תמיד נמשכתי לצרפתיות. הבהרה: הכוונה למכוניות מתוצרת צרפתית. גיליתי זאת עוד בגיל מוקדם, כשאבא, שאהב בעצמו מכוניות, חשף אותי למגוון כלי רכב מסוגים שונים. מתוך הצי שהביא אבי מידי פעם הביתה, היו כאלה שעשו לי את זה יותר. נכון – הצרפתיות. הראשונה שזכורה לי היא הסיטרואן DS, שכל שוחר היסטוריה …
Read More »פיג'ו 504 – הטנדר של אייזיק
הוא לא רכב האספנות הקלאסי. אבל אין "קלאסי" – יש חיבור. והחיבור שלי לטנדר 504 ולטנדר פיג'ו בכלל, מחזיר אותי לתקופת הילדות שלי בארגז המטען – ארגז עם כיסוי ברזנט, ארגז מפח או ארגז מפיברגלאס. לטנדר 504 שבבעלותי יש ארגז עשוי פח. הוא יחגוג 30 שנה בסוף שנה זו ואז …
Read More »וולוו 240 – עוזי מעדיף סטיישן
"פעם וולוו, תמיד וולוו" – כך הסלוגן המפורסם והבלתי נשכח של המותג השבדי. אבל אם כבר וולוו, אז שתהיה בתצורת סטיישן. זה לפחות מה שחושב עוזי טל המאוהב בסטיישן הכחולה שלו – וולוו 240 (סטיישן, ברור שסטיישן) מודל 1984. תמיד הייתי מחובר למכוניות, עוד בגיל ילדות זיהיתי את הדגמים, היצרנים, …
Read More »וספה PX200 – הדו"ג של יובל
סוף שנות השמונים, בסיס חיל האוויר, אי שם בדרום הארץ.במהלך ההכנות למסדר מפקד הבסיס נתקלתי בה בפעם הראשונה בחיי, כשהיא עטופה בברזנט צבאי מלא אבק. נגשתי בחשש, בכל זאת אף חייל לא העז לעשות זאת לפני, הזזתי את הברזנט בעדינות – היא עמדה שם בצבע חקי עם מספר צ' בצבע …
Read More »טסלה 3 P – כוח ותנועה ע"פ ניקיטה
הוא – מסוגל לנתק 280 ק"ג מהרצפה ולהתגבר על כוח הכבידה בעזרת שריריו המפותחים. היא – מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ולהטיח את ראשכם לאחור, בעוצמה. כוח ותנועה, הם סימני ההיכר של טסלה 3 בגרסת פרפורמנס, וגם של ניקיטה, המאמן.פרפורמנס – גרסת השרירים של טסלה 3 כלל לא …
Read More »פיג׳ו 404 – דומיניק של עדי קוקו
בבית החם והאוהב עם עוד שלושה אחים, הורי היו זקוקים לרכב עם, לפחות, שישה מושבים.כך, נקשרה ילדותי לשני הפיג׳ו 404 סטיישן שהיו במשפחתי.הרצה מהירה קדימה ל-2015: הבן שלי ביקש שאקח אותו להשקה של רולס רויס אספנות בחוות אלנבי.זהו.שם נדבקתי בחיידק.כעבור שנתיים, כשכבר הייתי מבושלת היטב, התחלתי בחיפוש אחר מכונית אספנות.רציתי …
Read More »סיטרואן – הנוחות, היוקרתיות והבלתי-שגרתיות
1994. פריז, צרפת. בחברת ההשכרה מתנצלים בפנינו כי הסיטרואן קסנטיה שהוזמנה, אינה זמינה ומבשרים כי שודרגנו לסיטרואן גדולה יותר. כמו הקסנטיה, גם ה-XM, אותה קיבלנו, מצוידת במערכת המתלים ההידרופניאומטית הייחודית של החברה הצרפתית, רק שה-XM היא ספינת הדגל של סיטרואן באותה תקופה.אז מי אנחנו שנלין על כך?2022. קיבוץ שפיים, ישראל. …
Read More »איוניק 5 פוגשת פורמנטור – הנעות וריגושים
הספרדיה השזופה, מחבקת, עוטפת, החיים לצידה תוססים יותר, קולניים, והיא מייצרת גם לא מעט דרמות. האסייתית – צייתנית, מפנקת, מתמסרת. הבחירות בחיים נובעות, לא פעם, מהלב, לא מהראש. יש המחפשים ריגוש, אחרים אוהבים את השקט. קופרה פורמנטור VZ ויונדאי איוניק 5 4X4 הן לא בדיוק אותה מכונית. את קופרה פורמנטור …
Read More »סובארו BRZ החדשה – היידה BRZA
היפנים הם עם יעיל. סופר יעיל – ואין כמו תחנת רכבת גדולה על מנת לראות את זה. לרכבת מחכים בנקודה נתונה על הרציף, כי תוך דקה היא איננה. את השנ"צ חוטפים בתאי שינה קטנים באולמות התחנה, על מנת להטעין את הגוף והנפש במעט אנרגיה, כי הלחץ תמיד שם. הסתכלו סביבכם; …
Read More »פיג'ו 204 – טאצ' צרפתי
הקטנה האדומה הזו, לא מתביישת לשייט בנינוחות ובשקט יחסי, כאילו הייתה זו מכונית גדולה ויקרה. אמנם, תאוצה חזקה אין כאן, אבל הנהיגה קלילה, הנוחות מרשימה ומרווח הפנים, במיוחד מלפנים – מעורר הערצה. החלפת ההילוכים שנעשית בעזרת ידית ארוכה שמאחרי ההגה, לא זרה למי שנהג בדגמי פיג'ו 403, 404 או 504, …
Read More »
Drive Time מגזין רכב וספורט מוטורי
