רגע…
194 ק"ג – משקל רטוב והספק מנוע של 105 כוחות סוס זה אומר שכל סוס סוחב על הגב 1.85 ק"ג.
נכון, צריך להוסיף לזה גם את ה-90 ק"ג שלי ואני, אגב, לגמרי רטוב. לא שיורד גשם, חס וחלילה, אבל קסדה, מעיל רכיבה, כפפות ואדרנלין בשמיים, תורמים את שלהם. סוף שבוע על KTM 890 smt – אופנוע שטח, עם צמיגי כביש.
על ה-KTM 890 בגרסת שטח קשוחה כבר רכבתי וכתבתי כאן בעבר. בגרסה האדוונצ'ר R ישבתי יותר גבוה (880 ס"מ גובה מושב לעומת 860 ס"מ ב-SMT) ומרווח הגחון היה גדול משמעותית, אבל המנוע אותו מנוע והוויברציות דומות להפליא.
ה-SMT 890 הפך מאופנוע שטח לאופנוע כביש. שינויים בגאומטרית ההיגוי, הקטנת מיכל הדלק ל-15 ליטרים, גלגלים בקוטר "17 עטופים בצמיגי כביש של מישלין ועוד.
המישלין PowerGP הוא צמיג ורסטילי המיועד למירוצים אך מאושר גם לרכיבת כביש. צמיג שכזה מקנה לי הרבה יותר בטחון מאשר צמיגי השטח שעטפו את ה-890 R ההוא. רק שמבט על הצמיג האחורי של אופנוע המבחן מבהיר כי הוא ראה ימים טובים יותר ומרגשים במיוחד. אז לא להתלהב מידי, לא להתלהב…
מצערת אלקטרונית בעלת 3 מצבי רכיבה (גשם, כביש וספורט) ומצב מסלול בתוספת תשלום, בקרת אחיזה ו־ABS עם IMU, מצב סופרמוטו למערכת ה־ABS לביטולה בגלגל האחורי, מלמדים כי על האופנוע הפסיכי הזה, אפשר לרכוב לא רק מהבית לעבודה כדי לחסוך עמידה בפקק.
אבל אני בפקק כרגע.
סופרמוטו הוא אופנוע זריז, קל לתמרון, משהו להשתחל איתו ולהגיע לפני כולם לעבודה. ה'אס וה'אם' מה-SMT מבטיחים כי האופנוע הזה יודע גם יודע לנענע את עכוזו ולהשחיז את צמיגיו. רק שה-T כאן מדבר על TRAVEL והמשמעות היא שעם האופנוע הזה ניתן גם לגמוע מרחקים ומהר. 15 ליטרים עם צריכת דלק רגועה של כ-20 ק"מ לליטר עשויים להפגיש אתכם רק אחרי כ-300 ק"מ עם משאבת הדלק, במיוחד אם השתמשתם בבקרת השיוט של האופנוע.
השתחלות בין מכוניות עם האופנוע הגדול הזה, היא לא בראש מעייני כרגע, וכשהדרך מתפנה לה חוזר אלי החיוך. תנוחת הרכיבה נוחה לי, המושב ארוך ושטוח ואת מיכל הדלק הצר ניתן לחבוק עם הברכיים.
בכל סחיטה של המצערת מטפס הסל"ד אל-על והאופנוע משוגר קדימה. בהילוכים הנמוכים, אני מאופק פן יזדקר לו הגלגל הקדמי, ואני הרי לא חיה דו-גלגלית מובהקת. תנו לי רק עוד שני גלגלים ותראו מה זה…
מנגנון הקוויקשיפטר המאפשר החלפת הילוכים מהירה מעביר בין יחסי העברה כאילו הייתה זו מכונת ירייה בסמטאות חאן יונס. אני פחות אוהב את הוויברציות המוגזמות של המנוע הדו-בוכנתי הזה, אבל הביצועים שהוא מספק הופכים את הכלי הזה לרכב עם בטיחות אקטיבית שאין שנייה לה. גם הבלמים – זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות מלפנים, נושכים, כאילו היה זה פיטבול שנעץ את שיניו בכדור האהוב עליו.
מתלים ארוכי-מהלך שומרים על נוחות הנסיעה ובולעים תחתיהם גם מפגעי כביש מוגזמים. במהירות שומרת-רישיון היעדר מיגון רוח ראוי פחות מטריד, אך כשסוחטים את המצערת עוד ועוד המאבק עם הרוח יהפוך מסע ארוך ומהיר למייגע.
SMT הוא יותר פיטבול מסלוקי. הוא יסתער ויפגין עצמה מדהימה אבל יתאים פחות לדהירה ארוכה וממושכת. כמעט 100,000 ש"ח, כמעט אדוונצ'ר, הרבה סופרמוטו ועם יכולת תיור מסוימת. אופנוע מיוחד, ללא ספק.