לנדרובר דיפנדר – השקה בישראל


חברת המזרח, יבואנית לנד רובר, משיקה בישראל, בסמוך להשקה הבינלאומית, את רכב השטח האייקוני – דיפנדר. רכב שהתפרסם ביכולות השטח הגבוהות שלו ובקשיחותו הרבה. הפעם, בגרסת המאה ה-21 הושם הדגש על גם על יכולות הכביש וטכנולוגיה מרובה.

החל מהופעת הרכב הראשון בשנת 1948 הפך הדיפנדר לאייקון ושם נרדף להרפתקנות, המיוצר עבור אנשים בעלי דרישות לתכליתיות נהיגה בתנאי שטח קשים.

הדיפנדר החדש הוא פרשנות מודרנית לדיפנדר ההוא. צללית הרכב, שלא ניתן לטעות בה הינה מוכרת וחדשה בו זמנית. הצללית של הדיפנדר החדש מהווה פרשנות מודרנית למקור המפורסם.

בתחום הטכנולוגיה הרכב מציג עזרים רבים לכביש ולשטח ובהם מערכת מתלי האויר המפורסמת של לנדרובר כאשר הפעם יכולת ההגבהה גבוהה מאי פעם, מערכת המסכים החדשה PIVI PRO, מערכת המצלמות הייחודית המאפשרת מיגוון מבטים כולל מבט "מתחת לרכב" על ידי טכנולגיית "מכסה מנוע שקוף" ועוד.

כל הרכבים שישווקו בישראל יצוידו בחבילת "OFF ROAD" הכוללת, בין היתר: נעילת דיפרנציאל אחורי וצמיגי ALL TERRAIN בעלי קוטר יוצא דופן 815 של מ"מ.

בתחום הבטיחות מיישר הדיפנדר החדש קו עם המקובל כיום והחל מרמה SE  ניתן יהיה לקבל חבילת DRIVE ASSIST הכוללת, בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת "שטח מת" אקטיבית ועוד.

הדגמים ישווקו בישראל עם מנועי דיזל 2.0 בעלי 200 ו-240 כ"ס וכן מנוע בנזין עוצמתי 3.0 בעל 400 כ"ס. הדיפנדר יוצע בתצורות של חמישה או שבעה מושבים.

שיווק ואספקות דגם ה 110 הארוך מתחיל בימים אלו כאשר הדיפנדר 90 הקצר בעל שתי הדלתות יצטרף ברבעון האחרון של שנה זו.

לדברי רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק בחברת המזרח: "מיד לאחר שנחשף הדגם החדש בבכורה עולמית, באוקטובר האחרון, נוצר ביקוש רב והתעניינות עצומה, בקרב הצרכן הישראלי. הדיפנדר החדש משמר את ה-DNA של לנדרובר ואת המסורת ההרפתקנית של הדגם אך לוקח אותה עמוק לתוך המאה ה 21. כל יכולות הדיפנדר המיתולוגי בשטח כשעכשיו משודכות אליהן יכולות כביש מעולות וטכנולוגיה פורצת דרך. אנו משיקים בישראל את הרכב במקומו הטבעי – בשטח והוא ללא ספק רכב השטח הסדרתי הטוב ביותר בעולם".
לדבריו: "כזכור חברת המזרח הכריזה על מחירון מעודכן ומופחת בתחילת חודש מאי כחלק מאסטרטגיית הנגשת הרכבים ללקוחות. יחד עם השקת הדיפנדר אנו מוכנים היטב לקראת היציאה מהקורונה ומאחלים לכולם בריאות."

"The New Defender is respectful of its past but is not harnessed by it. This is a new Defender for a New Age." גרי מקגוורן, מעצב ראשי לנדרובר

השקת הדיפנדר החדש
במתחם מירוצי המוטוקרוס הצמוד לוינגייט, הוזמנו להשקתו של הדיפנדר החדש. לאחר סקירה מפורטת על זה החדש, תוך אזכור נוסטלגי של הדיפנדר המיתולוגי, יצאנו מאוהל העיתונות לפגישה ראשונה עם הכביש-שטח החדש.

זה החדש נראה מודרני ומעודכן ובמיוחד לעומת אותו דיפנדר קלאסי, שכבר מזמן נשאר, גם עיצובית, אי שם מאחור. ובכל זאת – דיפנדר החדש מנסה לשמור על מספר מאפיינים כמו מבנה ריבועי, סרחי עודף מינימליים, גלגל חלופי תלוי מאחור ועוד מספר פריטי עיצוב חביבים.

אם מבחוץ ההתרשמות היא קפיצת מדרגה ענקית, פנים הרכב כבר נראה כרכב מעידן מתקדם בהרבה. איכות גבוהה, מסכים מרשימים, וכל מה שלא היה באותו דיפנדר תכליתי ארכאי.

זו גם הסיבה, שכשמקשרים בין דיפנדר 2019 לזה שלפניו, קשה לחשוב עליו במונחים של שטח קשוח, סלעים חדים, ענפים שורטי מרכב ובוץ טובעני. לא כיוון שאין לו יכולות, יותר בגלל העובדה שדיפנדר החדש מגיעה לבוש בחליפה ולא בבגדי עבודה.

דיפנדר

ובכל זאת – חברת המזרח בחרה להציג בפנינו העיתונאים, את יכולות השטח שלו. מסלול שנסלל במיוחד וכלל עליות וירידות תלולות, שיפועי צד, קצת בוץ ומעבר ליצירת הצלבות קיצוניות, הוכיח לכל מי שאחז בהגה, שמערכות אלקטרוניות, מתלי אויר מגביהי גחון ושלדה מתוחכמת יכולות לעשות את העבודה, לא פחות ממבנה קלאסי של רכבי שטח חסונים ומיושנים. לא רק לעשות, אלא גם להחליף את יכולות הנהג בלחיצת כפתור ומצלמות היקפיות.

דיפנדר החדש מציע שילוב בין עולם הפרימיום המפנק לעולם השטח הקשוח. הוא לא מוותר על ביצועי הכביש למשל {במיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש יעצור החדש (בדגם החזק ביותר) את שעון העצר על 6.1 שניות, לעומת מעל 22 שניות בדיפנדר הקלאסי המוכר…}, אבל מבטיח גם יכולות שטח מרשימות.

אנחנו התרשמנו מהמעט שניתן לנו לנהוג, אבל נחכה לנהיגת מבחן אמיתית שתכלול גם נהיגת כביש – שהרי, ביננו, שם הוא יבלה את מרבית חייו.

מחירים
דיפנדר 110 200 מנוע 2.0 ל' דיזל, 200 כ"ס 5 מקומות –  498,000₪.
SE 240 מנוע 2.0 ל' דיזל, 240 כ"ס 5 מקומות – 570,000 ₪.
SE 240 מנוע 2.0 ל' דיזל 240 כ"ס 7 מקומות – 585,000₪.
SE 400 מנוע 3.0 ל' בנזין, 400 כ"ס 7 מקומות – 668,000₪.

דיפנדר 90
BASE 200 מנוע 2.0 ל' דיזל, 200 כ"ס 5 מקומות – 425,000 ₪.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

ריינג' רובר ספורט הדור השלישי – השקה בישראל

Tweet חברת המזרח לשיווק מכוניות, יבואנית לנד רובר בישראל, השיקה הבוקר את הדור השלישי של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page