השקה: סוזוקי איגניס 2 – קומיקס עם מערכות בטיחות


איני יכול שלא להסתכל על האיגניס הזו ולדמיין: דמות מצוירת, קטנה, שאפתנית, עם ביטחון עצמי. הקטנה הזו תילחם בענק הרשע, תוכיח שהגודל לא קובע. יש לה פרצוף מעט כועס. מראה קובייתי, ואלמנטים מדגמי סוזוקי אחרים.
מכסה המנוע מזכיר את הויטארה הראשונה, קורה C נלקחה מסוזוקי CERVO – קופה קטנה משנות השבעים ואפילו קורות החלונות הם אה- לה סוייפט מהדור האחרון.

img_7037

סוזוקי איגניס דור- 2 תגיע ארצה במרץ 2017. הטיסו אותנו עד לאיטליה בכדי לפגוש אותה, לגעת בה, לנהוג בה.
איגניס החדשה היא שילוב של מכונית מיני קומפקטית, ו-SUV. מעין ג'יפון קטן וחמוד או יותר נכון CROSSOVER. קצרה וצרה בכדי שתוכל להשתחל ברחובות צפופים אבל גבוהה יחסית.
הגובה תורם למרחב פנימי מצוין ביחס לממדים הקומפקטיים. הישיבה זקופה, התצפית טובה. ועוד דבר. מרווח הגחון המינימלי מתחת לרכב עומד על 18 ס"מ. אמנם לא מתחרה במרווח גחון של האמר, אבל יותר מהמשפחתית שלכם.
הדבר המרשים מלבד העיצוב החיצוני (וגם הפנימי לא רע ), הוא ניצול חלל הפנים. הקטנה הזו די מרווחת גם לברנשים גבוהים. המושבים הקדמיים טובים (האחוריים קצת פחות ) ואיכות הנסיעה טובה (אלא אם השיבושים גדולים והמהירות איטית).

img_7036

להשקה הגיעו 3 גרסאות כשכולן עם תיבה ידנית (לארץ תגיע גרסה אוטומטית רציפה CVT). לכולן מנוע בנפח 1.2 ליטרים והספק של 90 כ"ס. עם משקל עצמי של 855 ק"ג מנוע שכזה מספק בהחלט, אך "תודות" ליחסי העברה ארוכים לטובת חיסכון בדלק, נפגעה קצת זריזותה של האיגניס.
לצד האיגניס הרגילה היתה גם גרסה היברידית (גם היא בעלת הנעה קדמית) וגרסת FULLGRIP בעלת הנעה כפולה קבועה.
זו ההיברידית מצוידת במערכת מיקרו-היברידית מבית סוזוקי בה האלטרנטור טוען מצבר קטן בעת בלימה או נסיעה בירידה, ומפעיל מנוע עזר חשמלי קטן המספק דחף רגעי לזמן קצר. המערכת קומפקטית ושוקלת 6.2 ק"ג בלבד ומיועדת לצמצום (מסוים) צריכת דלק ופליטת מזהמים. איגניס ההיברידית מיוצרת לעת עתה, רק עם תיבה ידנית וכרגע עדיין לא ברור אם תשווק בארץ.

איגניס ייחודית נוספת, היא גרסת ה-FULLGRIP. מדובר באותה מיני קטנה בעלת מרווח גחון של 18 ס"מ  וזויות מרכב, המאפשרות גיחה לשטח ובנוסף מערכת הנעה כפולה קבועה. FULLGRIP מצוידת במערכת הינע וויסקוזית לכל ארבעת הגלגלים המחלקת את המומנט לפנים – לאחור ע"פ הצורך. לאיגניס "שטח", שלא כמקובל בסגמנט המיני, סרן אחורי "חי" המשפר מעט את מהלך המתלה האחורי, בקרת ירידה במדרון וניתוק מוחלט של בקרת היציבות. גרסת ה- FULLGRIP, התגלתה כמיני עם יכולות שטח מעל לממוצע המקובל בקטגוריה.
היא תיובא לישראל בשלב מאוחר יותר.

exterior-front-3_4-driving-2

נסענו בכבישי איטליה, כשמזג האוויר יותר ממצוין. הרי נדיר שבארץ משתוללת לה סופת גשמים וכאן באיטליה, בחודש דצמבר, זורחת לה השמש.

איגניס התגלתה כמכונית נעימה לנסיעה באוטוסטראדות, מבודדת לא רע מרעשים ובזכות מערכות בטיחות מתקדמות גם שומרת על הנהג הלא עירני.
מערכת כפולת מצלמות בחלון הקדמי, מתריעה ואף בולמת את האיגניס, אם הנהג לא הגיב גם להתרעה שקיבל. סטייה בלתי מבוקרת מהנתיב, או נהיגה לא יציבה תזכה את הנהג גם בהתרעה. מערכות אלה עזרו לאיגניס לקבל במבחן NCAP האירופאית, ניקוד בן 5 כוכבים!.

איגניס תגיע לארץ ברמת הגימור הגבוהה ביותר, אך בתחילה ללא מערכות הבטיחות שהוזכרו קודם (אלא עם מערכת מקומית של מוביליי ). בהמשך תיובא עם אותם מערכות וגם בגרסת ההנעה הכפולה. המחיר המשוער של איגניס אוטומטית עם מערכת הבטיחות המקורית יעמוד על, כנראה, 85-90 אלף ₪.
גרסת ה-FULLGRIP היא שילוב מעניין בין מכונית עירונית קטנה ויכולת שטח מסוימת (שעולה על רוב רובן של הג'יפונים הרכים ). מעניין אם מכונית הקומיקס הזו , תצליח, בעזרת מחיר אטרקטיבי לנצח ענקים ממנה גם בעולם האמיתי.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מכוניות שנות ה-60

מכוניות שנות ה-60 – משפחתיות שאהבנו

Tweet הפרינץ 4 האדומה והחמודה הגיעה. אפשר להתחיל! אוסף הקשישות הצבעוניות, מכוניות שנות ה-60, שלכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page