סדרה 1 החדשה של ב.מ.וו שהושקה היום בישראל, היא כרטיס הכניסה של החברה הגרמנית לעולם הפרימיום שהיא מייצרת. בדיוק כמו אותה סדרה 1 דור ראשון אשר הוצגה ב-2004 ויחד עם הדור השני מכרה כ-1.3 מיליון יחידות. אלא שהדור השלישי נוטש את תצורת ההנעה האחורית ומציע קומפקטית הנעה קדמית (או כפולה).
הלקוחות יכולים להזמין את BMW סידרה 1 החדשה שלהם עם מבחר של מנועי שלושה וארבעה צילינדרים מהדור האחרון של משפחת BMW EfficientDynamics.
מבחר המנועים שישווק בישראל כולל את דגם ה-118i המצויד במנוע 3 צילינדרים 1.5 ליטרים TwinPower Turbo. המנוע הוא בעל הספק ומומנט משופרים ביחס לדגם הקודם עם הספק מירבי של 140 כ"ס (136 כ"ס בדגם הקודם) ומומנט מירבי של 24.2 קג"מ (22.4).
בנוסף, תשווק סדרה 1 גם כדגם ה-M135i xDrive המצויד במנוע 4 צילינדרים 2.0 ליטרים M TwinPower Turbo המספק 306 כ"ס עם מומנט מירבי של 45.9 קג"מ. מנוע זה הוא מנוע ארבעה הצילינדרים החזק ביותר במערך המנועים של קבוצת BMW.
כל המנועים הזמינים עבור BMW סידרה 1 עומדים בתקן פליטת המזהמים המחמיר Euro 6d-TEMP ומצוידים במסנן חלקיקי למנועי בנזין. מנועי בנזין נוספים יוצגו בהמשך.
דגם ה-BMW 118i מוצע כסטנדרט עם תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים המתקדמת Steptronic עם שבעה הילוכים ואילו דגם ה-BMW M135i xDrive משודך לתיבת ההילוכים הפלאנטרית Steptronic Sport בעלת שמונה הילוכים.
דגם ה-118i יאיץ מ-0 ל-100 בזריזות תוך 8.5 שניות, בעוד צריכת הדלק הממוצעת עומדת על נתון של 20 ק"מ לליטר. בכך מקצץ הדגם החדש את התאוצה ב-0.2 שניות אל מול הדגם אותו הוא מחליף, תוך שהוא מצליח להציע צריכת דלק משופרת בכ-17%.
דגם ה-BMW M135i xDrive החזק יותר ירשים בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות בלבד (4.7 שניות עם חבילת M Performance, שתהיה זמינה כאופציה החל מ-11/2019) בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת רק על 14.7 ק"מ לליטר, ופליטת CO2 מגיעה רק ל-162 – 155 גרם לקילומטר.
תודות למעבר להנעה קדמית, מציע הדור השלישי של סידרה1 מרחב גדול יותר משמעותית מקודמו ושימושיות משופרת בכל היבט, עם שינוי קטן בממדיו החיצוניים. הדגם, הזמין כעת כדגם חמש דלתות בלבד, קצר יותר בחמישה מילימטרים מקודמו, ואורכו עומד על 4,319 מ"מ.
רוחבה של המכונית (העומד כעת על 1,799 מ"מ), גדל ב-34מ"מ, ואילו גובהה (1,434 מ"מ) גדל ב-13 מ"מ. רוחק הסרנים, העומד על 2,670 מ"מ, קצר ב-20 מ"מ מזה של הדור השני של הדגם.
החלל הפנימי מרווח הרבה יותר מאשר זה של הדגם הקודם, במיוחד במושב האחורי. הכניסה קלה יותר ומרווח הברכיים עבור היושבים מאחור גדל ב-33מ"מ. המושב האחורי מציע גידול של לא פחות מ-19 מ"מ במרווח הראש. היושבים מאחור נהנים גם ממרווח מרפקים גדול יותר ב-13 מ"מ, בעוד הנהג והנוסע הקדמי יכולים לצפות ל-42 מ"מ נוספים במרווח זה.
נפח תא המטען, 380 ליטר, גדול ב-20 ליטר מזו של הדגם היוצא, וקיפול המושבים האחוריים מגדיל אותו ל-1,200 ליטר. בנוסף, הרוחב בין בתי הגלגלים בתא המטען גדל ב-67 מ"מ.
הדור השלישי של הסדרה הקומפקטית מציג את ארכיטקטורת ההנעה הקדמית החדשה של BMW המשלבת, לדברי היצרן, את הנאת הנהיגה והמצוינות הדינמית המהוות סימן היכר של המותג יחד עם שיפור משמעותי במרחב הפנימי, בחווית הנסיעה, באיכות תא הנוסעים ובקישוריות.
אנחנו, טרם נהגנו בה, ואת חווית הנהיגה בקומפקטית ההנעה האחורית, מאוד אהבנו. מחכים לנסיעת מבחן כדי להתרשם.
מחירים: (ש"ח)
118I VIBE – 199,000
118I M-SPORT – 214,000
118i SUPERIOR – 239'000
M135i X-DRIVE – 370,000
צילומים – יצרן