מושלם, פשוט מושלם!
מזג האוויר החורפי, העננות הקלה, הנוף המדברי האינסופי. יש כאן את כל התנאים.
כמעט אמצע ינואר, ובדרום הרחוק נרשמו קצת משקעים. הג'נסיס GV80 קופה הגיעה אלינו בצבע הנכון המשתלב היטב עם הצבע החום הכל כך דומיננטי כאן. בערבה.
אין מכונית מושלמת, אבל אהבנו את הג'נסיס הזו.
.
היא גדולה. מאפשרת לי לנהוג בביטחון במרחבים העצומים של המדבר. בעיר, מאידך, היא מרגישה כפיל בחנות חרסינה. מימדיה באים לידי ביטוי במרחב העצום בתא הנוסעים. המון מרחב מלפנים, המון מרחב מאחור. תא המטען ענק גם הוא. GV80 היא גרסת קופה חדשה ל-GV80 – קרוסאובר SUV גדול.
.
בשביל מה להטות את הגג בשיפוע ולייצר גרסת קופה ל-SUV מגודל? תשאלו את ב.מ.וו עם ה-X6 או את מרצדס GLE קופה. ואופנה, כמו אופנה, נוטה להתפשט.
אישית, אני מעדיף את הקופה שלי נמוכה, עם חרטום ארוך, שתי דלתות, כזו שצריך להתכופף כדי להיכנס אליה.
אבל מי אני?
הקהל הוא שמכתיב את האופנה, אחרי שהיצרנים מציעים את הפיתוי. כך נוצרות להן תצורות מרכב שהעיצוב הוא הטעם היחיד בהן. GV80 קופה היא מכונית מעוצבת המרשימה את השכנים. אני, אישית, פחות אוהב את הפרופורציות, במיוחד מאחור. אבל שוב – מי אני בכלל?

GV80 קופה היא מכונית מורכבת – מנוע בנזין מסדרת SMARTSTREAM בנפח 3.5 ליטרים, מאגד בתוכו זוג מגדשי טורבו, מגדש-על מופעל חשמלית ומערכת היברידית קלה 48V. כל הטוב הזה מייצר שיא הספק של 409 כוחות סוס (5800 סל"ד) ושיא מומנט של 56 קג"מ (החל מ-1300 סל"ד). הקטר הזה ששוקל 2340 ק"ג מאיץ את עצמו ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 5.9 שניות. אבל שלא כמו במכונית חשמלית המשוגרת מהמקום, המנוע הבריא (בשילוב עם שמונת ההילוכים של הגיר הפלנטרי) דואג גם לתאוצות-ביניים חזקות ולתאוצה מתמשכת עד ל-240 קמ"ש המירביים.
.
GV80 לא מסתפקת רק בהנעה אחורית, אלא מערבת גם את הגלגלים הקדמיים, ודואגת לשיתוף פעולה יעיל בין הגלגלים האחוריים תודות לדיפרנציאל מוגבל-החלקה. מדובר במתכון יעיל שאיפשר לי לטפס בעליה התלולה והמתפתלת של מצוקי דרגות, במינימום איבודי אחיזה גם תחת עומס, כשהוא מאפשר לצמיגים הבשרניים מאחור, לדחוף ולדחוף קדימה.
תרצו לשחרר את הרסן עוד יותר?
שימו את בורר מצבי הנהיגה על SPORT+ וזה ישחרר אתכם מהאלקטרוניקה לטובת החלקות זנב מרהיבות. האחריות – עליכם!
.
על רמת הבידוד בין ישבני הנוסעים לבין פני המשטח עליו נוסעת הג'נסיס, הפקידו המהנדסים הקוריאנים את האחריות בידיהם של הבולמים האדפטיביים, שעושים (לרוב) עבודה טובה, אבל אלו לא כריות אוויר מפנקות הגורמות לתחושת ריחוף. והג'נסיס מתגלה קצת כקשיחה למדי, במיוחד "בזכות" חישוקי 22 ענקיים שאינם מותירים הרבה גומי בינם לבין השיבושים שבכביש.
ריסון הגוף הכבד מוצלח, השלדה וההיגוי הדוקים והתחושה הכללית נוסכת בטחון בכל מהירות. ה-GV80, אמנם, אינה מכונית ספורט ולא לימוזינת פאר מפנקת, אבל השילוב שבין דינמיות ונוחות מוצלח בה למדי.

אני ספון לי מאחרי ההגה של הג'נסיס, מימיני – איתן, חבר טוב, משמאלי – ים המוות. רק שלא יבלע אותנו בולען. סביבת הנהג כאן הדוקה, איכותית ומוקפדת בזכות חומרים משובחים ואיכות הרכבה מהליגה הבכירה ביותר. העיצוב צעיר ומתאפיין ,למשל, גם בחגורות בטיחות אדומות המצטרפות לעיצוב המעויינים המוטבעים על מושבי עור הנאפה.
המאמץ שעושים מהנדסי היצרנים כדי לארגן את כל שלל האפשרויות המתרבות כל הזמן (במיוחד במכוניות יוקרה שכאלו), ניכר בכל דגם חדש שנבחן על ידינו…
הפרדת רשויות, שימוש בכפתורים ובתפריטים נוחים וברורים, ומה לא… ג'נסיס השתדלה, וברוב המקרים גם הצליחה. ובכל זאת – כל זה דורש למידה. יש יותר מידי אופציות ופחות מידי מקום במוח המוגבל שלי. אז איך זה שאני מסובב את חוגת בורר התפריטים במסך, כשבסך הכל רציתי להעביר את החוגה הצמודה אליה למצב D ולנסוע לי לדרכי?
קוראים לזה ארגונומיה…
יש כאן (במיוחד ברמת הגימור הבכירה שברכב המבחן) רשימת אבזור ארוכה ומפנקת. תוכלו לכוון את רמת רגישות דוושת הבלם או את עצמת הסאונד הבוקע מהמנוע. תוכלו גם לחמם, לקרר, לעסות כמעט כל חלק בגופכם, לקבוע את סדר תפקוד הכפתורים על ההגה, לקפל חשמלית את המושבים האחוריים, וזוהי רק רשימה חלקית של כל הדברים שה-GV80 מאפשרת לכם לעשות…
אבל איך לדבר על האבזור מבלי להזכיר את מערכת הסאונד המשובחת בעלת 18 הרמקולים, שחלקם ממוקמים ממש מתחת לישבנכם.
חוליו איגלסיאס מהתחת – זו כבר לא רק בדיחה של הגשש החיוור…
רמת Ultimate הגבוהה עולה 725,000 ש"ח. רשימת האבזור ארוכה וכוללת גם חלונות אחוריים כהים, דוושות ספורטיביות, דיפון קארבון פנימי, זכרונות וחימום למראות הצד וההגה, שורת מושבים שנייה עם קיפול והרמה חשמליים מתא המטען, סגירה רכה לדלתות, מערכת שמע Bang & Olufsen (שממנה כבר, כאמור, התפעלנו), כוונון חשמלי לשורת המושבים השנייה, מראה אחורית דיגיטלית, מערכת אקטיבית להפחתת רעשי כביש ועוד.
.
ברמת המחירים הזו, אם חשקה נפשכם ב-SUV מגודל ומשופע גג, ההיצע שיעמוד לרשותכם הוא די מרשים. תוכלו להתלבט בין ב.מ.וו, מרצדס, אאודי, מזאראטי, פורשה, וזו רק הרשימה החלקית.
אמנם, ג'נסיס אינה מצוידת בהיסטוריה מפוארת שמלווה את המוצגים ברשימת המותגים שהזכרנו,
אבל אין ספק, כי תצוגת התכלית שאליה נחשפנו ב-GV80 קופה הזו – מרשימה בהחלט.