אורה פאנקי קאט

אורה פאנקי קאט – חתולה אופנתית


אחרי כמה שעות עם אורה פאנקי קאט הבנתי מה מזכיר לי השם אורה. אורה הייתה אחת המפקדות הראשונות שלי בשירות הצבאי לפני יותר מ-25 שנים. סג"מ ג'ינג'ית שאוהבת לדבר הרבה. גם אורה פאנקי קאט אוהבת לדבר הרבה: "שים לב לנהיגה שלך", "תתרכז בכביש" ועוד כמה פניני חוכמה פדגוגיות. היום כבר לא צריך אישה/בעל (מחק את המיותר) במושב הנוסע – אורה עושה זאת עבורך.
.
אז מי את בכלל, אורה?
אורה הוא מותג הרכב החשמלי של חברת Great wall motors הסינית שכבר שיווקה מכוניות בארץ, בדגש על הטנדר סטיד. אורה פאנקי קאט מיוצרת כבר משנת 2020, נמכרת בעולם תחת השם "גוד קאט" וכעת מגיעה לארץ במגוון גרסאות שעיקר ההבדל ביניהן הוא טווח הנסיעה (קיבולת הסוללה) ורמת האבזור.
.
אורה מיובאת לארץ ע"י כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס. היא יושבת בפורטפוליו של היבואן על הטייפ קאסט של מכונית חשמלית עירונית ואופנתית. לכן, זה לא מפתיע לגלות שאולם התצוגה של אורה ממוקם במיקום אסטרטגי ביותר: רחוב אבן גבירול בתל אביב.
.
פאנקי קאט מחכה כשהיא מחוברת לשקע בחניון תת קרקעי תל אביבי מרווח. למרות שהגרסה שקיבלנו למבחן הייתה הבסיסית ביותר ברמת גימור פרו עם טווח נסיעה של 300 ק"מ, החתולה הירוקה מתגלה כמקורית ומעניינת למראה: פרצוף הרטרו מלפנים מזכיר מעט את החיפושית המקורית ואת דגמי פורשה ויחידות התאורה המשולבות בתוך השמשה האחורית משלימות מראה חיצוני שאי אפשר להתעלם ממנו.

אורה פאנקי קאט

גם עיצוב הפנים ורמת האבזור של החתולה הירוקה לא מזכירים לנו שמדובר בגרסה הבסיסית: שילובי הצבעים שתואמים את העיצוב החיצוני, שני מסכי התצוגה הגדולים, שילוב בד נעים בעיצוב רטרו בדלתות. אין ספק שמישהו במחלקת עיצוב המוצר של היצרן עשה פה עבודה טובה.
.
למרות שמחלקת העיצוב עשתה עבודה נהדרת בתכנון פנים הרכב, החבר'ה של הנדסת האנוש והמחשוב עוד צריכים להשלים כמה שעות עבודה והכשרות. ריבוי הכפתורים על ההגה שצריך להתרגל לתפעול שלהם, מוט בקרת השיוט שקצת שייך לעבר, פתחי האוורור המעוצבים שלא זורקים אוויר למקום הנכון, פסנתר כפתורי הרטרו היפיפיים עם הפונקציות המוזרות, ריבוי התפריטים המסובך במערכת ההפעלה ומעל הכל העובדה שעדיין אין קישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו לצורך שימוש בניווט.

אורה פאנקי קאט

מנתקים את התקע ויוצאים לדרך. התחושה הראשונית ברחובות התל אביביים מצדיקה את התדמית של מכונית עירונית: נוחות הנסיעה בעיר די טובה ואת השלווה של המנוע החשמלי קוטעים מעט רעשי כביש. כשיוצאים מהעיר, רעשי הרוח והכביש מתגברים אבל לא ברמה מטרידה שאי אפשר לחיות איתה. 

למרות רצפת תא הנוסעים הגבוהה באופן יחסי, הפאנקי קאט שימושית באופן מפתיע. הנהג והנוסע לצידו נהנים מתחושה אוורירית בגלל המבנה של לוח המחוונים. הדלתות הגדולות מאפשרות כניסה ויציאה בנוחות. הנוסעים מאחורה נהנים ממרחב רגליים ומרווח ראש מעולים. תא המטען בנפח 228 ליטר צנועים הוא הפשרה המשמעותית כתוצאה מתא הנוסעים המרווח. בואו נגיד שאפשר לעשות קניה גדולה בסופר אבל אל תתכננו לנסוע לנתב"ג עם כל המשפחה פלוס מזוודות. מישהו מהם יצטרך להישאר מאחור.

אורה פאנקי קאט

יחידת הכוח מורכבת ממנוע חשמלי יחיד שהספקו שווה ל-171 כ"ס. בחו"ל הפאנקי קאט משווקת גם עם מנוע חשמלי חלש יותר עם 143 כ"ס. כפי שהורגלנו במכוניות חשמליות, בשום שלב לא מורגש מחסור בכוח לזינוק וביצוע עקיפות. אבל אם תנהגו כמו חוליגנים, הסוללה בקיבולת של כמעט 48 קוט"ש תיגמר הרבה לפני 300 הקילומטרים המוצהרים. 
.
בשימוש בתור מכוניות עירונית, אותה "חרדת טווח" מרגישה פחות קריטית. צריכת הסוללה בד"כ נמוכה יותר בעיר ורק צריך למצוא את תחנות הטעינה הקרובות אליכם. הפאנקי קאט מאפשרת טעינת DC מהירה יחסית ואנחנו טענו את הסוללה מ-42 אחוזים ל-92 אחוזים ב-43 דקות.

אחד הנושאים השנויים במחלוקת כשמדברים על המכוניות הסיניות היא סוגיית הבטיחות. במקרה של הפאנקי קאט, המצב לא רע בכלל: החתולה עברה מבחן ריסוק של Euro NCAP בשנת 2022 עם ציון מקסימלי של 5 כוכבים וממוצע ציונים גבוה. גם מבחינת הבטיחות האקטיבית, החתולה מציעה מגוון מכובד של מערכות בטיחות והתרעה. כן, לא שכחנו גם אתה אותה מערכת שמתריעה בקול על אופן הנהיגה של האוחז בהגה, ע"ע סג"מ אורה.

הפאנקי קאט לא אמורה להיות מכונית נהיגה וגם עם צמיגי יצרן סיני עלום שם שנראה כמו חיקוי של קונטיננטל, לא ממש ציפינו משהו אחר. אבל, בסה"כ, מדובר במכונית שיכולה לצלוח פניות בקצב די מפתיע לטובה ומבלי להפתיע לרעה את האוחז בהגה. כן, היום כבר פחות בא לנו לקרוא בשם "נהג" למי שיושב במושב הנהג. הכוח של המנוע החשמלי יורד לכביש בצורה טובה ואם האוחז בהגה מעט מגזים, מערכת בקרת ההחלקה מתערבת ומפסיקה את החגיגה, כאילו שהייתה אחת כזו מלכתחילה.

כחבילה כוללת, הפאנקי קאט מתגלה כרכב חשמלי קומפקטי מפתיע לטובה: יחידת הכוח, העיצוב בכללותו, המרווח הפנימי המעולה ונוחות הנסיעה הטובה . לרעתה ניתן למנות את רעשי הכביש והרוח בנסיעה בינעירונית, את הנדסת האנוש והתפעול ואת ההגה המעורפל. אורה פאנק קאט הסינית מייצגת היטב את הלך הרוח של היצרנים הסיניים: עיצוב המוצר מעולה ומושך אבל עוד יש מקום להשתפר בהנדסת האנוש וההשחזות הסופיות. למרות מחיר בסיס לא זול: 138 אלף ש"ח, היא יכולה להוות בחירה מעניינת למי שמחפש רכב עירוני מדליק אך שימושי.


About דניאל סקלי

מעריץ של רודסטרים והחיים הטובים

Check Also

סקודה אניאק קופה – חוויה חשמלית כחולה

Tweet והנה התחלנו שנה אזרחית חדשה. הפרסומת הנוכחית של סקודה רצה על הטלוויזיה בסלון ומאחלת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page