פולקסווגן קארוול 6.1 – מתיחת פנים


המסחרית-וואן של פולקסווגן נולדה אי שם בשנות החמישים – "פולקסווגן טרנספורטר" – מי לא מכיר? עכשיו אנחנו נוסעים לנו בדור השישי המעודכן, הלא הוא T6 – קארוול.

את הדור הראשון כינו Type 1) T1) וזכינו כאן ב-DRIVETIME, לנהוג עליה.
את דגם T3, שהגיח לעולם בשנת 79, "זכיתי" להפוך לטוטל-לוסט בהתהפכות ההיא בדרך לרמת הגולן, התהפכות שאותה לא אשכח. נהיגה ברכב בעל מרכז כובד גבוה בעיקולים ובמהירות גבוהה, היא לא מתכון בטוח להישארות על הגלגלים. הטרנספורטר ההוא של שנות השמונים (וגם אלה שלפניו), אופיין במנוע אחורי/ הנעה אחורית בסגנון החיפושית.
הדור הרביעי כבר עבר לתצורה מקובלת יותר בעלת מנוע קדמי/ קדמית, בטוחה יותר.

טרנספורטר בגרסת קראוול שאותו אנחנו נוהגים עכשיו, הוא רכב בטוח משמעותית. מערכות הבטיחות המקוריות וגם אלה שלו כוללות התראה על רכב ב”שטח מת” המופיעה על מראות הצד, התראה מפני סטייה מנתיב (רטט בהגה), 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית ועוד. מתיחת הפנים כללה גם עדכוני עיצוב בחזית הרכב ובסביבת הנהג – יישור קו עם שאר דגמי היצרן.

ברמת האבזור 'קומפורטליין' המגיעה לארץ, וילונות גלילה, חלונות צד נפתחים. בתקרה מותקנות יחידות תאורה, פתחי מיזוג לשתי השורות ומערכת בקרת אקלים בעלת 3 אזורים נפרדים עם שליטה נפרדת. במרכז הדשבורד מסך מגע בגודל “6.5 הפונה כלפי הנהג, ואילו לטובת הנוסעים שלידו מוצעים שני שקעי Type-C, ושני שקעי 12 וולט. לרשות הנהג שתי משענות יד נוחות ותנוחת נהיגה גבוהה וזקופה.

קארוול – מוביל נוסעים משובח

קארוול הוא רכב בעל מימדים שפויים. הגרסה הנוכחית באורך 4.9 מ' (יש גם גרסה מוארכת 5.3 מ') ומסוגלת להסיע בנוחות גבוהה 9 מבוגרים.
מה זו נוחות גבוהה?
כניסה אל הרכב הזה בעל דלתות ההזזה הרחבות נוחה, הישיבה זקופה ומרווחת ושטח החלונות ענק. בנוסף, מציע הקארוול תא מטען ענק לטובת מזוודות, צידניות או כל דבר שתרצו. שורת המושבים האחורית והאמצעית מרכינות את משענת הגב לטובת שטח אחסון משופר, ואם תרצו, גם תוכלו להסיר את השורה השלישית להעמסת ציוד גדול מימדים.

אבל קארוול לא מתאפיין רק בחלל פנים גדול. הדור השישי של הוואן המיתולוגי מאופיין גם באיכות נסיעה גבוהה. אני זוכר עוד את אותו T3 משנות השמונים שהתאפיין בנסיעה רכה ומרגיעה במיוחד. מידי יום הייתי גומע עליו כ-400 ק"מ בכבישי רמת הגולן. מעבר למושב הנהג של פורד טרנזיט או פיג'ו J5 של אותן שנים, רק הדגישו את ההבדל בין רכב מסחרי מחוספס לאותו טרנספורטר נעים הליכות. נקודת התורפה שזכורה לי הייתה מנוע חלש-יחסית, שהקשה על טיפוס העליות של רמת הגולן.

לקארוול שאני נוהג בו כעת, מנוע מנוע 2 ליטר טורבו דיזל. למרות שזו הגרסה החלשה יותר (יש גם גרסת 204 כוחות סוס), אותם 150 כוחות סוס ב-3,250 סל”ד ומומנט של 34 קג”מ ב-1,500 סל”ד, המחוברים לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמדים (DSG) בעלת שבעה יחסי העברה, בהחלט מספקת ביצועים מצוינים לצד צריכת דלק ראויה לרכב שכזה (כ-10 ק"מ לליטר במהלך המבחן).

קארוול – מוביל הנוסעים של פולקסווגן, הוא רכב משובח שעבר אבולוציה מוצלחת במהלך השנים. בדור הנוכחי שהושק כבר ב-2016 הוא מאופיין בנהיגה קלילה, נוחות נסיעה טובה לכלל הנוסעים ברכב וביצועים טובים גם בגרסתו החזקה פחות.
294,000 ש"ח הוא המחיר ההתחלתי של גרסת הקארוול שזכתה במסגרת מתיחת הפנים גם לשיפור באמצעי הבטיחות החשובים.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פאסאט

פולקסווגן פאסאט – ואף על פי כן

Tweet אני לא יושב גבוה ולא מתצפת מעל גגות המכוניות שלפני, גם הכניסה והיציאה מהרכב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page