freesbe, יבואנית רנו בישראל, מודיעה על תחילת השיווק שלRenault 5 E-Tech Electric , הדגם החשמלי החדש של רנו, המשיב לחיים את אחד השמות האייקוניים ביותר בתולדות המותג. מעל לארבעה עשורים לאחר שה R5-המקורית סימלה חופש, קלילות וחדשנות, חוזרת המכונית שכבשה את ישראל ואירופה בעיצוב חדשני, עם מערכת הנעה חשמלית מתקדמת, פלטפורמת דור חדש ופתרונות אנרגיה חכמים המגדירים מחדש את חוויית הניידות העירונית.
.
אמיר בלכר מנכ"ל רנו ישראל: ״רנו 5 החשמלית היא הרבה מעבר לחשמלית מעוצבת ומבריקה: היא מגלמת את האיכויות והחזון של רנו החדשה. סנונית ראשונה בליין של דגמים שכובש את אירופה, ועכשיו גם בישראל".
.
טכנולוגיה מתקדמת ומערכת הנעה חשמלית
R5 E-Tech Electric היא הראשונה המבוססת על פלטפורמת AmpR Small של קבוצת רנו, פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים קומפקטיים שפותחה בצרפת ומאפשרת שילוב בין יעילות אנרגטית, בטיחות מתקדמת ותחושת נהיגה קלילה ודינמית. המנוע החשמלי מבוסס על טכנולוגיית wound rotor synchronous ללא שימוש במתכות נדירות ומספק הנעה קדמית שקטה ותגובות מיידיות.
.
הדגם משווק בישראל בשתי גרסאות –
Urban Range – עם מנוע בהספק של 120 כוחות סוס, מומנט של 22.9 קג״מ, סוללה בקיבולת של כ-40 קוט״ש וטווח של עד 306 קילומטר (לפי תקן WLTP) וטעינה מהירה DC עד 80 קילו וואט.
Comfort Range – מציעה מנוע בהספק של 150 כוחות סוס, מומנט של 24.9 קג״מ, סוללה בקיבולת של כ-52 קוט״ש וטווח של עד 407 קילומטר (לפי תקן WLTP) וטעינה מהירה DC עד 100 קילו וואט.


רמת גימור TECHNO, עיצוב נוחות וחדשנות
בישראל תשווק R5 E-Tech Electric ברמת גימור יחידה – TECHNO, המשלבת בין חדשנות שימושית לעיצוב אלגנטי ונגיש. רמת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה מרכזית בגודל 10.1 אינץ׳, עם ממשק OpenR Link מבוסס Google Built In ותמיכה ב Android Auto-ובApple CarPlay-, דיבורית Bluetooth ושליטה אינטגרלית מההגה על מערכת השמע והמדיה. לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מערכת בקרת אקלים , משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה בדשבורד, שמשות אחוריות כהות, מצלמה אחורית וחיישני חנייה היקפיים.
אבזור הבטיחות כולל, בין היתר, מערכות ADAS מתקדמות – בקרת שיוט אדפטיבית עם Stop & Go, בלימה אוטונומית חכמה מלפנים ומאחור, שמירה אקטיבית על נתיב וזיהוי תמרורים. אלו לצד תאורת לד מלאה, חישוקי סגסוגת 18" בעיצוב ייחודי וריפודי מושבים מחומרים ממוחזרים. רמת גימור זו מגלמת את גישת Voitures a Vivre של רנו להפוך טכנולוגיה מתקדמת לחוויה נגישה ונעימה לכל נהג ונוסע.


עיצוב רטרו-עתידני ברוח הדגם המקורי
ה R5-החדשה שואבת השראה ישירה מהדגם המיתולוגי משנות השבעים, אך משלבת פרשנות עכשווית לעיצוב האייקוני, עם יחידות תאורה קדמיות המציגות מבט ׳קורץ׳, הפנסים האחוריים האנכיים נחתכים בקווים חדים והגריל הקדמי הפך לנקודת טעינה מוארת בצורת הספרה חמש – זהו סמל מקורי שנולד מחדש לעידן החשמלי. השפה הרטרו-עתידנית משלבת צבעים עזים, קימורים רכים ומראה אופטימי, המבטא את רוחו הקלילה והנעימה של הדגם המקורי והאהוב.


תא נוסעים חכם ואינטראקטיבי
בתוך הרכב, סביבת הנהג עוצבה ברוח צעירה ודיגיטלית עם ממשק שליטה מתקדם, גרפיקה מוארת ומערכת עזר קולית חכמה בשם Reno המאפשרת אינטראקציה טבעית באמצעות פקודות קוליות – החל מפעולות במערכת המיזוג והמולטימדיה ועד קבלת מידע על הטווח הנותר. מערכת השמע עוצבה בשיתוף מומחי סאונד מצרפת ומספקת חוויית אודיו עשירה ואילו מערכת הבידוד האקוסטי החכמה מבטיחה שקט פנימי ונוחות נסיעה מהשורה הראשונה.
חוויית נהיגה זריזה ונעימה
ה R5 E-Tech Electric-מציעה חוויית נהיגה דינמית וקלילה המתאימה הן לעיר והן לנסיעות בינעירוניות. מתלה אחורי עצמאי מסוג,Multi Link חלוקת משקל מאוזנת ורדיוס סיבוב קטן במיוחד – מספקים יציבות ושליטה גבוהה, לצד נוחות נסיעה המזכירה רכבים יוקרתיים יותר. בנוסף, הרכב מסוגל לגרור נגרר במשקל של עד 500 קילוגרם, נתון חריג לקטגוריה.
ייצור בצרפת ומחויבות סביבתית
הדגם מיוצר בצרפת כחלק מהעמק החשמלי של רנו, הכולל שרשרת אספקה מקומית וייצור בר-קיימא. הוא עומד ברמת מיחזור של 85% ומשלב חומרים ממוחזרים וביו-מקוריים בחיפויי הפנים, במושבים ובמערכות הבידוד. השימוש בחומרים אלה ממחיש את המחויבות של רנו להקטנת פליטות ולפיתוח תחבורה נקייה לאורך כל מחזור החיים של הרכב.
מחירים










Drive Time מגזין רכב וספורט מוטורי
