ארבע על ארבע – כשהכלב מצטרף לנסיעה


נסיעה ברכב עם הכלב עלולה להיות מאתגרת ומסוכנת, אך, מנגד, היא יכולה להיות גם כיפית, וזאת, בתנאי שהכלב רגוע לגמרי ואנחנו פנויים להתרכז בדרך ובנהיגה-עצמה. הדבר החשוב הוא קודם כל בטיחות הנסיעה והנוסעים, והכלב – גם הוא נוסע.
.
מה גם, שבינינו, גם אם אתם אינכם מחובבי הכלבים המושבעים, אין כמו לנסוע ברכב כשהחלון מעט פתוח ומתוכו מציץ פרצוף של כלב שמחייך לעוברים ושבים החולפים על המדרכה או אל הנוסעים ברכבים שממול. 🙂
.
אנחנו אוהבים מכוניות, אופנועים, כלי רכב, אבל לא פחות מזה – את בעלי החיים שלנו. ובאופן טבעי,
יוצא לנו די הרבה לשלב בין שתי האהבות האלו. מצד אחד, לא כל כלב אוהב לנסוע במכונית, ובמיוחד לא לנסיעות ארוכות, מאידך, כשמרגילים את בעל החיים מגיל צעיר להתניידות ברכב (ולא רק כשנוסעים לווטרינר לקבל זריקה), הנסיעה, בקלות, יכולה להפוך לחוויה חיובית.
.
עבור אנשים כמונו, אנשים שעבורם הטיול (גם ברכב) עם הכלבים שלהם, הוא אחת מהנאות החיים,
ריכזנו מספר נקודות חשובות לנסיעה בטוחה ברכב, כדי שהנסיעה תהיה נעימה לכולם ולא תסכן אף אחד – לא את הנוהג/ת ברכב, וגם אף לא אחד מהנוסעים ברכב (ההולכים על שתיים וההולכים על ארבע).

  • אל תאכילו את הכלב ארוחה משמעותית בפרק הזמן של כשעתיים לפני הנסיעה כדי למנוע ממנו הקאות.
  • אם הכלב שלכם חושש להיכנס לאוטו, אין בעיה!
    שוחד (בצורת חטיפים שהוא אוהב) יעזור לכם להרגיל את הכלב להיכנס לרכב. בעיקר, אם הנסיעות הראשונות תהיינה קצרות ולמקומות שהוא אוהב.
  • אם המדובר במשהו שחורג מעבר לרתיעה רגילה מנסיעה ראשונה, התייעצו עם מאלף, ואל תכריחו, על דעת עצמכם, את הכלב להיכנס לרכב או לנסוע בו.
  • כשאתם מכניסים את הכלב לרכב, הקפידו לשמור על דלת או על חלון אחד לפחות פתוחים בזמן טריקת הדלתות האחוריות. בדומה לתינוקות, לכלבים יש אוזניים רגישות, כך שטריקה ללא חלון / דלת פתוחים עלולה ליצור הדף אוויר שיכאיב לאוזניהם.
  • כלבים חייבים לשבת במושב האחורי בזמן הנסיעה, גם בכדי לא להסיח את דעתנו בזמן הנהיגה וגם בכדי להגן עליהם (ועלינו) במקרה של תאונה.
  • יש לכם רכב מסחרי פתוח?
    הכלב נוסע איתכם בקבינה ולא בארגז הפתוח. נקודה. בעינינו, מיותר להסביר למה, אבל נסביר בכל זאת. נסיעה בארגז הפתוח חושפת את הכלב לא רק לפגיעה אפשרית של לכלוכים וחפצים מתעופפים באוויר, אלא גם לטלטולים של הרכב בדרך, לקרני השמש ולעוד לא מעט דברים שאליהם לא הייתם חושפים את עצמכם. ואם את עצמכם לא תהיו מוכנים לחשוף, למה שתסכנו את הכלב בהם?
בתמונה – דבש, בודקת את הארגז מקרוב (אבל לא נוסעת בו, כמובן)

  • אסור בשום אופן לנסוע עם הכלב כשהוא משוחרר ברכב או כשהוא יושב על ברכיו של אחד מהנוסעים. לכלב צריך להיות מקום משלו במושב האחורי. שוב, מדובר בחוק שמטרתו להגן על הכלב, אבל גם להגן עלינו, הנוהגים והנוסעים ברכב.
  • בנסיעות ארוכות, עשו הפוגות יזומות להתרעננות, השקו את הכלב במים וקחו אותו לטייל, לחלץ את עצמותיו ולהתרוקן.
  • השתמשו ברתמת גוף שעוטפת את גופו של הכלב ומתחברת לתפסי חגורת הבטיחות המקובעים ברכב ברצועת גומי נמתחת. רצועת הגומי תבלום זעזועים ותאפשר לכלב לחוש בנוח גם בזמן הנסיעה. אל תתפתו לחבר לכלב רצועה נגללת או רצועה מסוג אחר, מכיוון שיעילותן של הרצועות האחרות מוטלת בספק, בעיקר בזמן תאונה.
  • אל קולר הכלב חברו את הרצועה הרגילה שלו, כשהקצה הפנוי שלה נשאר חופשי ולא מחובר. כך תוכלו להוריד את הכלב מהרכב ללא חשש, בסיום הנסיעה, לאחר שתנתקו את הרתמה מרצועת הגומי ממתנת הזעזועים.
  • חוששים מפרווה או מלכלוך שהכלב עלול להכניס איתו לרכב? יש כיסויים ייעודיים שמיועדים בדיוק לשם כך (קצת למטה יותר, תוכלו לראות את דבש, Dogמנית הבית של דרייבטיים, מדגמנת כיסוי כזה).

  • כשאתם קונים כיסוי ומתלבטים בין מספר דגמים שונים, הקפידו לבחור את הכיסוי שיש בו פתחים מובנים להשחלת התפס של חגורת הבטיחות, שאליו מתחברת הרצועה הנמתחת.
  • בזמן הנסיעה, תוכלו להשאיר חלון אחורי כשהוא מעט פתוח, אבל הקפידו לנעול את החלונות בנעילה המרכזית, תוך שאתם משאירים מרווח שדיו לכלב בכדי להוציא את אפו החוצה, אבל אינו גדול דיו בכדי לאפשר לכלב לקפוץ מהרכב, או להוציא את ראשו לחלוטין.
  • אם תכניסו את השמיכה של הכלב לרכב ותשימו לו מוזיקה בווליום סביר, יש מצב שהוא אפילו ירדם ♡
  • ל ע ו ל ם אל תשאירו כלב ברכב לבד! לא בחורף ולא בקיץ, לא לרבע שעה, לא לחמש דקות, ואפילו לא לדקה!

בעלי חיים ברכב לוהט

בניגוד לילדים, שבמקרים רבים נשכחים ברכב, בעלי חיים מושארים, לעיתים קרובות, ברכב, מתוך חוסר מחשבה ואף מחוסר מודעות לתוצאות המעשה. מידי שנה, מתרחשים עשרות מקרים בהם בעלי חיים (בעיקר כלבים) מגיעים אל המרפאות הווטרינריות במצב קשה, במצב של התייבשות חמורה, גסיסה ואפילו מוות.

חשוב לזכור, כי, בניגוד לנו, כלבים אינם מסוגלים להזיע דרך עורם, והדרך היחידה שלהם לקרר את עצמם מתבצעת, בעיקר על ידי נשימה מואצת המלווה בשרבוב הלשון החוצה בפה פתוח (הלחתה). יעילותו של מנגנון קירור זה נפגעת בימים החמים והלחים ובעומס החום הגבוה הנוצר במכונית הסגורה.

גם השארת מרווח פתוח בחלון הרכב אינה מועילה מכיוון שהטמפרטורות ברכב עולות בקצב מהיר יותר מיכולתו של הכלב לקרר את עצמו. ברגע שחום גופו של הכלב עולה מעל ל-41 מעלות צלזיוס, מתחילים להתחולל שינויים מבניים בחלבונים שבגופו, ומכאן ועד לפגיעה משמעותית בלתי הפיכה בגוף – המרחק קצר מאד!

כאן, בניגוד לעניין שכחת ילדים ברכב, הכלל הוא פשוט הרבה יותר –
לא בטוחים שהכלב יכול להיכנס איתכם למקום שאליו אתם נוסעים / הולכים?
השאירו את הכלב בבית!


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

תאונות בשולי הדרך – הצד המסוכן של הנהיגה

Tweet בכל שבוע אנחנו מתבשרים על לפחות תאונה אחת נוספת, בה נפגע נהג שעצר בצד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page