לנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר – מתיחת פנים 2021


השינוי העיקרי במתיחת הפנים של הטויוטה לנד קרוזר, זה שהושק כבר ב-2009, הוא במנוע. אותו בלוק מנוע טורבו דיזל 2.8 ליטרים אבל עם הספק שטיפס מ-177 כוחות סוס ל-204. זו הפעם הראשונה בתולדות הדגם הזה, שתוכלו להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות…

בפועל, מדובר ברכב כבד שהינו גמלוני למדי בהתנהלותו. הוא, אמנם, זריז דיו כדי להשתלב בתנועה ומשייט במהירויות שמשטרת התנועה לא מחבבת, אבל זריז – הוא לא. גם עם המנוע החדש. תיבת שש-המהירויות איטית, יחסית, בפעולתה, גם אם תסיטו את הידית הגדולה (והנוחה) למצב S, גם אם תלחצו את דוושת הסולר עד לשטיח. אם לא תמעכו את דוושת התאוצה, תגלו כי לנד קרוזר יכול להגיע בנסיעה משולבת, ריאלית, הכוללת גם גיחה לשביל, לצריכת דלק של כ-10 ק"מ לליטר.

שינוי דרמטי מהדגם הקודם, הפחות חזק, אין. מאידך, עם הלנד קרוזר תוכלו לשייט בנינוחות גם יום שלם. הנהיגה בו אינה מעייפת, גם כשהוא גומע מרחקים גדולים. כיול המתלים מרגיש מעט נוקשה יותר מזה הקודם, והתוצאה – מרכב שפחות מתנדנד – נינוחות ושלווה. בדיוק מה שנחוץ בנסיעות ארוכות, גם בכביש המפותל.

נהיגה עירונית בלנד קרוזר הגדול, מתגמלת, תודות לתצפית גבוהה מעל לכולם, תנוחת ישיבה זקופה, מראות יעילות. ההגה כבד ויעייף אתכם בתמרוני חניה תכופים, אבל אף אחד לא אשם שבחרתם רכב בארוך 4.84 מ' וברוחב 1.90 מ' דווקא להתנהלות בעיר הצפופה.

מתיחת הפנים הביאה לכל דגמי הקרוזר (למעט בגרסת הבסיס) מערכות בטיחות מקיפות, כגון בקרת שיוט אדאפטיבית – עוד יתרון בהתנהלות בכביש המהיר או בהזדחלות בעיר הפקוקה. בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ומערכת אור גבוה אוטומטי – מערכות מתבקשות, ובטח ברכב עם מחיר כזה. אז תתחדש, לנד קרוזר 2021.

לנד קרוזר

יכולתי, למעשה, לכתוב: אבל אף אחד לא קונה לנדקרוזר שבנוי לשטח קשוח בכדי להתנהל איתו לקניון או לשייט מתל אביב לירושלים, אבל כנראה שהמשפט הזה לא נכון – לא כל לנד קרוזר מבלה בשטח.

לנד קרוזר הוא רכב עם פוטנציאל שטח אדיר. גם אם קניתם את אחת מגרסאותיו היקרות כגון זו – הלימיטד, המאובזרת בחישוקי 18" וחתך 60 – הוא עדיין אוהב סלעים, חול ובוץ. עם מערכת הנעה כפולה קבועה ניתנת לנעילה אורכית, בקרת משיכה ותיבת העברה HIGE/LOW הלנד קרוזר המבוסס על שלדת סולם, סרן חי מאחור ומהלכי מתלים ארוכים, הוא לא יעכב את השיירה שלכם בטיול בשבת. אם 42 מעלות זווית טיפוס ושיפוע צד מרבים אומרים לכם משהו, אתם, כנראה, אנשי שטח. ככאלה, בוודאי תעדיפו את לנד קרוזר לימיטד סהרה, היקר יותר והמצוייד גם בנעילה רוחבית אחורית, בקרת זחילה אוטונומית לשטח, בורר סוגי שטח ומערכת מתלים KDSS…

לנד קרוזר

אבל, כאמור, עם לנד קרוזר נוסעים בעיקר בכביש. בהתאם לכך, הוא מציע גם 3 שורות מושבים ושבעה מקומות. המושבים הקדמיים מעור, מרווחים מאוד, מחוממים / מאווררים וחשמליים ונוחות הנסיעה בו טובה. לרכב פנסי לד, הכניסה וההתנעה ללא מפתח ואפילו כיוון ההגה הוא חשמלי. מסך מגע "9 הוא חלק ממערכת המולטימדיה TOYOTA TOUCH 2, הכוללת גם מערכת סאונד טובה.

לנד קרוזר 2021 ממשיך להציע את מה שהוא יודע – פשרה מעולה בין רכב כביש גדול ומפנק לבין יכולות שטח אמיתיות. מתיחת הפנים שיפרה אותו בפרמטרים מסוימים, אם כי לא דרמטיים. השינוי העיקרי המבורך הוא במערכות הבטיחות החשובות שקיימות כסטנדרט וגם ברשימת אבזור הנוחות המכובדת. המוניטין הרב שצבר הרכב הזה, כרכב חסון ועמיד עומד מול מחיר של 410,000 ש"ח לרמת הגימור הזו.
מכאן – תחליטו בעצמכם.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

טויוטה היילקס

טויוטה היילקס 2.8 – טיפוס קשוח

Tweet היילקס – האייקון שנולד בשנת 1968, התפרסם בקשיחותו ועמידותו הרבה, שירת ארגוני טרור כדאעש, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page