ניסאן X-Trail – השקה בישראל


פריסבי מציגה את הדור הרביעי של ה-X-Trail, אחד מרכבי השטח המשפחתיים הפופולריים בעולם. עבור הדגם החדש, ניסאן נעזרה ב-DNA שעובר בכל שלושת הדורות הקודמים של X-Trail: עיצוב SUV חזק עם טכנולוגיה אינטואיטיבית, שימושיות ומערכת הנעה מתקדמת לרבות הנעה לכל הגלגלים. ה-X-Trail החדש יהיה זמין בתצורות של חמישה ושבעה מושבים, 3 מערכות הנעה ורמות גימור שונות. נמסר לנו כי 2000 כלי רכב כבר נמצאים בארץ.

הדור הרביעי של X-Trail הגיע לאירופה בסוף 2022, כשנתיים ויותר לאחר אחיו התאום בגרסתו האמריקאית – הרוג'.
.
האקס טרייל האירופאי מגיע עם שלוש יחידות כוח לבחירה: דגם הפתיחה מצויד במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ומערכת היברידית מתונה 12V. הספק 163 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. את הגלגלים הקדמיים מניע מנוע הבעירה הפנימית דרך תיבה רציפה.
.
גרסה היברידית ייחודית היא השניה בהיצע: מנוע ה-1.5 טורבו אינו מניע הפעם את הגלגלים. המנוע משמש כגנרטור למנוע החשמלי. ליתר דיוק – לטעינת הסוללות שלו. התפוקה המשולבת היא 204 כ"ס בגרסת ההנעה הקדמית;
.
בראש ההיצע דגם כפול הנעה, ההספק גדל מעט ל-213 כ"ס הודות למנוע חשמלי נוסף בציר האחורי. גם כאן משמש מנוע הבעירה הפנימית כגנרטור עבור טעינת הסוללות וכאמור – ההנעה היא חשמלית טהורה.

קצת בהרחבה:

מערכת הנעה e-POWER
מנוע 1.5 ליטרים 3 בוכנות מוגדש טורבו 156 כ"ס 25.5 קג"מ. מנוע חשמלי קדמי 204 כ"ס 33.6 קג"מ. (דגם 5 מושבים בלבד) הנעה קדמית.

מערכת ה-e-POWER היא גישה ייחודית לחשמול, המציעה הנעה חשמלית ללא צורך בטעינה. מערכת ה-e-POWER של X-Trail החדש מורכבת מסוללה ומערכת הנעה בעלת תפוקה גבוהה המשולבות במנוע בנזין משתנה ביחס דחיסה, מחולל כוח ומנוע חשמלי קדמי של 150 קילוואט. מערכת ההנעה הייחודית הזו מניעה את המכונית מהמנוע החשמלי בלבד, המתבטאת בתגובה מהירה והאצה לינארית.

כדי לענות על הדרישות האופייניות של הצרכנים והנסיעה היומיומית שלהם, מערכת e-POWER שודרגה משמעותית עבור ה-X-Trail החדש, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר עם יחס דחיסה משתנה המייצר את הטעינה החשמלית בצורה יעילה וחסכונית, כשלמערכת הספק סופי של 150 קילוואט (204 כ"ס). המרכיב הייחודי של e-POWER הוא שמנוע הבנזין משמש אך ורק לייצור חשמל, בעוד שהגלגלים מונעים לחלוטין על ידי המנוע החשמלי. המשמעות היא שהמנוע תמיד יכול לפעול בטווח האופטימלי שלו, מה שמוביל ליעילות דלק מעולה בסביבה עירונית. הודות להנעת המנוע החשמלי, אין עיכוב כמו במנוע בעירה פנימית או היברידי מסורתי. התגובה המיידית מספקת תחושת מומנט גבוהה ומלהיבה

e-4ORCE
מנוע 1.5 ליטרים 3 בוכנות מוגדש טורבו 156 כ"ס 25.5 קג"מ. מנוע חשמלי קדמי 204 כ"ס 33.6 קג"מ + מנוע חשמלי אחורי 136 כ"ס 19.9 קג"מ. (משולב – 213 כ"ס) הנעה כפולה. (דגם 7 מושבים)

מערכת הנעה חדשה לכל הגלגלים המיועדת לעבוד אך ורק עם מערכות ההנעה המחושמלות של ניסאן מוצגת ב-X-Trail החדש.

e-4ORCE תספק אחיזה מרגיעה ותאוצה בטוחה בכל תנאי דרך הודות לטכנולוגיית בקרה לכל הגלגלים המתקדמת ביותר של ניסאן. למערכת המנוע האלקטרוני הכפול הספק עוצמתי כולל של 213 כ״ס, הודות למנוע האחורי של 94kW המאפשר האצה חדה, והגעה ל- 0-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות בלבד. יש לו תגובת מומנט אחורית מהירה פי 10,000 מאשר מערכת מכנית 4WD. בנוסף, חלוקת המומנט מחדש, כולל וקטור מומנט מצד לצד, ואיזון משקל כמעט מושלם, נוחות הנסיעה מאפשרים חווית נהיגה עוצמתית אך חלקה

גרסת Mild hybrid
מנוע 1.5 ליטרים 3 בוכנות מוגדש טורבו 163 כ"ס 30.8 קג"מ. מנוע חשמלי קדמי 204 כ"ס 33.6 קג"מ. הנעה קדמית תיבת הילוכים רציפה (דגם 7 מושבים)

הרכב מוצע גם בגרסת Mild hybrid עם יחס דחיסה משתנה של 1.5 ליטר מוגדש טורבו המניע את הגלגלים בצורה המסורתית. עם 163 כ״ס ומומנט של 300Nm, היא תוצע רק בתצורת הנעה קדמית, כשהכוח לגלגלים מועבר באמצעות תיבת הילוכים רציפה מדורגת של Xtronic. בתרחישי נהיגה עם נהיגה נינוחה ותאוצה קלה, המנוע עובר ליחס דחיסה גבוה ליעילות דלק מיטבית, בעוד במצבים בהם יש צורך בביצועים נוספים, יחס הדחיסה מותאם לרמה נמוכה.

מערכת ההנעה מצוידת גם בטכנולוגיה היברידית מתונה של 12V. המערכת מספקת סיוע במומנט, עצירת סרק ממושכת, התנעה מהירה ועצירה בגלישה, עם יתרונות הן לחסכון בדלק והן לתפוקת CO2. בעת האטה, האנרגיה מוחזרת באמצעות התחדשות ונאגרת בסוללת הליתיום-יון.

שימושיות

כדי להקל על העמסת חפצים, התקנת מושב ילדים ונוחיות ברכב, הגישה למושבי השורה השנייה נגישה כעת אפילו יותר בשל פתיחת דלתות הנוסע האחוריות לכמעט 90 מעלות.

שורת המושבים השנייה מתפצלת בתצורת 60:40, בנוסף ישנו פתח מרכזי כך שניתן להעביר בקלות פריטים ארוכים ללא צורך להפיל אף אחד מחלקי שורת המושבים השנייה. שורת מושבים זו יכולה גם להחליק קדימה כדי למקסם את מרווח תא המטען ולאפשר גישה נוחה לשורה השלישית (בתצורת 7 מושבים).

מסך התצוגה גדול יותר (12.3 אינץ')לבידור והגדרות רכב תואם הן ל-Android Auto® והן ל-Apple CarPlay® (עם Apple CarPlay® החיבור אלחוטי).

מסך HD חדש, אלקטרוני מלא בגודל 12.3 אינץ' TFT מרובה מידע, מציע מבחר של פריסות הניתנות להגדרה להצגת מידע על ניווט, בידור, תנועה או על הרכב, הכל נשלט באמצעות מתג חוגה חדש בגלגל ההגה. מרקם זכוכית בחיתוך מסורתי מתווסף גם לרקע הדיגיטלי של ה-TFT – קריצה ל-DNA היפני של ניסאן. תצוגת Head Up (HUD) חדשה בגודל 10.8 אינץ' (בהקרנה) מספקת גודל תמונה גדול יותר ממתחרים בסגמנט. ניווט מקשים, סיוע לנהג ומידע על הדרך מוקרנים על השמשה הקדמית בתוך קו הראייה של הנהג.

בטיחות

ה-X-Trail החדש מצויד בדור הבא של סיוע לנהג ProPILOT Assist, המביא תמיכה רבה יותר לנהג במגוון רחב של תרחישים. המערכת, הנקראת ProPILOT Assist, תוכננה להפחית עייפות ומתח בזמן נהיגה, תוך שהיא מאוד אינטואיטיבית לשימוש. ProPILOT Assist מסוגל להאיץ ולבלום את הרכב בתוך נתיב יחיד בכביש מהיר. המערכת יכולה להאיץ את הרכב ולשייט במהירות מוגדרת, ויכולה לבלום את הרכב עד ל-0 קמ"ש בפקקי תנועה. המערכת מסוגלת להתחדש אוטומטית אם הרכב עמד פחות משלוש שניות והתנועה שלפני המכונית מתרחקת.

בניסאן X-Trail החדש, המערכת המעודכנת מסוגלת כעת להתאים את מהירות המכונית בהתאם לנסיבות חיצוניות נוספות: כאשר המכונית עוברת לאזור מהירות מוגבל יותר בכביש המהיר, המערכת מסוגלת לקרוא תמרורים ולשכלל לתוך נתוני הגבלת המהירות של מערכת הניווט כדי להאט את ה-X-Trail למהירות המתאימה, כלומר הנהג אינו צריך להתאים את מהירות בקרת השיוט באופן ידני. ויכול כעת לתקשר עם מכ"מי השטח מת של ה-X-Trail כדי לעזור להתערב עם תיקון קלט ההיגוי כדי לסייע בתמרון החלפת נתיב, אם יש רכב באזור שטח מת. הודות לשדרוג חדש של ההתראה הקיימת לזיהוי עצמים נעים, הפעלת הבלמים תתבצע על מנת לעצור את המכונית אם מזוהה חפץ נע מלפנים. ואם מזוהה מכונית בתנועה או חפץ נייח בזמן נסיעה לאחור, הרכב ייעצר.

אבטחה נוספת מגיעה בצורת בלימת חירום חכמה של ניסאן,  הודות לטכנולוגיית חיזוי מבוססת מכ"ם מתקדמת, חיישנים מסוגלים לקרוא את הכביש מעבר למכונית שלפני הרכב כדי לזהות אם רכב בולם לפתע. המערכת תפעיל את הבלמים כדי להפחית את הסבירות להתנגשות.

הבטיחות בלילה מועצמת על ידי התאמת טכנולוגיית פנסים ראשיים מתקדמת המאפשרת ליחידת התאורה להיות דקה, מה שמסייע ליעילות האווירודינמית של ה-X-Trail, אך מתאים את צורת האלומה שלו בהתאם לתנועה המתקרבת. באמצעות סדרה של יחידות LED מטריקס המנהלות את כיוון האלומה, מנורות LED בשורות ספציפיות מושבתות כאשר מזוהה תנועה מתקרבת, ומשאירות למעשה את שאר הכביש מואר היטב, אך לא מסנוור את נהג הרכב המתקרב.

 VISIAACENTA TOPACENTA TECHTEKNA
e-Light Hybrid198,990 ש״ח219,990 ש״ח232,990 ש״ח244,990 ש״ח
e-POWER233,990 ש״ח242,990 ש״ח254,990 ש״ח
e-4ORCE249,990 ש״ח262,990 ש״ח274,990 ש״ח


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

אם לסבתא היו גלגלים…

Tweet מכוניות, מאז ומתמיד, היוו מאפיין שמסוגל לשקף באופן מוצלח למדי את האישיות של הנוהג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page