לקסוס מאמצת חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות


לקסוס מציגה את האסטרטגיה שלה לדור חדש של רכבים חשמליים, תוך יישום עקרונות עיצוב וטכנולוגיות חדשניות שישנו את עתיד עולם הרכב.
.
בפורום קנשיקי השנתי שהתקיים בבריסל, החברה הציגה תובנה עמוקה יותר על מפת הדרכים שלה להפוך למותג יוקרה חשמלי לגמרי עד 2035 בעולם, ובאירופה עד שנת 2030.
.
פסקל רוך', סגן נשיא, וראש לקסוס אירופה ציין: "לקסוס הינה חלוצה טכנולוגית מאז הקמת המותג ב-1989. המותג מאתגר את המוסכמות של שוק רכבי היוקרה ומספק באופן עקבי ערך חדש ללקוחות. בכל הנוגע לחשמול, נמשיך לשבור את תקרות הזכוכית של עולם רכבי הפרימיום, נפתח מבנה רכב מודולרי חדש ודור חדש של סוללות, לא רק כדי לשפר את הביצועים של ה-BEV שלנו אלא גם, ואולי הכי חשוב, להמציא מחדש את ההנאה מהנהיגה. גם המהפכה בתוכנה, תאפשר לנו לעצב רכבים ברמה הגבוהה ביותר של התאמה אישית, מה שיהפוך את היוקרה לאישית עבור כל אחד מלקוחותינו".

דגמי הקונספט LF-ZL ו-LF-ZC מציגים חשיבה עתידנית

מכוניות הקונספט של לקסוס LF-ZC ו-LF-ZL שנחשפו לאחרונה, מדגימות כיצד לקסוס מתכוונת למקסם את הפוטנציאל שמציע השילוב של חשמול וטכנולוגיות חדשניות, כדי לספק חוויות ניידות חדשות ומשודרגות.
.
ה-LF-ZC (לקסוס Future Zero-emission Catalyst), שהוצג לראשונה באירוע קנשיקי שהתקיים באירופה, הוא מכונית סדאן חדשה המתוכננת להשקה בשנת 2026. יש בה את יתרונות חוויית החשמול של לקסוס, עם פרופורציות אלגנטיות, מרכז כובד נמוך, תא נוסעים מרווח ועיצוב עתידני המשלב פונקציונליות ואסתטיקה נעימה.

קרדיט תמונות – ליצרן

ה- (Lexus Future Zero-emission Luxury) LF-ZL נמצא עדיין בשלבי פיתוח. מדובר ברכב שטח חשמלי עם סוללה פורצת דרך שתאפשר חיבור בין אנשים, ניידות וחברה בצורה חלקה. באמצעות טכנולוגית AI ניתן יהיה להתאים את חווית הנהיגה ברכב לפי העדפותיו ו/או הרגליו של כל משתמש אינדיבידואלי, והאינטראקציה עם הרכב תגיע לרמה גבוהה יותר כאשר המכונית אף תציע הצעות מותאמות אישית, המבוססות על סגנון והרגלי הנהג/ת. השימוש העיצובי בצמח הבמבוק מתייחס למסורת היפנית, אך משקף גם גישה בת קיימא – שימוש תעשייתי בצמח הצומח במהירות הינו חיוני למניעת גידול יתר והגנה על הטבע.

שני הרעיונות משלבים פונקציונליות עם יופי ללא כל פשרות. הקונספט העיצובי החדש של לקסוס נקרא: "פשטות פרובוקטיבית" והוא עוד צעד קדימה בהתפתחות הזהות העיצובית האייקונית של לקסוס, שימוש בעיצוב מעודן ופשוט כדי ליצור נוכחות בולטת ועוצמתית ברכבי יוקרה מפוארים ומרווחים.
.
ה- cockpit הדיגיטלי החכם מספק סביבה דיגיטלית חדשנית עם גישה אינטואיטיבית ומהירה לפונקציות חיוניות במהלך הנהיגה. באמצעות טכנולוגיית ההיגוי הבלעדית של לקסוס -One Motion Grip, ע"י הסרת כל חיבור מכני בין גלגל ההגה לגלגלי המכונית, ההיגוי האלחוטי יוצר חווית נהיגה אינטואיטיבית יותר במיוחד בדרכים מפותלות.

הפונקציות מרוכזות במסכים דיגיטליים קטנים משני צדי ההגה. בקרות התפעול כגון הילוכים, מערכות בטיחות ומערכות סיוע לנהג (ADAS) ובחירת מצבי נהיגה ממוקמים על הכרית השמאלית, בעוד שתכונות נוחות כגון אודיו, טלפון, בקרת אקלים וטכנולוגיות AI מקובצות מימין. הרכב מצויד גם במראות אחוריות ומראות צד דיגיטליות ובצג רחב במיוחד בצד הנוסע הקדמי לגישה נוחה לאפליקציות בידור וניידות.

מערכת ההפעלה Arena

Arene מערכת ההפעלה החדשנית, תפתח אפשרויות בידור וקישוריות חדשות. באמצעות שימוש בבינה מלאכותית (AI) מערכת הזיהוי הקולי תספק תגובה מהירה לפקודות ותוכל להציע הצעות מותאמות אישית וגמישות – בדומה לעוזר אנושי אישי קרוב. המערכת אפילו תוכל ללמוד את השגרה של הנהג/ת ואת האפליקציות והפונקציות המועדפות ולהפעיל אותן באופן אוטומטי, ללא צורך בהגדרה. למעשה Arena תאפשר לשנות את האופן שבו המכונית מרגישה ומתנהגת. ניתן יהיה להפוך אותה לרכב יוקרה שקט ורך או למכונית ספורט רספונסיבית ונמרצת, בהתאם לרצון הנהג/ת, שיוכל גם לשלוט באופן בו המכונית נשמעת.

קרדיט תמונות – ליצרן

ביצועים משודרגים

לקסוס תמנף את מאפייני האינרציה המובנים של רכביBEV, כגון התאוצה החזקה ושליטה בכוח ההנעה החלקה שמספקת טכנולוגיית ההנעה DIRECT4 לכל הגלגלים, כדי להגביר את ההנאה שבנהיגה ולגרום לנהג/ת להרגיש יותר הרמוניה עם הרכב.

DIRECT4מערכת הבקרה ההיברידית הבלעדית והייחודית של לקסוס, מופיעה כבר ברכבים ההיברידיים לקסוס RZ ו-RX 500. המערכת הזו מאזנת כל הזמן אוטומטית את מומנט ההנעה בין הסרנים הקדמיים והאחוריים, בהתאם לעומס על כל גלגל. זה מבטיח אחיזה אופטימלית בכל תנאי הנהיגה, עם תאוצה לינארית יותר, ביצועי פניות משופרים ותנוחת רכב יציבה יותר. עם מערכת היגוי אלחוטית, רכבי לקסוס BEV העתידיים יציעו חווית היגוי אינטואיטיבית ביותר, במיוחד בנסיעה בכבישים מפותלים.

מבנה רכב מודולרי

הדור הבא של לקסוס BEV ישתמש במבנה מודולרי חדש המחלק את מרכב הרכב לשלושה חלקים – קדמי, מרכזי ואחורי. זה יתאפשר על ידי שימוש ב-Giga casting, מערכת המאפשרת מרחב גדול יותר בעיצוב הרכב. צמצום מספר החלקים – החלקים הקדמיים והאחוריים של מבנה הרכב כוללים כיום כ-175 אלמנטים נפרדים –המבנה המודולרי החדש יקצר באופן דרסטי את זמן הייצור ויעניק גמישות מירבית בפיתוח מהיר של סוגי רכב שונים, לדוגמא, את החלק הקדמי והאחורי של הרכב ניתן לייצר תוך פחות משתי דקות. למבנה המודולרי יש גם יתרונות של קשיחות גבוהה יותר ומשקל מופחת, אשר יתרמו לדינמיקה ליניארית של הרכב ותחושה טבעית, ובכך גם יימנעו תאונות קלות ויפחתו משמעותית עלויות התיקונים. מבנה הרכב המודולרי נועד לא רק לשיפור הביצועים אלא בעיקר להמציא מחדש את ההנאה הצרופה של לקוחות לקסוס מחוויית הנהיגה.

גישה רב טכנולוגית בפיתוח דגמי לקסוס העתידיים

בטווח הקרוב, עד לשנת 2026, לקסוס תמשיך בגישת החשמול הרב-טכנולוגית שלה, המבוססת על שלושה סוגי רכב: דגמים המציעים אפשרויות הנעה מרובות, כגון רכבי השטח UX, NX ו-RX, רכבים חשמליים לגמרי כמו ה-RZ וה- UX300e העושים שימוש בפלטפורמת הארכיטקטורה העולמית הנוכחית של לקסוס, ורכביBEV שפותחו תוך שימוש ב-Gigacasting על פלטפורמת הדור הבא, כמו הדגם העתידי המבוסס על קונספט LF-ZC. במהלך השנים הקרובות, יוצגו כלי רכב של לקסוס בכל אחת משלוש הקטגוריות הללו, כולל BEVs, כדי להרחיב ולגוון את ההיצע של לקסוס.

לקסוס תהיה הראשונה בעולם לאמץ בדגמיה החדשים את טכנולוגית הסוללה פורצת הדרך, הכוללת סוללת ליתיום-יון חדשה שתציע זמן טעינה של  80% תוך כ-20 דקות וטווח שיוט של כ-800 ק"מ (מחזור WLTP). לקסוס אף תפתח גרסת סוללה בעלות נמוכה יותר כדי לאפשר ללקוחותיה יותר אפשרויות בחירה.

באביב 2024, מגוון דגמי ה-RZ יגדל ויכלול גם גרסת הנעה קדמית חדשה (4X4). בהמשך תוצע לראשונה האפשרות של היגוי-אלחוט One Motion Grip. כמו כן מתוכננת לעתיד מערכת המדמה את התחושה והתפעול של תיבת הילוכים ידנית עבור BEV's–וזהו מימד נוסף במשימתה של לקסוס להתמקד בהנאה מהנהיגה. מבחוץ, הרכב יהיה שקט כמו כל BEV אחר, אך בקונטרול הנהג יחווה את כל התחושות של רכב תיבת הילוכים ידנית, כולל צליל מנוע ורעידות.

תנופת הצמיחה של לקסוס

השנה צופה החברה שמכירות המכוניות החדשות שלה באירופה יגיעו לכ-74,000 יחידות. מדובר בעלייה של כ-50% בהשוואה לביצועי שנת 2022, מה שהופך את לקסוס לאחד ממותגי הפרימיום הצומחים ביותר בעולם. למעט רוסיה, זה יהיה גם שיא חדש.

הצלחה זו מושתתת על מגוון דגמים גדול שהתחדש כמעט כולו במהלך השנתיים האחרונות. הליין-אפ כולל שלושה דגמים חדשים לגמרי בסגמנטים הקריטיים של רכבי השטח D ו-E פרימיום  NX, RX ו-RZ – המציעים הנעות היברידיות-חשמליות, פלאג-אין היברידיות וחשמלי מלא.

המומנטום של לקסוס צפוי להימשך ב-2024, ולקדם את החברה לעבר שאיפתה העתידית לקראת היקף מכירות של שש ספרות באירופה. לקסוס חשפה שני דגמים חדשים לגמרי שלוקחים את המותג לפלחי שוק חדשים: ספינת הדגל החדשה ה-LM שהוא Luxury Mover ו-LBX הקרוסאובר האורבני הקטן הראשון של החברה. הדגם המפואר ה-LM לוקח את נוחות הנוסעים לרמה חסרת תקדים ברמה של מחלקה ראשונה, בעוד ה-LBX מאתגר את קטגורית מכוניות היוקרה, ומוכיח שניתן לספק תכונות יוקרה ללא פשרות, איכות וחווית נהיגה ייחודיים גם במכוניות קומפקטיות.

דגמים אלה הם רק דוגמאות ראשונות לתנופה של לקסוס בדרכה להגשמת שאיפותיה לצמיחה פורצת גבולות ושבירת תקרות זכוכית, באמצעות פיתוחים טכנולוגיים חדשניים להתאמת דגמי לקסוס למגוון חדש של לקוחות המעריכים יוקרה אמיתית, ביצועים מרשימים והנאה מושלמת בנהיגה.


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

IS300

לקסוס IS300 – ליהנות בדרך אל היעד

Tweet "מזג אויר אידאלי לקחת את ה- IS300" אומר הבחור שמוסר לי את מפתחות הלקסוס …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page