סגנון ופנאי

שברולט קורבייר – חיפושית אמריקאית

השנה היא 1958, ארה"ב במיתון ויצרן הרכב היחידי שרושם גידול מרשים במכירות הוא אמריקן מוטורס, עם הרמבלרים הקומפקטיים שלו.היתה זו בבחינת הוכחה לשלוש הגדולות, ששוק הרכב האמריקאי בשל יותר מתמיד למכוניות קומפקטיות – ושהרעיון לפתח כאלו, נכון. כהרגלה, סטודיבייקר הקדימה את השאר עם הלארק של 1959, שייצרה מכירות נאות והקנתה …

Read More »

MG TD 1951 – במו ידיו של רמי

הגה העץ הגדול והדק עד מאוד, נאחז בידיו של רמי ומד המהירות מטפס ומצביע על מהירות מודרנית בהחלט. החלון הקדמי מסיט ביעילות את הרוח החזקה מעל לראשי הנהג והנוסע וצליל המפלט נשמע היטב מאחור. ידיו של רמי האוחזות בהגה הדק, לא רק מנווטות את החלום, הן גם בנו אותו.זה החל …

Read More »

דודג' קורונט 1951 – דונה של אילן

דודג' קורונט

לפני כעשר שנים החלטתי להגשים חלום ישן – עשיתי את הצעד הראשון לעולם רכבי האספנות. קונטסה 900 – הרכב הראשון שלי בזמן היותי חייל, הפך להיות גם הרכב אספנות הראשון שקניתי. אז איך הצטרפה לקונטסה הקטנה, דודג' קורונט ענקית? תמיד חלמתי על אמריקאית גדולה. כזו קלאסית, משנות החמישים. אלו שהמימדים …

Read More »

שברולט בלייזר – הבחירה של אהרון

הרומן שלי עם השברולט בלייזר הגדולה, מתחיל בעצם בסוזוקי סמוראי 1984 מיניאטורי. עם הטויוטה פריוויה המשפחתית, אמנם, ניתן היה להתנהל עם שני ילדים קטנים ושפע ציוד, אבל כדי להגיע עד החוף, נדרשה הנעה כפולה 4X4.שבת אחת, בעודי נסחב שוב עם הילדים, השמשיות, כיסאות, שתייה, אוכל, צעצועים ועוד, גמלה בליבי החלטה …

Read More »

לנד רובר – מסע בירדן

רגע לפני שהחורף מגיע במלוא עוצמתו והדרו, חברת המזרח יבואנית רכבי לנד-רובר בישראל הוציאה בחול המועד סוכות 16 רכבי דיפנדר ודיסקברי למסע שטח מרתק ומאתגר לאורכה של הממלכה השכנה, ירדן.חברי מועדון הלקוחות של לנד-רובר שיצאו למסע השטח בירדן זכו למסע מרהיב עם נופים עוצרי נשימה, ביקור באתרים היסטוריים וכמובן נהיגה …

Read More »

פיג'ו 307 CC – עודד אוהב צרפתיות

תמיד נמשכתי לצרפתיות. הבהרה: הכוונה למכוניות מתוצרת צרפתית. גיליתי זאת עוד בגיל מוקדם, כשאבא, שאהב בעצמו מכוניות, חשף אותי למגוון כלי רכב מסוגים שונים. מתוך הצי שהביא אבי מידי פעם הביתה, היו כאלה שעשו לי את זה יותר. נכון – הצרפתיות. הראשונה שזכורה לי היא הסיטרואן DS, שכל שוחר היסטוריה …

Read More »

פיג'ו 504 – הטנדר של אייזיק

הוא לא רכב האספנות הקלאסי. אבל אין "קלאסי" – יש חיבור. והחיבור שלי לטנדר 504 ולטנדר פיג'ו בכלל, מחזיר אותי לתקופת הילדות שלי בארגז המטען – ארגז עם כיסוי ברזנט, ארגז מפח או ארגז מפיברגלאס. לטנדר 504 שבבעלותי יש ארגז עשוי פח. הוא יחגוג 30 שנה בסוף שנה זו ואז …

Read More »

וולוו 240 – עוזי מעדיף סטיישן

וולוו

"פעם וולוו, תמיד וולוו" – כך הסלוגן המפורסם והבלתי נשכח של המותג השבדי. אבל אם כבר וולוו, אז שתהיה בתצורת סטיישן. זה לפחות מה שחושב עוזי טל המאוהב בסטיישן הכחולה שלו – וולוו 240 (סטיישן, ברור שסטיישן) מודל 1984. תמיד הייתי מחובר למכוניות, עוד בגיל ילדות זיהיתי את הדגמים, היצרנים, …

Read More »

וספה PX200 – הדו"ג של יובל

וספה

סוף שנות השמונים, בסיס חיל האוויר, אי שם בדרום הארץ.במהלך ההכנות למסדר מפקד הבסיס נתקלתי בה בפעם הראשונה בחיי, כשהיא עטופה בברזנט צבאי מלא אבק. נגשתי בחשש, בכל זאת אף חייל לא העז לעשות זאת לפני, הזזתי את הברזנט בעדינות – היא עמדה שם בצבע חקי עם מספר צ' בצבע …

Read More »

טסלה 3 P – כוח ותנועה ע"פ ניקיטה

הוא – מסוגל לנתק 280 ק"ג מהרצפה ולהתגבר על כוח הכבידה בעזרת שריריו המפותחים. היא – מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ולהטיח את ראשכם לאחור, בעוצמה. כוח ותנועה, הם סימני ההיכר של טסלה 3 בגרסת פרפורמנס, וגם של ניקיטה, המאמן.פרפורמנס – גרסת השרירים של טסלה 3 כלל לא …

Read More »