חזית הרנגלר הלבן שלנו, לא מסגירה את כל הסיפור. לאמיתו של דבר, כבר בחנו כאן את רנגלר בדור הרביעי (JL) שהוצג ב־2018 וגם הוא בצבע לבן ובגרסת רוביקון. בעוד שנייה או שתיים יחשף הישבן הגדול והלבן של רכב המבחן, גלדיאטור, שאינו אלא גרסת הטנדר לרכב השטח המיתולוגי.
בראשית, היו אלה טנדר וויליס, ואחריו – הגלדיאטור שהתבסס על 'ואגוניר' של ג'יפ. שנים רבות עברו להן מאז, והנה, שנה לאחר שהוצג הרנגלר הנוכחי (2018) הוצגה גרסת הטנדר – גלדיאטור.
מדובר ברנגלר מוארך; בסיס הגלגלים כאן משתרע על גבי 348.7 ס"מ ואורך המרכב הוא 554 ס"מ; לרנגלר הארוך בסיס גלגלים של 300.8 ס"מ ואורך של 479 ס"מ. המידות במימדי הרוחב והגובה דומות. את גרסת ארגז המטען החליט היבואן לייבא עם מנוע בנזין נטול טורבו בנפח 3.6 ליטר V6, המייצר 280 כ"ס ב־6400 סל"ד ו־35.4 קג"מ ב־4400 סל"ד. זאת, בשונה מגרסת הרנגלר המיובאת עם מנוע טורבו־בנזין 2.0 ליטר. מלבד המנוע השונה, לא תמצאו שינוי – תיבה אוטומטית 8 הילוכים, הילוך כוח, הנעה אחורית עם שילוב לכפולה זהה בשני הדגמים.
גלאדיאטור בגרסת רוביקון מיועד לשטח מאתגר ומציע תיבת העברה עם יחס נמוך של יחס העברה 4:1. מרווח הגחון כאן הוא 28.3 ס"מ וזוויות הגישה, הבטן והנטישה הן 43.4 מעלות, 20.3 מעלות, 26 מעלות (העדיפות כאן היא לרנגלר רוביקון הנהנה מזווית בטן קטנה יותר וזווית נטישה קטנה משמעותית מזו שבטנדר גלאדיאטור). ארסנל הנשק כולל גם אפשרות לניתוק מוט מייצב קדמי, קפיצי סליל מאחור, נעילות דיפרנציאל רוחביות בשני הסרנים המחוזקים – דנה (M210, M220) וצמיגי A/T איכותיים.
גלדיאטור הוא רכב ארוך. זה משפיע על תמרונים עירוניים ובוודאי ישפיע גם על איתור מקום חניה. אבל לאורך יש גם יתרון. ליושבים במושב האחורי מרווח רגליים משופר לעומת רנגלר ארוך. התוספת כאן היא בעיקר ארגז המטען. זה מציע יכולת נשיאת מטען של כ-600 ק"ג ונפח טעינה של 3500 ליטרים (בגובה הדופן) והוא מאובזר ב-4 אוזני עיגון, 2 מנורות חזקות וכיסוי ברזנט יעיל.
גלדיאטור הוא רכב נוח לנסיעה במושגי טנדר, למרות הסרנים החיים והצמיגים הקשוחים, הנסיעה נעימה כל עוד השיבושים לא אכזריים מדי. ב-100 קמ"ש יסתובב המנוע על 1750 סל"ד בהילוך השמיני. ביצעתם לחיצה החלטית על דוושת התאוצה? המנוע מגיב מיידית, גם תודות לתיבה המהירה. במקרה הנינוח, תעמוד צריכת הדלק על כ-11 ק"מ לליטר, בנהיגה תובענית יותר זה כבר יגיע ל-7 ק"מ לליטר. גם מבחינה דינמית, הציפיות כדאי שתהיינה בהתאם – התחושה בטוחה, כל עוד אתם זוכרים להתייחס לעובדה שהמדובר ברכב במבנה של רכב שטח קשוח.
גם כאן, ממש כמו ברנגלר, ניתן להסיר את הגג והדלתות ולקפל שמשה קדמית. הכניסה נוחה, הישיבה פרקטית וסביבת הנהג תכליתית ומשדרת חוסן. יחד עם זאת, תנוחת ישיבה לא מושלמת וחסרת מדרך חשוב לרגל שמאל והנדסת אנוש שאינה מושלמת, מעיבים במשהו על העיצוב הנאה.
גלאדיטור של ג'יפ הוא לא כמו כולם. להשוות אותו לטנדר כפול הנעה סטנדרטי, יעשה עוול לשועלי השטח. יכולות השטח של גלאדיאטור בכלל ובגרסת רוביקון בפרט, עולה על זו של כל היילקס, דימקס וטרייטון. במחיר לא נמוך של 464,000 ש"ח, מוצעת כאן אופציית הובלת מטען בשטח קשוח, ללא תחרות.
גלאדיאטור, כאמור, הוא לא כמו כל טנדר רגיל.
כתבה מעניינת עם הרבה נתונים על הרכב , לדעתי המחיר אינו מצדיק את החבילה