קנשיקי 2024 – TOYOTA תציע באירופה כ-15 רכבים שונים עם אפס פליטות עד שנת 2026


הקנשיקי, "תובנה" ביפנית, הוא האירוע השנתי המרכזי של טויוטה מוטור אירופה (TME). באירוע שנערך באירופה בשבוע שעבר, הציג צוות מנהלים גלובליים ואירופיים את המוצרים והטכנולוגיות החשמליים המתקדמים ביותר של החברה.
.
האירוע השנה שאירח יותר מ-300 אנשי תקשורת התמקד ברכבים חשמליים מונעי סוללה ומונעי מימן אשר ימלאו תפקיד משמעותי באסטרטגית ה multi-path של החברה בשנים הבאות.
.
מיישמים את חזון ניידות לכולם
הקו המנחה של טויוטה בפיתוח מוצריה החדשים הוא עיקרון ה"ניידות לכולם" והתחייבות החברה להגיע לניטרליות פחמנית מלאה באירופה עד שנת 2040 ובעולם כולו עד שנת 2050. גישה זו של טויוטה מיושמת על ידי אסטרטגית ה-multi-path של טויוטה במסגרתה היא מפתחת פתרונות ניידות עם אפס פליטות או פליטות נמוכות כדי לענות על צרכים שונים באזורים שונים; מוצרים שעונים על הביקוש מצד הלקוחות ורלבנטיים לתשתית המקומית שלהם, ועם זאת פתרונות הנגישים לכל, כדי שאיש לא יישאר מאחור במסע לקראת ניטרליות פחמנית.
.
"עבורנו, בסופו של דבר, ניידות משמעותה חופש. עם החופש צצות הזדמנויות, ואנו בטויוטה מאמינים כי לכל אחד צריכה להיות גישה להזדמנויות שמעניקה ניידות, בכל מקום בעולם, ובכל מצב, מבלי להשאיר איש מאחור", אמר סיימון המפריז, מנהל מיתוג ראשי, ראש מחלקת העיצוב של טויוטה מוטור

קרדיט תמונה – ליצרן

במסגרת האירוע הציג המפריז מספר דגמי קונספט שיעמדו בחוד החנית של הדור הבא של רכבים חשמליים מונעי סוללה של מותגי לקסוס וטויוטה. הוא הסביר כי ארכיטקטורת העיצוב המודולרית, המשלבת שלדה ביציקת ענק (gigacast), מזעור רכיבים ואת מערכת ההפעלה החדשה Arene, מאפשרת חופש עיצובי לשיפור כלל חווית המשתמש.
.
המבחר המלהיב של רכבים חשמליים עתידיים מונעי סוללה של טויוטה ולקסוס שהוצג – ובכלל זה לקסוס LF-ZC, טויוטה FT-Se, טויוטה FT-3e, רכב הקונספט טויוטה ספורט קרוסאובר ורכב קונספט פנאי-עירוני של טויוטה הצפויים לעלות על כבישי אירופה בשנים הקרובות.

הדרך לניטרליות פחמנית
בשנה שעברה טויוטה הודיעה על יעדה להשגת ניטרליות פחמנית מלאה באירופה עד שנת 2040.
.
החברה ציינה כי עד שנת 2030, תושג ניטרליות פחמנית במתקני הייצור של חברת טויוטה מוטור באירופה בהתאם לרמות 1 ו-2 של יוזמת יעדים מבוססי מדע (SBTi).החברה עדכנה כי תגיע ליעד של כ-100% הפחתת פחמן דו-חמצני במכירות רכבים חדשים עד שנת 2035, ולניטרליות פחמנית מלאה עד 2040, בשרשרת הערך והלוגיסטיקה תחום בו כבר רשמה התקדמות, והתחילה שימוש במשאיות חשמליות מונעות מימן בארבעה נתיבים לוגיסטיים מרכזיים מבלגיה לגרמניה, צרפת והולנד.

הרחבת היצע הרכבים החשמליים מונעי הסוללה
יושיהירו נקטה, נשיא ומנכ"ל טויוטה מוטור אירופה, התייחס לתוכנית החברה להשקת מוצרים בטווח הבינוני ואמר כי "אמנם נמשיך להציע מגוון של טכנולוגיות הנעה להפחתת פחמן, אך גם נגדיל בהתמדה את היצע הרכבים שלנו עם אפס פליטות".
.
תמהיל רכבי ה-BEV (חשמליים) ו-HEV (חשמליים-היברידיים)טויוטה באירופה עומד כבר כיום על 71%, וצפוי לגדול לכ-75% בשנת 2024. מגמה זו תמשיך להתרחב, כאשר מכוניות חשמליות מונעות סוללה חדשות ימלאו יותר ויותר תפקיד משמעותי בהיקפי המכירות של החברה.
.
עד שנת 2026, טויוטה מוטור אירופה תציע כ-15 רכבים שונים עם אפס פליטות, מרכבי נוסעים ועד רכבים מסחריים קלים. תמהיל הרכבים החשמליים מונעי הסוללה של טויוטה באירופה צפוי להוות יותר מ- 20% משיעור הרכבים שתציע החברה עם צפי מכירות של יותר מ-250,000 רכבים בשנה.

קרדיט תמונה – ליצרן

בהתייחסו למימן, מר נקטה הבהיר כי טויוטה עומדת על התחזית שלה באשר לתפקיד הייחודי שהוא ממלא בתהליך הדה-קרבוניזציה – צמצום פליטות הפחמן דו חמצני באירופה, לנוכח המומנטום בתשתיות וזמינות של מימן ירוק.
.
אסטרטגיית המימן של טויוטה באה לידי ביטוי במספר קטגוריות. בקטגוריית רכבי נוסעים, היא מציעה את דגם מיראי ואת דגם קראון שהושק לאחרונה. בקטגוריית רכבים מסחריים, מפעל המימן האירופי של טויוטה משלב את טכנולוגיית תא הדלק הנוכחית שלו במשאיות, אוטובוסים עירוניים, אוטובוסים בין-עירוניים וסירות – וטנדרים כפי שנראה באב הטיפוס של היילקס המונע על ידי תא דלק מימן שהוצג בקנשיקי.
.
טכנולוגיית המימן עתידה לרשום התקדמות נוספת עם השקת הדור השלישי של מערכות תא דלק של טויוטה בשנת 2026.

דגם PROACE MAX משלים את היצע הדגמים של ProfessionalToyota
את היצע הדגמים של רכב מסחרי קל תחת סדרת Toyota Professional משלים הפרואייס מקס החדש, רכב ואן גדול שקיים בשלושה אורכים וגבהים המעניקים ללקוחות את הרב-תכליתיות הרצויה בסגמנט זה.
.
בדומה לדגמי פרואייס הקודמים, הפרואייס מקס קיים עם מערכת הנעה על סוללה בלבד המעניקה טווח נסיעה של 420 ק"מ (WLTP). פרואייס מקס מצטרף לדגמי פרואייס ופרואייס סיטי שעודכנו לאחרונה, המאפשרים ללקוחות לבחור בין רכב מסחרי גדול, בינוני או קטן – כולם עם אופציה של הנעה חשמלית מבוססת סוללה.
.
לדגם ההיילקס תפקיד חשוב בצי הרכב של טויוטה פרופשיונל, והוא מהווה עמוד תווך מרכזי בצי הרכב המסחרי של החברה ללקוחות שמעריכים איכות, עמידות ואמינות. בשנה הבאה יקבל הרכב תאוצה נוספת, עם השקת גרסה המצוידת במערכת היברידית 48 וולט, המעניקה יותר הספק ומומנט תוך שיפור החיסכון בדלק ב-10%.
.
טויוטה פרופשיונל נמצאת כיום במגמת תנופה חזקה, ומכירותיה צפויות לגדול בשנת 2023 ליותר מ-140,000 רכבים, עלייה של יותר מ-20% ביחס לשנת 2022. היצע מוצרים חזק הוא רק חלק אחד מהמשוואה, כאשר הגורם המבדל המרכזי הוא המצוינות המוכרת של שירות הלקוחות של הרשת הקמעונאית.

קרדיט תמונה – ליצרן

שותפת הניידות הראשית לאולימפיאדת פריז 2024
מאט הריסון, סמנכ"ל תפעול ראשי בטויוטה מוטור אירופה, הדגיש כי במשחקים האולימפיים בפריז 2024 יוצעו עד עשרה פתרונות מונעי מימן. טויוטה, כשותפת הניידות העולמית של הוועד האולימפי והוועד הפראלימפי הבינלאומיים תספק צי של רכבי נוסעים המונה יותר מ-2,650 רכבים חשמליים ו-700 פתרונות ניידות חשמליים עבור המייל האחרון.
.
מר הריסון הסביר כי פתרונות אלה יכללו 250 רכבי הסעות נגישים לבעלי מוגבלויות (Accessible People Movers) שעוצבו מחדש לפריז 2024 ונבנו באירופה, כדי לתת מענה בצורה הטובה יותר לדרישות המקומיות לאולימפיאדת פריז.
.
"הרכב פותח כדי להציע שירות של המייל אחרון ולהוביל אנשים בעלי צרכי נגישות שונים. לאחר המשחקים, ציי רכבי ה-APM יהפוך חלק ממורשת הקיימות שלנו לפריז", סיכם האריסון.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

טויוטה ישראל סוגרת את השנה

Tweet רן דנאי, סגן יו"ר קבוצת יוניון: "השנה האצנו מאד את פעילות הניידות והתחבורה של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page