קלאסEV – להפוך כל רכב קלאסי לחשמלי!


ככל שנהיה מעריצים מושבעים של מכוניות קלאסיות (ויש לנו גם אוברדראפט לא קטן בחשבון הבנק שמוכיח את זה), אנחנו מודעים לכך, שבעתיד, כנראה, נצטרך להתפשר.

עד כמה שהיינו רוצים להאמין כי חקיקת ה-EV והאיסורים הספורדיים הנוגעים לכלי הרכב החדשים המונעים בדלק לא יגיעו (וי(פ)געו) גם בקלאסיקה האהובה עלינו, סביר מאד להניח, שהמציאות תהיה מעט שונה.

אמנם, אנחנו לא צופים כי האיסור הגורף יחול בעתיד המיידי על מכוניות מונעות דלק (חדשות וישנות), וזאת, בהתחשב בכך כי הרוב המכריע של בעלי המכוניות והמשאיות אינם יכולים להרשות לעצמם, מעכשיו לעכשיו, להשתדרג ולהתחדש ברכב חדש ונוצץ, וגם, בהתחשב בכך כי, עם כל הרצון הטוב, תשתיות הטעינה הנוכחיות עדיין לוקות בחסר ואינן תומכות בשינוי פרדיגמה דרסטי כל כך. אבל, אין כל ספק, כי זה הכיוון שהעולם הולך לקראתו, בקצב זה או אחר.

אם, בכל זאת, תרצו להקדים במעט את המגמה, סדנת EV של Zero Labs, הממוקמת בקליפורניה, יוצרת פלטפורמת "סקייטבורד" EV חדשה ומודולרית עבור מגוון רחב של כלי רכב קלאסיים (אה, אולי בכל זאת לא כדאי לקרוא לזה פלטפורמת "סקייטבורד", מכיוון שדף ההשקה של השלדה החדשה מתמרד, באופן ספציפי, נגד תווית הזו).

בדומה לפלטפורמות הסקייטבורד המיוצרות בקנה מידה מלא שראינו מיצרניות רכב כמו ריביאן וטסלה, שלדת המנוע של Zero Labs פותחת את האפשרות לגישת " One size fits all", תוך ההבטחה שהפלטפורמה החשמלית הקלאסית שלה מסוגלת להמיר מגוון רחב של גדלים וסגנונות רכב מדלק למנוע חשמלי.

Zero Labs לא ממש מוכנה לפרסם את הרשימה המלאה של מכוניות ומשאיות שמתאימות להמרה מסוג זה, אבל היא אישרה ארבע קטגוריות נפרדות – רכבי 4×4 קלאסיים שיוצרו בין השנים 1947-1975, מכוניות-שרירים שנבנו לפני 1975, מכוניות קופה דו-דלתיות שיוצרו בין השנים 1948-1975 וטנדרים קלאסיים בין השנים 1947-1975. בדף הנחיתה של הפלטפורמה החדשה תוכלו לראות צלליות של פורשה 911, פורד F100 מתקופת שנות החמישים ופורד מוסטנג משנות ה-60 המאוחרות, מה שיכול לתת לנו רמז לא קטן לסוגי ההמרות שלהן אנחנו יכולים לצפות מהחברה. בהתחשב בפרויקטים הקיימים של Zero Labs, נראה שהיא שמה דגש על קטגוריית 4×4, כאשר חבילות ההמרה שכבר אושרו הן לפורד ברונקו, לנדרובר דיפנדר 110, טויוטה FJ, פורד F100 ופורד F150.

אבל…
מלהיב ככל שיהיה, החלום היפה הזה (על שילוב בין קלאסיקה לחשמל) מגיע עם כמה סימני קריאה.
למשל, יש לנו בסיס סביר לחשוב שהטווח המקסימלי (של 235 מייל / בערך 379 ק"מ) עליו מצהירה החברה יהיה תלוי, בין השאר, בסוג המכונית שתבחרו לשדרג, וזאת, מכיוון שאיננו יכולים לדמיין ש פורד F100 משנת 1956 תהנה מטווח נסיעה זהה לזה של פורשה 911 חשמלית משנת 1967, וזאת – בגלל ההפרשים במשקל והשוני בפרופיל האווירודינמי. ואם כבר הזכרנו את המשקל, על אף הפרסומים המפתים של Zero Labs, כיום, אנחנו כבר יודעים שסוללות ומנועים חשמליים לא בדיוק יכולים להתפאר במשקל סופי קל מהרגיל. כמו כן, צפוי לגמרי שכמה מהפרויקטים המסובכים יתגלו כיקרים במידה ניכרת מאשר הפרויקטים הפשוטים יותר לביצוע, דוגמת הברונקו או הלנדרובר.
כך שעל אף ההתלהבות הראשונית מהרעיון, ישנם לא מעט נעלמים במשוואה הזו…

והנה הגענו לנעלם נוסף במשוואה, המחיר…
אין תמחור ברור, לפחות לא קיים אחד כזה נכון לכתיבת שורות אלה…

מאחר וההשקה הרשמית של הפלטפורמה עתידה להתרחש מתישהו, בעתיד הקרוב, נראה שיש לכם מספיק זמן להחליט אם בא לכם לקנות מהחברה רכב קלאסי שכבר עבר הסבה לחשמל, או, לחילופין, להיכנס לפרויקט כזה, יד ביד, עם החברה, עוד לפני שעניין ה-EV יהפוך לעובדה קיימת ויעוגן בחקיקה.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

מרצדס EQS – השקה לישראל

Tweet כלמוביל מרצדס משיקה בישראל את ה-EQS – החשמלית החדשה, שתימכר במקביל לסדרת ה-S Class. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page