורולה החדשה מבוססי פלטפורמת TNGA-C של טויוטה, כוללים את תקני הבטיחות הגבוהים ביותר ושלל פונקציות חכמות, ומותקנים כסטנדרט בקורולה סדאן החדשה. חבילת הבטיחות החדשה של טויוטה כוללת מערכת קדם התנגשות (PCS) עם זיהוי הולכי רגל ביום וגם ובלילה, זיהוי דו גלגליים בשעות היום, בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית בכל מהירות (Dynamic Radar Cruise Control – DRCC) המתחשבת במגבלת המהירות המותרת, מערכת התראה שמירת מרכז נתיב (LTA), מערכת אור גבוה אוטומטיAutomatic High Beam (AHB) ומערכת זיהוי תמרורי דרך מורחבת (RSA).

מערכת Lane Trace Assist הינה מערכת בטיחות סמי אוטונומית. בהפעלתה, מאפשרות לנהג פונקציות ה- DRCC ו- LTA לשמור על מהירות נסיעה מבוקשת, תוך שמירה על נסיעה במרכז נתיב (גם בעיקולים מתונים), שמירת מרחק בטוח מהרכב מלפנים, וזאת תוך התחשבות במגבלת המהירות המותרת.

קורולה סדאן החדשה תוצע למכירה באירופה ובישראל כבר ברבעון הראשון של 2019

************************************************************************************************************************************************

טויוטה ראב-4
יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA חשפה את RAV4 החדש- דור חמישי של רכב הפנאי שטח הנחשק של TOYOTA.
הדגם החדש צפוי להגיע לישראל בתחילת 2019.

ה- RAV4 היה חלוץ קטגוריית רכבי השטח העירוניים בעולם כאשר הושק ב- 1994. הדור החדש של ה- RAV4  מציע את צריכת הדלק הטובה ביותר בקטגוריה עם 21.7 ק"מ לליטר (נסיעה משולבת, נתוני יצרן) המודל החדש לוקח את ה-SUV לעידן חדש של ביצועים, יכולות ובטיחות, יתרונות שבאים לידי ביטוי הודות לשימוש ראשון ב-TNGA (Toyota New Global Architecture) ברכב שטח ועיצוב חדש ועוצמתי.

המערכת החשמלית AWD של RAV4 ההיברידי החדש עברה תהליך הנדסי ושדרוג על מנת לספק ביצועים חזקים במיוחד בתנאי שטח מאתגרים ולהבטיח אחיזה טובה במשטחים חלקים. היא מאפשרת חיסכון משמעותי בדלק בנסיעה עירונית, ביצועים שקטים במהירויות גבוהות ואחיזת כביש טובה יותר. כמו כן, המערכת קומפקטית וקלת משקל ביחס למערכות AWD מכניות. RAV4 החדש הוא גם הרכב הראשון של TOYOTA המציע רכיבים נוספים של Toyota Safety Sense 2.0, המרחיבים את השימוש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לסייע במניעת תאונות ולספק חווית ביצועים מקסימאלית. בנוסף, הרכב החדש מציע מגוון אפשרויות אבזור נוסף (בהתאם לדגם) ביניהן: גג פנורמי חשמלי, טעינה אלחוטית עבור לטלפונים חכמים ועד חמישה התקני USB לחיבור מספר מכשירים במקביל.

עיצוב וקונספט הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA-K החדשה לרכבים גדולים, המודולרית והקשיחה יותר ב-57% מזו של הדגם הנוכחי. עם אורך של 4,600 מ״מ, רוחב של 1,855 מ״מ, גובה של 1,685 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,690 מ״מ, ראב 4 החדש רחב וגבוה יותר ב-10 מ״מ מהדגם הנוכחי ולבסיס הגלגלים נוספו 30 מ״מ. נפח תא המטען עומד על 580 ליטר שלמים.

מרווח הגחון עומד על 190 מ״מ, תוספת של 13 מ״מ לעומת הדגם הנוכחי. בהתאם לרמת הגימור, הדגם מצויד בדלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע (מנגנון "בעיטה"). רכיבים רבים בדגם תוכננו מחדש והוחלפו ברכיבים קטנים וקלים יותר בכדי להנמיך את מרכב הכובד של הדגם, מיכל הדלק זז קדימה על מנת לשפר את חלוקת המשקל של הדגם העומדת על יחס אידיאלי של 51:49 לטובת הציר הקדמי.

RAV4 החדש ישווק כאמור עם שתי יחידות הנעה: 2.5 ליטר היברידי ו-2.0 ליטר אטמוספרי. שתי יחידות ההנעה חדשות לחלוטין, המנועים הם ממשפחת Dynamic Force החדשה של טויוטה, המערכת ההיברידית תוכננה מחדש מהיסוד ותיבת ההילוכים הרציפה חדשה גם היאDirect Shift CVT.
יחידת ההנעה 2.5 ליטר היברידי, משלבת בין מנוע 2.5 ליטר עם מערכת מחזור גזי פליטה ויחס דחיסה גבוה של 14:1 ונצילות תרמית גבוהה של 41%. המנוע מייצר הספק מרבי של 178 כ״ס ב-5,700 סל״ד ומומנט מרבי של 22.5 קג״מ בטווח מ- 3,600 עד 5,200 סל״ד. יחד עם מנוע חשמלי חדש וקטן יותר, למערכת ההיברידית הספק כולל של 222 כ״ס בדגם הנעה כפולה (218 כ״ס בדגם הנעה קדמית), זאת לעומת 197 כ״ס במערכת של הדגם הנוכחי.

מערכת ההנעה החדשה מאפשרת תאוצה מ 0-100 קמ״ש תוך 8.4 שניות עם הנעה קדמית או 8.1 שניות עם הנעה כפולה. המהירות המרבית זהה על 180 קמ״ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.7 ק״מ לליטר בדגם הנעה קדמית. שיפור משמעותי לעומת ה-17.9 ק״מ לליטר של הדגם הנוכחי. מערכת ההנעה הכפולה של הדגם ההיברידי היא חדשה וחשמלית (eAWD) וכוללת מנוע חשמלי נוסף על הציר האחורי. בתא הנוסעים החדש – המרווח והאיכותי יותר, ניתן למצוא בין היתר (בהתאם לרמת הגימור): משטח טעינה אלחוטי, חמש כניסות USB , כפתור התנעה ללא מפתח, כניסה חכמה, מולטימדיה "8 חדשה תומכת עברית, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים למושבים האחוריים, תאורת LED מלאה ועוד.

טויוטה RAV4 החל את דרכו עם הדור הראשון בתור רכב נישתי חלוצי, והפך לאחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בעולם. ניתן לומר כי הוא אחראי ליצירת פלח שוק חדש לגמרי, שהפך לסגמנט SUV המבוקש והצומח ביותר בענף הרכב.

צילומים: רונן טופלברג


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

ZEEKR – ההשקה בישראל

Tweet ZEEKR הינו מותג רכב טכנולוגי חדשני הנמצא בבעלות קבוצת GEELY – אחת מיצרניות הרכב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page