קורולה קרוס

טויוטה קורולה קרוס – בטחון עצמי גבוה


אני על כביש 211, אי שם בדרום הארץ – בין אשלים לטללים. מלפניי דוהרות להן שתי משאיות פול טריילר, ממש צמודות אחת לשנייה. חסר אחריות מצידי יהיה לצאת לעקיפת שתי משאיות באורך כולל של כ-40 מטרים, בכביש דו סטרי. מה גם שהן דוהרות מעל למהירות המותרת. אבל איך זה קשור לטויוטה קורולה קרוס?

"תרבות היא מכלול הערכים, האמונות ותפיסות העולם, כפי שהם באים לידי ביטוי בהתנהגותם של בני האדם". כך, בוויקיפדיה.
תרבות הנהיגה המשתרשת בכבישי הארץ לא מעודדת, בלשון המעטה. הנהיגה הופכת לחוצה יותר ויותר, ואי כיבוד החוק ומשתמשים אחרים בכביש נעשה שכיח. הכביש הופך למפחיד אפילו יותר.

טויוטה קורולה קרוס היא קרוסאובר או SUV, אם תרצו. מכוניות אלה לרוב מבוססות על דגמי משפחתיות אך מתאפיינות בישיבה גבוהה יותר, מראה קשוח יותר. אם תעברו ממושב הנהג של קורולה משפחתית למושב הנהג בקורולה קרוס, סביר להניח שתרגישו בטוחים יותר. מין פסיכולוגיה שכזו.

פסיכולוגיה עוזרת למכור מכוניות. לקורולה קרוס יש נתונים מצוינים להימכר כאן כלחמניות טריות. היא, כאמור, גבוהה יותר מקורולה, נראית "קרבית" יותר ונהנית ממוניטין מצוין, שמייתר כמעט את תפקידם של אנשי המכירות באולם התצוגה. אני מכיר לא מעט אנשים שהחליטו לקנות את הקורולה קרוס, עוד בטרם זו נחתה בארץ, עוד בטרם ראו אותה, ובוודאי – עוד לפני שנהגו עליה.

קורולה קרוס

בקרוס של קורולה לא תשבו הרבה יותר גבוה מאשר בקורולה משפחתית סטנדרטית. תשכחו מתצפית גבוהה סטייל לנד קרוזר. בעצם, קרוס של קורולה הוא מוצר אופנתי השובה קהל.

קורולה הנוכחית כבר בדור ה-18 שלה והיא הוצגה ב-2018 בתצורת סדאן, סטיישן והאצ'בק. שנתיים מאוחר יותר, הצטרפה אליה תצורת ה-SUV הלא היא הקרוס. עברו להן עוד כשנתיים, ועכשיו – הקרוס גם אצלנו בארץ.

על פלטפורמת TNGA, המשותפת גם לקורולה, C-HR וראב 4 ועם אורך בסיס גלגלים של 264 ס"מ (כמו ב-C-HR ובקורולה האצ'בק), ממוקמת הקרוס מעל C-HR בגלל 6 ס"מ נוספים באורך, 2.5 ס"מ ברוחב ו-7 ס"מ בגובה (446X182.5X162 ס"מ). מבט על הקרוס של קורולה יגלה רכב בעל פרופורציות נאות מאוד, עם "מאפייני שטח". אך יחד עם זאת, לא נתקלנו במהלך המבחן במבטי הערצה או סקרנות מיוחדת לרכב החדש.

פתיחת הדלתות ומעבר לתא הנוסעים מלווה באכזבת מה מהקרוס. מבול הדגמים החדישים, מביא איתו, לא פעם, ניסיון לעצב ולחדש בתא הנוסעים. בטויוטה ניכר שלא ממש התאמצו. אמנם, קיים מסך מולטימדיה גדול וגם לוח המחוונים מוקרן, אבל מעבר לכך, העיצוב חסר מעוף – תראו למשל את בורר מצבי הנהיגה הארכאי, שלמרות זאת, עדיין נוח לשימוש.

לעיצוב המשעמם מתווספת גם תחושת פלסטיקה מחוספסת ופשוטה ואף איכות לא אחידה ותמוהה בחלק ממרכיבי תא הנוסעים. נוסיף לזה גם מתגים שנלקחו מדגמי עבר, שחלקם אף לא מוארים (למשל מתג פתיחת נעילת הדלתות) ונסכם שהקרוס נשארה, לפחות במובן הזה, קצת מאחור.

מלפנים ומאחור המושבים מספקים נוחות סבירה, כך גם המרחב הפנימי. לא יותר מכך. תא המטען בנפח 436 ליטרים מכוסה במשטח גומי ניתן להסרה וקל לשטיפה.

קורולה קרוס

קרוס נושאת ברחמה את החבילה ההיברידית בדור החמישי שלה. זו כוללת מנוע בנזין אטמוספרי משולב עם מנוע חשמלי – יחידה המספקת 140 כ"ס. תיבה מסוג E-CVT שהיא למעשה תיבה רציפה, מאפשרת האצה ל-100 קמ"ש תוך 10 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. בפועל – קרוס מגיבה היטב ללחיצה ראשונית וזינוק מהמקום, משייטת בנינוחות אך מרגישה מתאמצת, כשדוושת דרישת הנהג מתקרבת לשטיח. אז סל"ד המנוע מטפס ויחד איתו, שאון סיבובי המנוע המעיק ומעצבן את עור התוף. יחד עם זאת, קורולה קרוס היא מכונית חסכונית להפליא. גם במהלך המבחן, בנהיגה כזו שלא תמיד מתחשבת בארנק, צריכת הדלק עמדה על כ-16 ק"מ לליטר. תהיו עדינים וצריכת הדלק ב-SUV הזו תדמה לזו שהשגתם, עד לפני מספר שנים, עם מכונית מיני קטנה. מרשים בהחלט.

לקרוס נוחות נסיעה טובה, רוב הזמן, ורק כבישים משובשים במיוחד, או נסיעה מהירה על כביש לא סלול היטב, יפגעו ביכולת הריסון של המתלים. בידוד הרעשים טוב, אך זו בוודאי לא לקסוס מלוטשת. יכולתה הדינמית של הקורולה המוגבהת משדרת בטיחות, אך חסרת חדות וריסון מרכב הנשען על כיול רך של המתלים. קורולה קרוס עונה בהחלט על דרישתה של משפחה לנוחות ובטיחות, אך אינה מצטיינת בשילוב בין נוחות והתנהגות מהנה לחובב הנהיגה.

טווח המחירים בין 169,000 ל-185,000 שקלים לגרסה הבכירה שנבחנה כאן – 'האדוונצ'ר'. דגם זה כולל ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, גג זכוכית פנורמי, חיישני חנייה היקפיים, חימום למושבים הקדמיים, ריפוד משולב עור. זה מתווסף למפרט הבטיחות הקיים גם בשתי רמות הגימור הנמוכות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, סיוע במניעת התנגשות בצמתים, סיוע להיגוי בחירום ובקרת שיוט אדפטיבית.

רמת הגימור הבסיסית 'אקטיב' כוללת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, קישוריות לאפל ולאנדרואיד. ול'דיינמיק' מתווספת תאורת לד מלאה, חישוקי גלגלים גדלים ל-"18, מפתח חכם, תאורת אווירה, מסילות הטענה בגג ושמשות אחוריות כהות.

קורולה קרוס מתמקמת בין דגם ה-CHR ל-ראב 4, הן בממדים והן במחיר. הקרוס יקרה, כמובן, מקורולה נמוכת-גג ונהנית ממוניטין מובהק של הדגם וכמובן של היצרן. לקרוס מתחרות רבות בקטגוריה וחלקן, אף עולות עליה בתכונות הדינמיות ובאיכויות נוספות, אולם, לקורולה קרוס, מצידה, יתרון של מערכת היברידית יעילה ומוכחת ומוניטין מובהק, המשפיע על הלקוח הישראלי הממוצע.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל [email protected]

Check Also

רכבי שטח – ה"כלבים" של עולם הרכב

Tweet אם נחשוב על זה, רכבי השטח דומים קצת לכלבים: פעם, בעבר המאד רחוק, הם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page