כלמוביל, יבואנית הרכב המובילה בישראל, משיקה את ספינת הדגל של מותג Jaecoo&Omoda; דגם ה- PHEV JAECOO 8 (ג'אקו 8) SUV פרמיום מרווח ועוצמתי, בעל 7 מושבים, עם מערכת הנעה היברידית חשמלית-נטענת אשר מציב סטנדרט חדש לרכב פנאי עירוני עם טכנולוגיות חכמות, אבזור מפואר, בטיחות גבוהה וצריכת דלק נמוכה המעלימה את חרדת הטווח במחיר של החל מ- 229,900 ₪. 
.
הג'אקו 8 PHEV מצטרף לג'אקו 7 הרכב הנמכר ביותר בישראל השנה עד כה ולג'אקו 5 אשר הושקו לאחרונה ומשלים את קו דגמי הפרמיום החדשני של המותג, מציע מסך קעור בגודל 24.6 אינץ", מרחב פנים יוצא דופן, תא מטען נדיב ויכולות שטח עם הנעה כפולה קבועה ומרווח גחון גבוה, מה שהופך אותו לרכב אידיאלי למשפחות ישראליות המחפשות שילוב של טכנולוגיה, יוקרה ו-ורסטיליות כביש ושטח. 
.
מירית מאתוס, מנהלת חטיבת O&J בכלמוביל, מציינת: "השקת הג'אקו 8 PHEV מביאה בשורה חדשה לצרכן הישראלי, מציגה את שיא היכולות של המותג לשוק המקומי ובשילוב סטנדרט פרמיום-יוקרתי מתקדם. הרכב מציע טווח חשמלי של עד 134 ק"מ ועד 1,000 ק"מ משולב, שבעה מקומות ישיבה, טכנולוגיה חדשנית, אבזור מעולמות היוקרה וחוויית נהיגה עשירה במיוחד וכל זאת במחיר נגיש ביחס לקטגוריה. אנו נרגשים להמשיך ולבסס את ג'אקו כמותג מוביל בקטגוריית רכבי ה-SUV החכמים והיוקרתיים."
.


מערכת ההנעה: 
לג'אקו 8 מערכת הנעה כפולה ו- 4 מנועים; מנוע טורבו בנזין , 1.5 ליטר עם 143 כ"ס ו- 21.9 קג"מ מנוע חשמלי אחורי עם 238 כ"ס ו- 31.6 קג"מ ו-2 שני מנועים חשמליים קדמיים עם 101 ו-122 כ"ס עם 17.3 ו- 22.4 קג"מ בהתאמה המאפשרים האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות בלבד. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 2.2 ליטר ל- 100 ק"מ ואילו צריכת החשמל עומדת על 21.5kW ל- 100 ק"מ בנסיעה על חשמל בלבד.
גם הג'אקו 8 PHEV מצויד במערכת ההנעה המתקדמת SHS (Super Hybrid System). 
טכנולוגיית ה- Super Hybrid System:
הטכנולוגיה מאחורי מערכת הSHS Super Hybrid System – מבוססת על טכנולוגיית הדור השלישי ההיברידי של קבוצת האם של החברה תוך מתן מענה אופטימלי לנסיעות עירוניות ולנהיגות ארוכות כאחד המעלימה את חרדת הטווח. 
מדובר על מערכת היברידית מתקדמת שמציעה חוויית נהיגה המשלבת ביצועים גבוהים עם יעילות אנרגטית וחיסכון משמעותי בדלק.
מערכת ה- SHS כוללת שלושה מרכיבי ליבה; מנוע 1.5TDGI היברידי מהדור החמישי, מערכת DHT היברידית-חשמלית חכמה וסוללה היברידית בעלת ביצועים גבוהים. שלושת מרכיבי ליבה אלה משתפים פעולה כדי להשיג ביצועי נהיגה יוצאי דופן ויעילות ניצול אנרגיה מעולה.
Super Electric Hybrid 3DHT-מערכת DHT עם הנעה כפולה במנועים חשמליים.
3 DHT עם 3 הילוכים ו-2 מנועים: עם שני מנועי הנעה ושלוש מערכות מצמד, ניתן להפעיל את שני המנועים החשמליים בנפרד או בו-זמנית. כמו כן, שני המנועים יכולים להפיק חשמל בו-זמנית. המערכת בוחרת באופן אוטומטי את הפתרון האופטימלי בהתאם לצורכי הנהיגה השונים. מנוע הבנזין יכול להיכנס לפעולה כבר במהירות של 20 קמ"ש.
בהילוך שלישי, המנועים החשמליים ומנוע הבנזין פועלים יחד. במהירות 120 קמ"ש, סיבובי המנוע עומדים על 2,290 סל"ד, מה שמשיג שיפור של יותר מ-50% ביעילות צריכת הדלק בהשוואה למכוניות בנזין רגילות.
הסוללה:
הסוללה בקיבולת של 34.46 קוט"ש מעניקה טווח נסיעה חשמלי של עד 134 קילומטרים לפי תקן WLTP וטווח נסיעה משולב כולל (דלק וחשמל) של עד 1,000 קילומטרים בבדיקות מעבדה. לסוללה אטימה קיצונית למים בתקן IP68 עם רמת האיטום הגבוהה ביותר בתעשייה. טעינה מלאה בטעינת AC ביתית מ- 10% ל- 100% אורכת כ-5.5 שעות בהספק 6.6kW, ואילו טעינה מהירה (DC) מ-30% ל-80% מתבצעת תוך 25 דקות בלבד בהספק 70kW. 
בנוסף, הרכב תומך בטכנולוגיית V2L המאפשרת שימוש באנרגיה מהסוללה להפעלת מכשירים חיצוניים בהספק מרשים של 6.6kW המאפשרת להפעיל בקלות מעל 10 מכשירי חשמל שונים בו-זמנית החל ממקרר ועד כיריים אינדוקציה.

לג'אקו 8 PHEV תשעה תרחישי נהיגה של מערכת ההנעה: 
- הנעה חשמלית במנוע יחיד (Single Motor EV Drive) מתאים לתנועה איטית בשעות עומס בבוקר.
 - הנעה חשמלית בשני מנועים (Dual Motor EV Drive) מיועד למצבים של סוללה חלשה בנסיעה עירונית.
 - הארכת טווח בסדרה (Series Range Extension) שילוב חכם של מנוע הבעירה והמנועים החשמליים להגדלת טווח הנסיעה.
 - הנעה ישירה ממנוע הבעירה (Engine Direct Drive) אידיאלי לנסיעה במהירות קבועה גבוהה.
 - הנעה במקביל (Parallel Drive) מספקת עוצמה מרבית, למשל בעת עקיפה מלאה.
 - טעינה בזמן חניה (Parked Charging) ניצול המנוע להטענת הסוללה כשהרכב עומד למשל בזמן המתנה ברמזור או בחניה.
 - טעינה בזמן נסיעה (Driving Charging) טעינת הסוללה תוך כדי נסיעה במהירות נמוכה.
 - בלימת רגנרציה במנוע יחיד (Single Motor Brake Energy Regeneration) החזרת אנרגיה בעת בלימה במהירות נמוכה.
 - בלימת רגנרציה בשני מנועים (Dual Motor Brake Energy Regeneration) החזרת אנרגיה בבלימת חירום במהירות גבוהה.
 
עיצוב ונוחות:
העיצוב של הג'אקו 8 PHEV משדר עוצמה ויוקרה והמרחב האולטימטיבי שלו הוא הבסיס לנוחות הגבוהה עם אורך של 4,820 מ"מ, רוחב של 1,930 מ"מ (הגדול ביותר בקטגוריה), גובה של 1,710 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,820 מ"מ ממדים אשר מספקים מרחב נדיב לכל נוסע. 
העיצוב משלב שפה עיצובית עדכנית עם נוכחות יוקרתית מרשימה. קווים חדים ומדויקים, גריל קדמי דומיננטי וקשתות גלגלים בצבע המרכב יוצרים הופעה אגרסיבית ומוקפדת כאחד. פנסים אחוריים רציפים מעניקים תחושת רוחב ועומק, בעוד צבעי המרכב משדרים תחכום ואלגנטיות. ידיות דלת נשלפות ונסתרות משלימות את המראה המינימליסטי והנקי.
מרווח הגחון של 175 מ"מ מאפשר גם יכולות שטח, לרבות זוויות גישה ונטישה של 20 מעלות ויכולת מעבר מים עד לגובה של 45 ס"מ. תא המטען נדיב במיוחד עם נפח של 738 ליטר (2 מושבים אחוריים מקופלים), אשר מתרחב ל-2,021 ליטר בעת קיפול שורת המושבים השנייה מציע אחסון מספיק לשטח, ומתאים בצורה מושלמת הן לחיי היומיום והן לנסיעות רחוקות.
פנים הרכב משלב מושבים רחבים מכוסים בעור NAPPA, המאפשרים למצוא את תנוחת הישיבה הנוחה ביותר. גג הרכב מצופה עור זמש רך אשר גם משפר את ספיגת הרעש ויוצר חלל שקט נוח ויוקרתי. חיפויי החלק הקדמי מעוצבים בעיצוב דמוי עץ דקורטיבי עם מרקם טבעי ומסוגנן. תא הנוסעים מעוצב עם תפירות קוויות ייחודיות בלוח המחוונים, בדלתות ובמושבים. הקונסולה המרכזית מציגה בורר מצבי נהיגה לתפעול ולמעבר בין פונקציות שונות.


מושב הנהג: 
מושב הנהג מציע מנח שכיבה של עד 123° ומספק תמיכה מושלמת. בנוסף, המושב מצויד במספר מצבי עיסוי ורמות עוצמה. המושב הקדמי לנהג מתכוונן חשמלית ב-12 כיוונים, בעוד מושב הנוסע הקדמי מציע 6 מצבי כיוון חשמליים כולל מערכת חימום ואוורור למושבים הקדמיים, עיסוי גב ב-8 נקודות עם חמישה מצבי עיסוי שונים. בנוסף, לנהג משענת ראש עם רמקולים משולבים.
לג'אקו 8 PHEV תאורת אווירה מוזיקלית מסונכרנת במגוון רחב של צבעים ושחרור חשמלי לארבע הדלתות.
הג'אקו 8 PHEV מצויד בדור החדש של סביבת הנהג החכמה, הכוללת את שבב-העל Snapdragon 8155 מבית Qualcomm שבב אולטרה-חכם הפועל בארכיטקטורת 7 ננומטר עם עוצמת עיבוד של 105,000 פעולות חישוב בשנייה ואתחול מהיר תוך 2 שניות בלבד. השבב מבטיח פעולה חלקה ותגובה מיידית לכל מערכות הרכב, לרבות ניווט, בידור, עוזר קולי ושליטה על פונקציות הרכב.
בנוסף, הקונסולה המרכזית כוללת זוג מסכים מרשימים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, מסך מולטימדיה ראשי עם ממשק מגע אינטואיטיבי ולצידו לוח מחוונים דיגיטלי מעל גלגל ההגה לתצוגה מרהיבה. בנוסף, ברמת אבזור LIMITED מציע הג'אקו 8 מערכת תצוגה עילית (HUD) להצגת מידע חיוני באופן ברור ונוח.
לנוחות מרבית, מציע הדגם גם משטח טעינה אלחוטי מהיר בעוצמה של W50 המאפשר טעינה מהירה במיוחד של טלפונים ניידים תומכים ללא צורך בכבל.

נוחות הנסיעה:
השימוש במתלי ריחוף מגנטיים מסוג CDC משפר משמעותית את נוחות הנסיעה; באמצעות שליטה מדויקת בפתיחה וסגירה של השסתום האלקטרומגנטי, מערכת ה-CDC מציעה תגובת כוונון ברמת מילי-שנייה. היא יכולה להשיג כוונון אדפטיבי בזמן של רכות וקשיחות הבלם של המתלים, להחליק מהמורות בכביש ולמקסם את הנוחות.
יותר בטיחות:
בהתאם לתקני הבטיחות הגבוהים ביותר בעולם, מבנה המרכב משתמש בעיצוב בטיחות חדשני סופג אנרגיה, המבטיח ספיגת אנרגיה יעילה במקרה של התנגשות. השימוש בפלדה בעלת חוזק גבוה מהווה 85% משטח המרכב, מה שמשפר משמעותית את הקשיחות הכוללת של הרכב. כריות אוויר ב- 360 מעלות המסודרות בקפידה, כוללות 9 ו- 10 כריות אוויר (פרימיום ולקשרי בהתאמה) ברחבי הרכב, עם "כרית אוויר רחוקה" (Far-End Safety Airbag) בין הנהג לנוסע. מדובר בכרית אוויר שמותקנת בין הנהג לנוסע שלידו שמטרתה למנוע מהנוסעים הקדמיים להתנגש זה בזה בתאונה צידית או חזיתית.
יישום טכנולוגיית מצלמות היקפיות ל"שלדה שקופה" של 540° מעלות משפרת מאוד את בטיחות הנהיגה באתגר השטחים המתים עבור הנהג ובתנאי שטח מורכבים, ומערכת חיישני רברס קדמיים ואחוריים (4 בכל צד) כלולה לשיפור הבטיחות והנוחות בתמרונים.


בטיחות: 
הג'אקו 8 כולל 9 כריות אוויר בגרסת ה-Premium ו- 10 כריות אוויר בגרסת ה- Luxury. בנוסף כל מערכות הבטיחות מגיעות ב-2 רמות הגימור וכוללות שפע של מערכות בטיחות:
eCall – קריאת חירום אוטומטית לרכב
Child Lock – נעילה חשמלית של הדלתות והחלונות בשורה השנייה
Child Presence Detection – זיהוי ילדים
ONE BOX – מערכת בלימה מתקדמת
Overspeed Warning – התראת מהירות מופרזת
ASL – התראת מהירות
LDW – התראת סטייה מנתיב
LDP – תיקון סטייה מנתיב
ELK – שמירה על נתיב במצבי חירום
BSD – זיהוי שטח מת
LCA – סיוע במעבר נתיב
DMS – זיהוי עייפות נהג
ACC – בקרת שיוט אדפטיבית
FCW – התראה מפני התנגשות קדמית
RCW – התראה מפני התנגשות אחורית
AEB – בלימה אוטונומית מתקדמת
TJA – סיוע בפקקים
ICA – סיוע בקרת שיוט משולבת
RCTA – התראה על תנועה חוצה מאחור
DOW – התראת פתיחת דלת
ISLC – הגבלת מהירות חכמה
IES – מערכת התחמקות חכמה
DAI – התראת תחילת תנועה של הרכב מלפנים
רמות האבזור של הג'אקו 8
הג'אקו 8 מציע מפרט אבזור עשיר במיוחד ברמת הגימור LUXURY, עם מגוון רחב של מאפיינים מתקדמים בנוחות, בטיחות וטכנולוגיה. בין פריטי האבזור ניתן למצוא חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינץ', פנסי LED קדמיים ואחוריים עם פנסי ערפל, ספוילר אחורי ומסילות גג, וכן גג שמש פנורמי, חלונות קדמיים עם זגוגית כפולה, מראות הצד מתקפלות חשמלית עם תאורת רצפה, מחוממות עם זיכרון וכוללות הפשרת אדים ואיתותי LED, בעוד שחלונות אחוריים כהים ומסגרות כרום מוסיפים תחושת יוקרה למראה החיצוני.
בתא הנוסעים מותקן מסך מולטימדיה בגודל "12.3 עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, תפעול הרכב עם פקודות קוליות ומשטח טעינה אלחוטי מאוורר לטלפון נייד.
המושבים מרופדים בריפוד דמוי עור כשהמושבים הקדמיים כוללים כוונון חשמלי לנהג (6 כיוונים) ולנוסע (4 כיוונים), כולל מושב BOSS Key המאפשר שליטה על מושב הנוסע מהצד. תמיכה חשמלית לגב התחתון, זיכרון למושב נהג, חימום ואוורור לשני המושבים הקדמיים ופונקציית Welcome בכניסה. מושבי השורה השנייה ניתנים להזזה קדימה ואחורה כולל הטייה ידנית של גב המושב, קיפול שטוח, חימום ואוורור הן לכריות והן למשענות. 
הרכב כולל מערכת שמע 8 רמקולים מבית Sony, שקע 12V קדמי ואחורי (בתא המטען), שתי יציאות Type-C בקונסולה הקדמית, ושתי יציאות נוספות (USB ו-Type-C) בשורה השנייה. לוח המחוונים בעיצוב תלת-ממד וההגה עטוף עור עם כפתורי מגע ובורר הילוכים בהגה.
בגזרת מיזוג אוויר ונוחות, הרכב כולל בקרת אקלים דו-אזורית מפוצלת עם זיכרון טמפרטורה, פתחי מיזוג לכל שורות המושבים כולל פתחי מיזוג בצד, מערכת AQS לטיהור אוויר עם מסנן PM0.3, מערכת הפשרה אוטומטית, מצב מיזוג חכם, פתחי מיזוג בשורה השנייה (פנים ורגליים), ופאנל שליטה ייעודי למיזוג בשורה השנייה. חיישני גשם, מראה פנימית נגד סנוור ידנית, וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים נכללים גם הם כסטנדרט.
בנוסף, הרכב כולל מערכת בחירת מצבי נהיגה (ספורט / רגיל / חסכוני) וכן בחירת מצבי נהיגה להנעה כפולה למצבי שטח משתנים כמו שלג, חול ושטח, נעילת דיפרנציאל אחורי, מערכת הנעה כפולה כסטנדרט, בלם חנייה חשמלי (EPB), מערכת Auto Hold ובורר הילוכים חשמלי.
תאורת הרכב מרשימה במיוחד וכוללת פנסי LED ראשיים ואחוריים, אורות יום, פנס בלם עליון LED, אורות דרך נמוכים וגבוהים בטכנולוגיית LED, איתותים דינאמיים, כיבוי מאוחר לפנסים, הדלקה אוטומטית לפנסים, כיוון גובה אורות חשמלי ומעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך (IHC). נוסף על כך קיים מושב נהג עם פונקציית קבלת פנים ותמיכה מותנית חשמלית ותאורת אווירה פנימית צבעונית דינמית אשר יוצרים סביבת נהיגה יוקרתית ומפנקת במיוחד.
גם בתחום הגישה והשליטה מציע הרכב נוחות מרבית: מפתח חכם מרחוק PEPS (מערכת כניסה פסיבית והנעה פסיבית המאפשרת לפתוח ולהתניע את הרכב באמצעות שלט רכב ללא מגע פיזי), סגירת חלונות אוטומטית עם מניעת מעיכה, הורדת חלונות ופתיחת דלת תא מטען מרחוק, פתיחת תא מטען חכמה ללא מגע, מסילות גג, ידיות דלת נסתרות וחשמליות ותמיכה ב-V2L לשימוש בסוללה כמקור מתח.
פריטי נוחות נוספים כוללים נעילה חשמלית לתא המטען ומשענת יד מרכזית קדמית עם תא אחסון הכוללת קירור וחימום. 
מחיר: 229,900 ₪. 
רמת האבזור LIMITED מוסיפה נדבך של יוקרה ונוחות לרכב. מערכת שמע עם 14 רמקולים של סוני הכוללת צמד רמקולים במשענת ראש מושב הנהג, הגה מתכוונן חשמלית עם חימום, פתיחה אלקטרונית לדלתות, וילונות הצללה לחלונות השורה השנייה, דוושות מתכת ומדרך כניסה מואר, מושבים קדמיים עם חימום ואוורור ומנורות קריאה לבשורה השלישית. כמו כן הרכב כולל ריפוד עור NAPPA , מושב נהג עם 8 כיוונים כולל תמיכת ירכיים חשמלית, פונקציית עיסוי לנהג ולנוסע והמראה הפנימית מתכהה אוטומטית. בריפוד הפנים מתווספים עיטורי זמש יוקרתיים בגג. בנוסף, מערכת ה-HUD מקרינה מידע בתצוגה עילית על השמשה בזמן אמת לפני הרכב ומבטיחה שעיני הנהג יישארו על הכביש. 
מחיר: 254,900 ₪. 
צבעים: שחור, לבן, כסוף וכחול גרפיט. גג שחור בתוספת תשלום









Drive Time מגזין רכב וספורט מוטורי
				
		
						
					
						
					
						
					
					
				