שלמה מוטורס, יבואנית BYD, מכריזה היום על תחילת שיווק גרסת SUV בהנעת PHEV משפחתית קומפקטית בקטגוריית B-SUV החמה: ה-BYD ATTO 2 DM-i. זהו דגם הפלאג אין הייבריד הרביעי של המותג, המצטרפים לשמונה דגמים חשמליים של היצרן בישראל והדגם ה-12 בפרוטפוליו המלא.
.
ה-ATTO 2 DM-i ברמת הגימור הגבוהה ביותר, Boost, מציע את הטוב מכל העולמות, עם הנעת פלאג אין הייבריד, עם סוללה בעלת קיבולת של 18.0 kWh המספקת טווח, חשמלי טהור, של כ-90 ק"מ (WLTP) לצד טווח משולב של כ-1,000 ק"מ. נתונים אלו בתוספת מפרט עשיר ורחב יותר של טכנולוגיות ותכונות שימושיות לחיי היומיום הופכים את הרכב להצעת הערך הטובה ביותר בסגמנט.
.
ה-ATTO 2 DM-i מציע שילוב מנצח בין ניצולת/יעילות אנרגטית גבוהה בזכות השימוש בטכנולוגיה הסופר היברידית, לבין תא נוסעים אלגנטי/פרקטי עמוס בחידושים שימושיים.
.
מחיר גרסת Boost ל-BYD ATTO2 DM-i עם סוללת להבים 18.0 קוט"ש יעמוד על 154,990 ₪, לפני אגרת רישוי בסך 2,030 ₪. למזמינים עד סוף שנת 2025 יוצע הרכב במחיר השקה של 149,990 ₪.
.
ה-ATTO 2 DM-i מביא את טכנולוגיית הסופר היברידי עם DM (מצב כפול) פורצת הדרך של BYD לפלח דגמי ה-SUV הקומפקטיים, תוך שילוב של חוויית נהיגה חשמלית, תגובה ועידון עם טווח נסיעה עצום בעולם האמיתי באופן חסר תחרות. מערכת ההנעה הייחודית של BYD עם טכנולוגיית DM מבוססת על מספר חידושים בלעדיים, ביניהם, מנועים חשמליים כפולים במהירות גבוהה עם בקר משולב, סוללת Blade ומנוע בנזין Xiaoyun בנפח 1.5 ליטר שפותח במיוחד עם יעילות תרמית פורצת דרך של 43.04%.


כפי ששמו מרמז, סופר היברידי עם טכנולוגיית DM יכול לפעול בשתי דרכים שונות – EV, כאשר הגלגלים מונעים אך ורק על ידי המנוע החשמלי, ו-HEV, בו מנוע הבנזין מספק טעינה לסוללה ולמנוע החשמלי באמצעות ממיר ולרכב יש את תגובת הנהיגה של רכב חשמלי טהור. ברגעים שבהם נדרשת עוצמה נוספת, מצב HEV יכול לעבור גם למצב מקביל ולשלב את הפוטנציאל של מנוע הבנזין והמנוע החשמלי.
.
התוצאה היא יחידת הנעה שמבלה את רוב זמנה בפעולה כמו רכב חשמלי, עם טווח נסיעה חשמלי טהור של עד 90 ק"מ, לצד העידון והתגובה המיידית של מכונית חשמלית גם במצב שימוש במנוע הבנזין. בקרת המערכות החכמה (פירוש ה-'i' בשם הטכנולוגיה) משדרגת את היעילות מעבר לכל מתחרה בקטגוריה עם צריכת דלק משולבת משוקללת של עד 1.8 ליטר/100 ק"מ וטווח משולב, בטעינה מלאה ובמיכל דלק מלא של מעל 1000 ק"מ. הטכנולוגיה הסופר היברידית הופכת את ה-ATTO 2 DM-i לחלופה מצוינת עם נוסחת חיסכון ויעילות מנצחת אל מול דגמי בעירה פנימית מסורתיים, או אלו עם מערכות היברידיות קלות, הודות לשילוב של טווח שיוט יוצא דופן ויכולת להשלים נסיעות רבות מבלי להשתמש כלל בבנזין. לצד נתוני היעילות המרשימים הללו, ה-Super Hybrid עם טכנולוגיית DM מספקת גם ביצועים נוחים; ה-ATTO 2 DM-i מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות בלבד, עם מהירות מרבית של 180 קמ"ש.
.
ברמת גימור Boost (היחידה שמשווקת כרגע בישראל) ה-ATTO 2 DM-i מציע קיבולת סוללה של 18.0 קוט"ש עם טווח חשמלי טהור (WLTP) של 90 ק"מ, לצד טווח משולב (WLTP) של 1000 ק"מ. הרכב מוצע עם מטען AC 6.6 קילוואט, המאפשר לטעון את הסוללה מ-15% ל-100% בכשלוש שעות בטעינה תלת פאזית של A32. חוזקות הנעת ה-Super Hybrid מעניקים יתרון עצום ל-ATTO 2 DM-i על פני רכבי פנאי שטח קומפקטיים אחרים עם הטוב בכל העולמות, ללא חרדת טווח ועם חיסכון משמעותי בעלויות הדלק.
ה-BYD ATTO 2 DM-i מציע ממדים קומפקטיים משפחתיים עם אורך של 4,330 מ״מ (ארוך בשני ס"מ ממקבילו החשמלי) רוחב של 1,830 מ״מ וגובה של 1,675 מ״מ. הוא קצר ב־115 מ״מ וצר ב־45 מ״מ מהדגם הפופולרי, ה-BYD ATTO 3. בסיס הגלגלים ארוך יחסית, 2,620 מ״מ, מה שמגדיל את מרחב תא הנוסעים ומבטיח מרווחים קצרים מלפנים ומאחור, המחזקים את מראה ה-SUV.


בחזית הרכב ניתן למצוא פנסי LED מלאים, משולבים באופן נקי יחד עם פנסי יום דקים, המעניקים לרכב נוכחות ויזואלית חזקה. הפגוש הקדמי כולל זוויות חדות למראה דינמי, יחד עם הדגשה בהירה בחלק התחתון בעוד כונסי אוויר אנכיים בקצוות החיצוניים, משפרים את היעילות האווירודינמית. ה-ATTO 2 מציע חיפוי תחתון, בצידי הרכב, המחולק באמצעות הדגשות, כדי להבליט את גובה הרכב תוך שמירה על מראה דינמי. קו הגג ה"מרחף" מודגש בעזרת אלמנט ייחודי בצבע המרכב, בנק' החיבור עם הזכוכית בעמודC . משטחי המרכב משלבים קימורים חזקים, המצטרפים לעיצוב הדינמי של חישוקי הסגסוגת, ויוצרים מראה אנרגטי. חלקו האחורי של הרכב כולל ספוילר גג בולט, שמעליו פס תאורה רוחבי מלא, המחבר בין בתי התאורה מאחור בעיצוב "קשר סיני" הדומים למספר 8 ולטבעת האינסוף, כסמל למזל טוב אינסופי. פגוש אחורי קמור והדגשות נוספות בחיפוי התחתון משלימים מראה דינמי.



שינויי העיצוב בהשוואה לגרסת ה-EV של ה-ATTO 2 כוללים שבכה חיצונית גדולה יותר, אלמנטים דקורטיביים תחתונים בפגוש הקדמי, הסרת פרטי פתח האוורור הצדיים בכנפיים הקדמיות ושינוי עיצוב הסמלים על דלת תא המטען. הרכב כולל תא מטען גדול עם נפח מקסימלי של 425 ליטר ואפשרות לגדול ל-1,335 ליטר כאשר המושב האחורי המפוצל מקופל, מה שמספק רצפה שטוחה המאפשרת להחליק בקלות פריטים גדולים.

ה-ATTO 2 DM-i מציע תא נוסעים בעיצוב קלאסי, עם מרחב נדיב, תוך שימוש בחומרי פרימיום ובמערכות טכנולוגיה מתקדמות. העיצוב הקדמי ממשיך את קו העיצוב החיצוני, עם דשבורד המבוסס על קווים פשוטים ונקיים וכולל משטחים מרופדים בכל האזורים המרכזיים. הקונסולה המרכזית כוללת זוג מחזיקי כוסות ומשענת יד משולבת עם מספר אזורי אחסון. לכיוון הדשבורד נמצא "מוקד שליטה" עם כפתורי שליטה פיזיים לתפקודי רכב כמו מפשיר אדים, שליטת ווליום ובורר מצבי נהיגה. מצבים אלהEco, Normal, Sport ו-Snow משנים בהתאמה את אופן הנהיגה לפי תנאי הכביש ואופי הנהיגה הנדרש. אווירת תא הנוסעים משודרג לצד רצפת רכב שטוחה כך שתא הנוסעים האחורי נשאר פרקטי לשימוש משפחתי, עם מרווח רגליים וראש נדיב.
.
הרכב מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8.8 אינץ' ובמסך מגע מולטימדיה בגודל 12.8 אינץ'. מערכת התוכנה שלו תומכת באפליקציות כדוגמת Spotify, YouTube, Zoom ועוד, כמו גם בקבלת עדכונים מרחוק OTA (Over The Air). המשתמשים יכולים להטעין את המכשירים הדיגיטליים שלהם באמצעות שתי יציאותUSB Type-C מלפנים אחת עם 18W והשנייה עם 60W, כשמאחור יש שתי יציאות נוספות עם 18W, בנוסף למשטח טעינה אלחוטי 50W הממוקם בקונסולה המרכזית. קיימים פתחי מיזוג למושבים האחוריים, נתון נדיר בקטגוריה.



ה-ATTO 2 DM-i מציע רמת אבזור גבוהה כסטנדרט, הכוללת, בין היתר, צבע מטאלי, מפתח סלולרי חכם בטכנולוגיית NFC, המאפשר גישה באמצעות סמארטפון או מכשיר לביש, עם מסילות גג מאלומיניום, ידיות נסתרות בגוף המרכב, מושב נהג הכולל כוונון חשמלי ותמיכה לגב התחתון עם כוונון חשמלי בעל שישה מצבים עבור שני המושבים הקדמיים. עוד ניתן למצוא פנסי LED קדמיים ואחוריים, תאורת קריאה LED קדמית ואחורית, מגבי גשם אוטומטיים, חלונות אחוריים מושחרים וחישוקי 17 אינץ'. פונקציית Vehicle-to-Load (V2L) מגיעה גם היא כפריט סטנדרטי, ומאפשרת להפעיל מכשירים חיצוניים בהספק של עד 3.3 קילוואט. תכונה זו, הנדירה בקטגוריה, מאפשרת לבעלי הרכב לחבר כל דבר — ממחשב נייד ועד מקרר נייד או גריל — לעבודה או לבילוי בזמן נסיעה.
.
העוזרת קולית להפעלת פקודות קוליות "Hi BYD" בעברית מאפשרת אינטראקציה המדמה תקשורת עם אדם אמיתי, הודות לחידושים האחרונים בתחום ה-Generative AI ושימוש במודלי שפה גדולים (Large Language Models). המערכת החדשה מאפשרת יכולת חישוב משודרגת כמענה לשאלות, החל מנסיעות וחדשות ועד ידע כללי – ותומכת בדיאלוג רב-סיבובי וזוכרת דיוני עבר, כדי להבין טוב יותר את מה שהמשתמש אומר ומבקש.
ה-BYD ATTO 2 DM-i החדש מציע מערך מלא של טכנולוגיות בטיחות וסיוע לנהג, כשהוא מצויד בשש כריות אוויר לנהג ולנוסע מלפנים, כריות אוויר צדדיות קדמיות וכריות וילון צדדיות באורך מלא. מערכות הסיוע לנהג כוללות: מערכת ניטור נהג (DMS), בקרת שיוט אדפטיבית ואינטליגנטית (ACC/ICC), מידע ובקרה על מגבלת מהירות חכמה, סיוע שמירה על נתיב, סיוע מעבר נתיב (LCA), ניטור שטחים מתים (BSD), התרעת פתיחת דלת (DOW) זיהוי תמרורי דרך(TSR) בלימת חירום אוטומטית(AEB) , מערכת בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון, התרעת התנגשות קדמית ואחורית (FCW, RCW) והתראת תנועה חוצה מאחור (RCTA), עם בלימת תנועה חוצה אחורית (RTCB). הרכב כולל גם התקני ISOFIX ועוד.

הערות:
* התיאור, המידע, הנתונים המובאים כאן, נכונים ליום פרסומם ויתכנו בהם שינויים, לרבות שינויים הנעשים על ידי היבואן ו/או היצרן מעת לעת, בין היתר לצורך ייבוא הרכבים והתאמתם לישראל. המפרט המחייב הוא המפרט שבהסכם הזמנת הרכב שנחתם על ידי הלקוח.
** כל הנתונים המפורטים מעלה הינם נתוני יצרן הרכב מבדיקות המבוצעות בהתאם לתקינה האירופאית לרכבים שיוצרו עבור השוק האירופאי. אבזור ואפיון הרכב עשוי לשנות את תכונות וביצועי הרכב. הנתונים המצוינים בהודעה אינם מתייחסים לנתונים של רכב ספציפי אלא נועדו, בין היתר, לאפשר השוואה בין דגמי רכב שונים.
*** אבזור ואפיון הרכב עשוי לשנות את תכונות וביצועי הרכב כגון: משקל, אווירודינמיקה טווח נסיעה וצריכת חשמל פליטת מזהמים וכו'. טווח הנסיעה וצריכת האנרגיה בפועל עשויים להשתנות ומושפעים מגורמים שונים, כגון, אך לא רק: הרגלי נהיגה ושימוש בטעינה, מזג אוויר, תנאי הדרך, גיל הסוללה ותחזוקת הרכב, קיבולת הסוללה ברכב היברידי חשמלי מצטמצמת לאורך הזמן ובהתאם לאופי השימוש. כמו כן, טווח הנסיעה שונה בין רמות גימור.
**** משך הטעינה משתנה ועשוי להיות מושפע, בין היתר, מהתשתית אליה מחוברת עמדת הטעינה, ממצב טעינת הסוללה בעת חיבורה לעמדת הטעינה, טמפרטורת הרכב והטמפרטורה החיצונית. קיבולת הסוללה ברכב היברידי חשמלי מצטמצמת לאורך הזמן ובהתאם לאופן השימוש.
***** טרם התקבלו האישורים המתאימים במסגרת הליך התקינה האירופאית וטרם קיימים לגביו נתונים מהימנים על צריכת הדלק, האנרגיה, טווח הנסיעה ופליטת מזהמים.
****** אפשרות החיבור למערכת המולטימדיה והיקף השימוש בה תלויים ביצרניות המכשיר הסלולארי ובאפליקציות השונות. ייתכנו מגבלות בחיבור ו/או בשימוש אשר הינן תלויות ביצרן או יבואן הרכב ואינן באחריותם.
******* כניסה לרכב ללא מפתח בטכנולוגיית NFC תלויה בדגם הרכב, וזמינה במכשירים תומכים בלבד. עוזרת וירטואלית קולית להפעלת פקודות מוגדרות ברכב.
******** מערכות העזר והבטיחות המותקנות ברכב נועדו לסייע לנהג במגבלות המערכות ולא נועדו להסיר מאחריותו של הנהג.












Drive Time מגזין רכב וספורט מוטורי
