Home / ירוק / יונדאי קונה הייבריד – האח השפוי
יונדאי קונה היברידית

יונדאי קונה הייבריד – האח השפוי


קונה של יונדאי הפתיע אותנו כבר בגרסת הבנזין. רכב מוגבה ואופנתי, אבל עם פילפל וחדוות חיים.
זה לא רק המנוע החזק שמפיק 177 כוחות סוס. קונה התגלה כג'יפון שכייף לנהוג בו, אבל, מאידך, גובה את המחיר בתחנת הדלק (וגם בנוחות הנסיעה). הפעם, הביאו לנו יונדאי קונה שמנהלי החשבונות יאהבו – יונדאי קונה הייבריד.

זו לא הקונה החשמלית. מדובר בגרסה המשלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי – קוראים לזה "היברידי".
כשתראו יונדאי קונה הייבריד לא תבדילו כמעט בינו לבין אחיו השרירי הפרוע. לא מבחוץ ולא מבפנים. בתא הנוסעים שעדיין נראה מיושן, לוח מחוונים כמעט זהה (מד כוח במקום סל"ד), מנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחורי ההגה ובלם יד חשמלי הם ההבדלים העיקריים.

קונה ההיברידי נשאר ג'יפון עם מרחב סביר, ולמרות הסוללות שנוספו, גם תא המטען לא קטן בנפחו לעומת הגרסה הרגילה. באופן מוזר הוא אפילו קל יותר.

קונה הוא כבר לא הג'יפון הקטן בהיצע של יונדאי, עם הגעתו של הוניו החדש. הפעם, קונה מגיע בגרסה שתדבר בעיקר אל סופרי האפונים.

מספר שינויים בגרסה ההיברידית תרמו להקטנת צריכת הדלק ופליטת המזהמים. חישוקי גלגלים קטנים יותר וצמיגים צרים יותר, הורדת פסי הגגון וציוד הרכב בערכת ניפוח במקום גלגל רזרבי – תרמו להכנסת הגרסה הזו לקבוצת זיהום 2 ולקבלת הטבות מס בהתאם. חתך הצמיגים הגבוה יותר שיפר במשהו את נוחות הנסיעה, אך פגע בחדות הניהוג.

יונדאי קונה הייבריד

לקונה המחושמלת מנוע בנזין 1.6 ליטר (105 כ"ס) משולב עם מנוע חשמלי (43 כ"ס), המפיקים יחדיו 141 כ"ס. תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד מעבירה את מרכולתה לגלגלים הקדמיים. במהירויות עירוניות, ההנעה חשמלית. זה שקט, נעים וכמובן חסכוני. זה גם מדלג על הצורך בתיבת ההילוכים (פותר אולי את בעיית ה"גלישה" האיטית שסבלה מהתחממות?). מנוע הבנזין, כמובן, נושא את רוב נטל ההנעה וההאצה, כשזה החשמלי מתגייס לעזרה בתאוצות הדורשות זאת. בגרסת ה-177 כ"ס תאיצו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות. בזו ההיברידית, תאלצו להמתין 11.2 שניות ארוכות. כשתגיעו למהירות המרבית (בגרמניה, לא פה חס וחלילה!) של 160 קמ"ש, תעקוף אתכם, אותה קונה בנזין, ב-210 קמ"ש.

יונדאי קונה הייבריד
צריכת הדלק שנרשמה

אבל אז, בתחנת הדלק, תתחילו לחייך. הקונה הירוקה שלכם, צרכה בנזין בשיעור של כמחצית מהכמות של זו הראוותנית – בזבזנית. זה אמנם תלוי באופי הנהיגה, אבל אנחנו הגענו במהלך ימי המבחן לצריכה של 18 ק"מ לליטר. אגב, בנסיעת בוקר בפקק בין רעננה לתל אביב, שארכה 43 דקות, נרשמה צריכת דלק של 28.7 ק"מ לליטר, תודות לניצול נסיעה על חשמל.

יונדאי קונה הייבריד היא מכונית אופנתית ומוצלחת בעלת יחידת הנעה יעילה וחסכונית. בגרסת הפרימיום היא עולה 140000 ש"ח. רשימת אבזור זהה לדגמי הבנזין החזקים והזולים יותר (13,000 הפרש) משאירה את ההחלטה בידכם – לרכוש ג'יפון בעל ביצועים יוצאי דופן לקטגוריה או היברידי הגיוני כיאה לאדם שקול ובוגר.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

קיה סלטוס

יונדאי וניו – אטמוספרי רציף

Tweet יונדאי וניו, מיני קרוסאובר, שהושק בתערוכת ניו יורק באפריל 2019, הוא כנראה הקרוסאובר הזול …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page